Re: wawrzynki!?

1. Data: 2000-01-10 22:56:29

Temat: Re: wawrzynki!?
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Właśnie zakwitły wawrzynki.

Nie wchodzę w dyskusje o pasjach, chciałem tylko spytać: w jakim rejonie
kraju kwitną już wawrzynki? obejrzałem dzisiaj dokładnie moje i nic się na
nich nie dzieje:-(
Przy okazji (zainteresuje to chyba Basię). Okazało się, że znajomy podkradł
u mnie kilka nasion (ponoć w sierpniu) i mówi, że już ma z nich małe
wawrzynki (chyba na parapecie). Twoje Basiu wykiełkowały? (mam nadzieję, że
nikt nie powie, że to "elitowe" pytanie:-)
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-11 10:05:14

Temat: Odp: wawrzynki!?
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85dotc$g1h$...@a...webcorp.com.pl...

> Nie wchodzę w dyskusje o pasjach, chciałem tylko spytać: w jakim rejonie
> kraju kwitną już wawrzynki? obejrzałem dzisiaj dokładnie moje i nic się na
> nich nie dzieje:-(

U mnie też nie. Przy okazji: termin kwitnięcia też bywa różny - u sąsiadki,
trzy domy dalej, wawrzynek kwitnie miesiąc wcześniej niż u mnie. I bądź tu
człeku mądry.

> [...]
> u mnie kilka nasion (ponoć w sierpniu) i mówi, że już ma z nich małe
> wawrzynki (chyba na parapecie). Twoje Basiu wykiełkowały? (mam nadzieję,

Ja nie powiem, tylko zacznę warczeć!!!!!!! Tym razem część siedzi w
skrzynce w ziemi w ogrodzie, a część w domu w skrzynce krytej pleksi. Co na
dworze, to nie wiem, w domu kiełkuje, ale żarnowiec, a nie wawrzynek.
Jeszcze jakiś dowcip nt. kiełkowania moich wawrzynków? :-)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-11 21:27:13

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ja nie powiem, tylko zacznę warczeć!!!!!!!

:-)Ja tylko chciałem się pochwalić, jakie moje wawrzynki są "płodne".
Może właśnie sęk w tym, że pobierasz płonne nasiona?
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-12 09:53:21

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85gbg9$i3j$...@a...webcorp.com.pl...

> :-)Ja tylko chciałem się pochwalić, jakie moje wawrzynki są "płodne".
> Może właśnie sęk w tym, że pobierasz płonne nasiona?
> p...@r...pl

Pierwszy raz słyszę, żeby nasiona wawrzynka mogły być płonne. Ewentualnie
mogę się zgodzić np. na niską zdolność kiełkowania, choć raczej to mój pech.
Ale czekam wytrwale :)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-12 22:27:19

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pierwszy raz słyszę, żeby nasiona wawrzynka mogły być płonne.
Ewentualnie>mogę się zgodzić np. na niską zdolność kiełkowania, choć raczej
to mój pech.

Tak mi się skojarzyło, bo pamiętasz ten post o nasionach ginko?
Poza tym u mnie kwitną później, kiedy pszczółki już się budzą (pełno ich na
wawrzynku), mam trzy wawrzynki kilkanaście mertów od siebie (geny się
mieszają).
A z jakich wawrzynków Ty pobierasz nasiona? (chodzi mn.w. o warunki).Kwitną
pewnie w Twoim klimacie dużo wcześniej, może nie są zapylone, bo pszczółki
jeszcze wsuwają cukier w ulach?
Bo jakie mogą być inne przyczyny?
"Rękę" ogrodniczą przecież posiadasz.
:-)
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-13 09:48:27

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85j084$k8e$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
na
> wawrzynku), mam trzy wawrzynki kilkanaście mertów od siebie (geny się

Cóż! W mądrych książkach piszą, że do zapylania wawrzynków pszczoły się nie
nadają, tylko jakieś specjalne motyle, gdyż rurka kwiatu jest bardzo długa.
Tyle książki. Rzeczywistość? No coś czy ktoś jednak zapyla, bo owoce się
zawiązują, a partenokarpiczne chyba nie są.

> A z jakich wawrzynków Ty pobierasz nasiona? (chodzi mn.w. o
warunki).Kwitną
> pewnie w Twoim klimacie dużo wcześniej, może nie są zapylone, bo pszczółki
> jeszcze wsuwają cukier w ulach?
A właśnie że bardzo późno. Znów odwołam się do literatury, podają luty,
marzec, a mój wawrzynek działa dopiero w kwietniu.

> Bo jakie mogą być inne przyczyny?

Siła wyższa? Urok?

> "Rękę" ogrodniczą przecież posiadasz.

Staram się!
> :-)
> Pozdrowienia
> p...@r...pl

Wzajemnie, Basia.

1. Data: 2000-01-13 14:07:30

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85k70v$dvf$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Staram się!

Oczywiście stosujecie zasadę aby nasiona do siewu zbierać jeszcze nie w
pełni dojrzałe i natychmiast je wysiewacie?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-13 22:51:53

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>nadają, tylko jakieś specjalne motyle,

Pamiętam, że motylki jakieś bywały, bo ganiała je córka.

Czemu tak się czepiłem tych wawrzynków?
Bo koleś, który mi skubnął te nasiona, jest mocno początkujący w tych
sprawach - ot, odwiedził mnie, zerwał z krzaczka nasiona, wsadził w kieszeń,
potem do ziemi, no i mu kiełkują. Nawet nie wiedział, że trujące:-)
(podejrzewam go też o wyłamanie gałązek tulipanowca i paulownii, wcześniej
winiłem o to śnieg i ptaki).
A to, że u Ciebie nie kiełkują to tak jak mówiłaś, musi być "urok", albo
czary. (a może oczary?:-)

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-17 06:58:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85mgqr$1bu$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]

> Oczywiście stosujecie zasadę aby nasiona do siewu zbierać jeszcze nie w
> pełni dojrzałe i natychmiast je wysiewacie?
Jeszcze jedno oczywiście ...nie dotyczy to wszystkich roślin. Oczywiście
tylko niektórych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-17 08:43:23

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Oczywiście stosujecie zasadę aby nasiona do siewu zbierać jeszcze nie w
> pełni dojrzałe i natychmiast je wysiewacie

Oczywiście.

Pozdrawiam, Basia.

... szambo ?
Kamienne Kręgi Mocy