co na kompost?

1. Data: 2000-01-11 07:03:04

Temat: co na kompost?
Od: "ZAKŁADY KOKSOWNICZE" <K...@K...OPOLE.TPNET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę! Czytam Was od jakiegoś czasu, ale pierwszy raz zabieram głos na
forum grupy.
Zauważyłam, że część z Was ma wykształcenie zgodne z tematem grupy i spore
doświadczenie.
Mam więc pytanie. Czy dobre jest składanie na kompost odpadków z kuchni,
np. obierki z jabłek, resztki z jedzenia, fusy po herbacie itp. Skoro
zbieram to w mieszkaniu przez tydzień i zanim wyniosę na działkę zaczyna
pleśnieć?
Krystyna

1. Data: 2000-01-11 09:30:08

Temat: Odp: co na kompost?
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ZAKŁADY KOKSOWNICZE <K...@K...OPOLE.TPNET.PL> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:IAAe4.10010$X...@n...tpnet.pl...
> [...]
> np. obierki z jabłek, resztki z jedzenia, fusy po herbacie itp. Skoro
> zbieram to w mieszkaniu przez tydzień i zanim wyniosę na działkę zaczyna

Witam.
Nie wiem czy mam wykształcenie zgodne z tematem grupy,ale jeżeli chodzi o
kompost to chyba posiadam trochę doświadczenia i spróbuję Ci pomóc.
Kluczem do dobrego kompostu jest różnorodność odpadów organicznych,ich
mieszanie i zachowanie odpowiedniej wilgotności(ok.70-80%)
Z samych odpadów kuchennych nigdy nie uzyskasz dobrej jakości
kompostu.Powinny być jeszcze odpady roślinne,słoma itp.(najlepiej
rozdrobnione).
Nie mam teraz czasu,aby rozwijać ten temat ponieważ muszę za chwilę wyjechać
do miasta.Odpowiem Ci tylko na Twoje pytanie.Odpady,które wymieniłaś są
bardzo dobre.Aby zapobiec ich kiśnięciu dokładaj do nich rozdrobniony
papier,tekturę lub suchą trawę i zamieszaj od czasu do czasu.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-11 10:04:12

Od: "Rysiek" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z odpadków kuchennych wychodzi super kompost - potwierdzone 25 letnim
doświadczeniem mojego ojca.
Pozdrawiam - Rysiek

1. Data: 2000-01-11 11:44:51

Temat: Re: co na kompost?
Od: "ZAKŁADY KOKSOWNICZE" <K...@K...OPOLE.TPNET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Sławkowi i Ryśkowi za odpowiedz.
Martwiła mnie tyko ta pleśń tworząca się w pojemniku z odpadami, do którego
zbieram odpady w domu.
Na pryzmę kompostową wyrzucam oczywiście wszystkie inne mineralne odpady z
działki, łącznie z popiołem z kominka. Chociaż spalam tam też czasopisma
kolorowe.
Krystyna

1. Data: 2000-01-11 11:55:57

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ZAKŁADY KOKSOWNICZE" wrote:
> Witam Grupę! Czytam Was od jakiegoś czasu, ale pierwszy raz zabieram głos na
> forum grupy.

Oj ... a ja juz Cie czytalem w listopadzie, dokladnie 30-tego w temacie
"jablon na gruszy" :-)

> Zauważyłam, że część z Was ma wykształcenie zgodne z tematem grupy i spore
> doświadczenie.

Szczerze powiedziawszy grupe czytuje juz dlugo, kilka osob znam
osobiscie i jak na razie nie wiem kto ma wyksztalcenie zgodne z tematem
grupy, a zauwazylem, ze znaczna wiekszosc ma zupelnie inne :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-11 13:42:09

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
.

> Szczerze powiedziawszy grupe czytuje juz dlugo, kilka osob znam
> osobiscie i jak na razie nie wiem kto ma wyksztalcenie zgodne z tematem
> grupy, a zauwazylem, ze znaczna wiekszosc ma zupelnie inne :-)

A co, robimy statystykę? W ogródkach i tak "martwy" sezon...

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-11 19:54:29

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ZAKŁADY KOKSOWNICZE <K...@K...OPOLE.TPNET.PL> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:TIEe4.10891$X...@n...tpnet.pl...
> [...]
> działki, łącznie z popiołem z kominka. Chociaż spalam tam też czasopisma

Profesjonalną informację na temat kompostu i kompostowania znajdziesz na
stronie Krzysztofa M.- http://ogrod.to.jest.to
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-12 08:05:07

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> osobiscie i jak na razie nie wiem kto ma wyksztalcenie zgodne z ematem
> grupy, a zauwazylem, ze znaczna wiekszosc ma zupelnie inne :-)

tez sadze, ze profesjonalisci od ogrodow dla oderwania sie od swej
beznadziejnie ciezkiej pracy zbieraja znaczki, muszle, itp. i pewnie
na ogrodofilow patrza jak na rarogow.
pozdrawiam
j.t.

1. Data: 2000-01-12 12:50:23

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Statystyka jest juz zrobiona, co jest zasluga Krzyska Koterby. Krzysku,
wszystko doszlo, dziekuje. Za pare dni bedzie juz na stronach i wtedy na
pewno dam znac na grupie.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski