Nawilzacz ultradzwiekowy a zwierzaki w domu

1. Data: 2005-02-23 09:04:59

Temat: Nawilzacz ultradzwiekowy a zwierzaki w domu
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Planuje zakup nawilzacza ultradzwiekowego.
Czy ktos wie w jakich czestwotliwosciach one pracuja,
i czy zwierzaki domowe (psy, koty) nie powariuja od dzwiekow
wydawanych przez tego typu urzadzenie?

2. Data: 2005-02-23 09:42:57

Temat: Re: Nawilzacz ultradzwiekowy a zwierzaki w domu
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktos wie w jakich czestwotliwosciach one pracuja,
> i czy zwierzaki domowe (psy, koty) nie powariuja od dzwiekow

Nawilżacz o ile dobrze kojarzę pracuje gdzieś koło megahertza,
zwierzaki z netoperkami włącznie nie mają prawa tego słyszeć.

J.

3. Data: 2005-02-23 10:12:05

Od: "tenny*mac" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jednak mój kot po pierwszym załaczeniu stawał prawie na głowie łapami
szorował uszy.Po paru minutach mu przeszło a teraz nie reaguje.Co nie
znaczy ze mu nie przeszkadza a lbo nie słuzy

4. Data: 2005-02-23 10:44:29

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tenny*mac" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
>A jednak mój kot po pierwszym załaczeniu stawał prawie na głowie
>łapami szorował uszy.Po paru minutach mu przeszło a teraz nie
>reaguje.Co nie znaczy ze mu nie przeszkadza a lbo nie słuzy

No cóż, uruchomiłem google, żeby się upewnić (bądź naprostować błędną
wiedzę) i niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wychodzi mi na to,
że producenci się nie chwalą, jedyne co znalazłem, to dyskusja na
forum "elektroda" z której wynika, że częstotliwości są używane bardzo
różne. Popularne nawilżacze w formie fikuśnej misy z "dymkiem" to
właśnie raczej megahertze, ale takie normalne mające tylko nawilżać
mają bardzo różnie od kilkudziesięciu kHz począwszy, na to zwierzaki
już mogą reagować, niestety...

J.

5. Data: 2005-02-23 13:31:23

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos wie w jakich czestwotliwosciach one pracuja,
> i czy zwierzaki domowe (psy, koty) nie powariuja od dzwiekow

Mój pies nigdy nie reagował.

Witek

6. Data: 2005-02-23 16:42:32

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> [...]
> właśnie raczej megahertze, ale takie normalne mające tylko nawilżać
> mają bardzo różnie od kilkudziesięciu kHz począwszy, na to zwierzaki

Takie nawilzacze z dymem sa sprzedawane jako wyposazenia do terrarium, wiec
zdecydowanie uwzgledniaja sasiedztwo zwierzat.

Zazula

7. Data: 2005-02-24 11:24:49

Od: "Panoramiczny" <p...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> i czy zwierzaki domowe (psy, koty) nie powariuja od dzwiekow
> wydawanych przez tego typu urzadzenie?

Mozna kupic w sklepie w ktorym mozna oddac towar bez podania przyczyny
w ciagu np. 5 czy 7 dni.
Najczesciej sa to supermarkety.
I mozna bezpiecznie (dla wlasnej kieszeni) robic testy.
A jak bedzie zle, to inny model.

Panoramiczny

Obroty 800-1000 PRALKA
wylaczniki