Quercus turneri

1. Data: 2000-01-10 19:13:10

Temat: Quercus turneri
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna polską nazwę tego "krzaka" ?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-11 10:48:34

Temat: Re: Quercus turneri
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Quercus robur to dab szypulkowy
Quercus ilex (Ostrokrzew)to dab wys do 25 m Płd-zach.Europa
Quercus robur x Quercus ilex = Quercus turneri (mieszaniec)wysokosc do 20 m
czesciowo zimozielone drzewo zwarte kuliste.U nas nie wymarza moze byc z
powodzeniem uprawiane.
Nazwa na czesc pejzazysty Williama Turnera
Pozdrawiam Boguslaw.

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-13 02:12:49

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powodzeniem uprawiane.
> Nazwa na czesc pejzazysty Williama Turnera

Polska nazwa tego krzaka brzmi "Dab zimozielony"
Pozdrawiam,Boguslaw

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-13 13:04:46

Temat: Odp: Quercus turneri
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> Quercus robur x Quercus ilex = Quercus turneri

Dzięki. Właściwie to spodziewałem się tego po Tobie :-).
Ja nie mam tego w swojej literaturze a do interesujących mnie bibliotek,
niestety nie mam dostępu.
Zrobiłem kiedyś zdjęcie tej rośliny. Właściwie, pień. Jest świetny.
Umieszczę go na stronie z fotografiami ciekawych roślin którą teraz
przygotowuję. To tego potrzebna była mi polska nazwa tego dębu.

Jeżeli ktoś chce dołączyć jakieś zdjęcie ciekawej rośliny to bardzo proszę.
Jednocześnie proszę autorów zdjęć wielopiętrowej pysznogłówki (Krzysiek
Wilk) i gruszek na wierzbie (Edyta Szajnog) o wyrażenie zgody na
zamieszczenie tych fotografii na tej właśnie stronie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-13 13:58:33

Temat: Re: Odp: Quercus turneri
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" napisał:

> Jednocześnie proszę autorów zdjęć wielopiętrowej pysznogłówki (Krzysiek
> Wilk) i gruszek na wierzbie (Edyta Szajnog) o wyrażenie zgody na
> zamieszczenie tych fotografii na tej właśnie stronie.
Wyrażam.
Krzysztof

1. Data: 2000-01-13 22:46:42

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Będę czepliwy, ale Q.ilex to wg. mnie i mojej domowej księgarni dąb
ostrolistny (też zimozielony).
W mojej księgarni Q.turneri to po polsku "dąb Turnera".
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-14 03:07:37

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Wszystko sie zgadza Quercus ilex to dab ostrolistny.Podobnym gatunkiem jest
Quercus x turneri ktory jest mieszancem uzyskanym ze skrzyzowania debu
ostrolistnego z debem szypulkowym.Nazwa jego brzmi w.g prof.dr.hab.Jaroslawa
Buszko dab zimozielony.
Mozna spokojnie przyjac obie nazwy ,nie ma w tym bledu.
Pozdrawiam,Boguslaw.

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-14 07:34:15

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:
> Będę czepliwy, ale Q.ilex to wg. mnie i mojej domowej księgarni dąb
> ostrolistny (też zimozielony).

Chyba tez bede czepliwy :-) Czy mozesz podac pozycje, ktore w tej
ksiegarni oferujesz do sprzedazy? Moze cos od Ciebie kupie. Chyba, ze
chodzilo Ci o domowa biblioteke :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-14 08:11:37

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Bede czepliwy , a dlaczego "Dab turnera" a nie "Dab turnieri"

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-14 13:43:39

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>chodzilo Ci o domowa biblioteke :-)

Raz chciał człowiek zażartować i od razu się czepiają!!!!
:-)))

Pozdrowienia
p...@r...pl

Re: wawrzynki!?