Formy pienne(szczepione) drzew ozdobnych

1. Data: 2000-01-11 10:33:15

Temat: Formy pienne(szczepione) drzew ozdobnych
Od: "Jarosław Dyszkiewicz" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie szanownych Grupowiczów!
Tematem, który nie wymaga fachowej wiedzy ogrodniczej
jest wiek drzew w naszych ogrodach. Czy wszyscy zgodzą się
z tym twierdzeniem że,, nie było nas był las, nie będzie nas będzie las"?
Drzewa nie są wieczne, niektóre umierają już za naszego
życia. W szczególności dotyczy to form piennych (szczepionych na
podkładkach) ostatnio bardzo modnych. Fachowcy określają
długość życia tych form na kilka, kilkanaście lat.
Osobiście od 11-lat przyglądam się moim 2 wierzbom-
wierzba iwa szczepiona na wierzbie wiciowej, na razie są
w dobrej formie.
Czy ktoś z grupowiczów ma formy szczepione drzew i krzewów ozdobnych i może
określić ich wiek i kondycję, a może ktoś już stracił takie drzewo? Temat
do współnej dyskusji.

Jarek

1. Data: 2000-01-12 10:23:13

Temat: Re: Formy pienne(szczepione) drzew ozdobnych
Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys czytalem, ze krotkowieczne sa wszystkie rosliny sadzone przez
czlowieka. Jedynie te z naturalnego wysiewu dozywaja sedziwego wieku.

A...@w...pl
http://www.sieciogrod.w.pl

1. Data: 2000-01-12 12:47:25

Temat: Odp: Formy pienne(szczepione) drzew ozdobnych
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Formy pienne, szczepione, to sposob na gwalcenie natury, stad ich
krotkowiecznosc.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-01-13 14:00:23

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:xJ_e4.14974$X...@n...tpnet.pl...
> Formy pienne, szczepione, to sposob na gwalcenie natury, stad ich
> krotkowiecznosc.

A czy oczkowanie tez jest gwałceniem? :-)
Ech, pogwałciłoby się trochę....
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-14 13:52:06

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wg. mnie szczepienie to też jest część natury.
Widzieliście kiedyś w lesie drzewa połączone pniami?
Przez długotrwały bliski kontakt i ocieranie się o siebie doprowadziły do
zetknięcia się miazgi obydwu roślin, a człowiek to tylko podpatrzył i
udoskonalił.
Najprostsza metoda szczepienia to "szczepienie przez zbliżenie" - dwie
rośliny w doniczkach stawiamy obok siebie, przywiązujemy i kiedy się zrosną
(chyba dość długo trzeba czekać), odpowiednio rozdzielamy.

Oczywiście szczepienie odmian, którym natura nie daje się rozmnażać przez
siew nie wydaje mi się naturalne, ale sam zabieg szczepienia ja za naturalny
uznaję.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-15 09:33:50

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A czy oczkowanie tez jest gwałceniem? :-)

Pewnie, ze tak.

> Ech, pogwałciłoby się trochę....

Zapraszam w sierpniu do szkolki. Niejeden gwalciciel stracic moze wigor ;-)

1. Data: 2000-01-16 20:49:29

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2aXf4.25591$X...@n...tpnet.pl...

> Zapraszam w sierpniu do szkolki.

Chciałbym przyjąć zaproszenie. Kto wie...

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-17 08:46:43

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85mgqq$1bu$...@a...webcorp.com.pl...

> Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:xJ_e4.14974$X...@n...tpnet.pl...

Mam spóźniony refleks. Wiem, że ta krótkowieczność dotyczy np. wierzb -
wypowaidał się na ten temat szkółkarz produkujący takowe (10 lat, o ile
pamiętam). No a teraz sobie przzypomniałam, że mam szczepionego na pniu
modrzewia. Ile mu dajecie?
Ale i tak spróbuję rozmnożyć - jeśli nie drzewko, to będzie choć krzaczek (i
czarcia miotła do rozpędzaniea uroków)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-17 10:52:34

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> wrote in message
> Wg. mnie szczepienie to też jest część natury.
> Widzieliście kiedyś w lesie drzewa połączone pniami?

Ale to sa wlasnie samosiejki!

A...@w...pl
http://www.sieciogrod.w.pl

Re: list z Wloch do pl.rec.ogrody