Tegoroczna zima - dobra czy zła?

1. Data: 2000-01-11 13:05:34

Temat: Tegoroczna zima - dobra czy zła?
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się zastanawiam czy ta zima z oscylacjami temperatury wokół zera
i z rzadkimi wyskokami na +10 lub -15 jest dobra czy zła dla naszych
roslin?
Chyba jednak zła - brak sniegu i wahania temperatury nie pomogą
roslinom w zimowaniu. A najgorsze przed nami - luty i marzec.
Oby natura była łaskawa!
Krzysztof

1. Data: 2000-01-11 13:40:50

Temat: Re: Tegoroczna zima - dobra czy zła?
Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:

> [...]
> Chyba jednak zła - brak sniegu i wahania temperatury nie pomogą
> roslinom w zimowaniu. A najgorsze przed nami - luty i marzec.

u siebie zauwazylem, ze jak sa mrozy kilkunastostopniowe to sniegu tyle
co kot naplakal. natomiast jak w granicach zera to sniegu pol metra.
a swoja droga luty i marzec mozna by przezyc, gdyby w kwietniu/maju
nie lapaly przymrozki.
pozdrawiam
j.t.

1. Data: 2000-01-11 16:05:03

Od: "Konrad" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote in message <3...@m...agh.edu.pl>...
> [...]
>Chyba jednak zła - brak sniegu i wahania temperatury nie pomogą
>roslinom w zimowaniu. A najgorsze przed nami - luty i marzec.

U mnie masowo wychodza krokusy i narcyzy. Nie wiem czy trzeba je jakos
okrywac, czy tez mroz im nie zaszkodzi...

Pozdrawiam
Konrad

1. Data: 2000-01-11 20:53:22

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na "dzień dzisiejszy" (bardzo mi się podoba ten txt polityków:-) jestem z
zimy zadowolony. Nic nie wygląda na przemarznięte, jałowce się trochę
rozjechały pod czupryną śniegu, ale mam nadzieję, że dojdą wiosną do normy.
Jaki wpływ będzie miała cała ta dość lekka zima na rośliny? Nie powinno być
źle - te skoki są rzadkie i krótkotrwałe, a spadków do -15 wcale się nie
boję (gorzej byłoby -30:).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-12 10:21:03

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie jest taka zla, a wg mnie nawet dobra (kiepsko zabezpieczylem swoje
roslinki), cieple okresy nie sa dlugie i nie powinny ujemnie wplynac na
mrozoodpornosc. Zimy sa ostatnio calkiem lagodne, czyzby nastapila zmiana
klimatu? Az nabralem ochoty na uprawe bardziej wrazliwych roslin, ktore
dotad mi sie nie udawaly. Eksperymentalnie posadzilem ponownie nawet
kilkanascie cyprysowcow i karlowych azalii japonskich.

A...@w...pl
http://www.sieciogrod.w.pl

1. Data: 2000-01-12 15:57:15

Temat: Odp: Tegoroczna zima - dobra czy zła?
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85gbg8$i3j$...@a...webcorp.com.pl...
> Na "dzień dzisiejszy" (bardzo mi się podoba ten txt polityków:-) jestem z
> zimy zadowolony.

Chyba trochę za wcześnie na podsumowania - przed nami 2/3 stycznia, luty,
marzec...nie chciałabym zapeszyć!

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-12 18:03:13

Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85i94k$6jj$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Chyba trochę za wcześnie na podsumowania - przed nami 2/3 stycznia, luty,
> marzec...nie chciałabym zapeszyć!

Zwłaszcza, że na luty zapowiadali mrozy.

1. Data: 2000-01-13 06:30:07

Temat: Re: Odp: Tegoroczna zima - dobra czy zła?
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Chyba trochę za wcześnie na podsumowania - przed nami 2/3 stycznia, luty,
> marzec...nie chciałabym zapeszyć!

W moim albumie mam zdjecie ze stycznia 1999r - w ogrodku przy stoliczku
pijemy sobie kawke, sloneczko pieknie swieci i niezle grzeje (sadzac po
ubraniach). A luty, pamietam, caluski mrozny, sniezny, lodowaty i
zamieciowaty. Brr.

Byla tez taka zima, ze u mnie w ogole nie spadl snieg - przez cala zime!
A widzialem go tylko dwa razy w gorach.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-13 06:58:20

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:
> A luty, pamietam, caluski mrozny, sniezny, lodowaty i
> zamieciowaty. Brr.

I jeszcze jedno - ubieglej zimy podmarzlo mi kilka malych swierczkow -
wedle mojego przekonania stalo sie to w marcu podczas silnych i mroznych
wiatrow jakie wtedy wialy.

Jeszcze raz:

1. Data: 2000-01-13 13:55:51

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
> I jeszcze jedno - ubieglej zimy podmarzlo mi kilka malych swierczkow -

Świerczki same z siebie nie marzną. Bij się w piersi.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Bambus!
Formy pienne(szczepione) drzew ozdobnych
Re: list z Wloch do pl.rec.ogrody
co na kompost?
Quercus turneri