Nawozy pilne :)

1. Data: 2004-02-26 08:31:17

Temat: Nawozy pilne :)
Od: "inne" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, gdzie w internecie mogę znaleść składy nawozów powszechnie dostępnych
oraz jak przeliczać dawki nawozów, np. mam podane że potrzebuje 40 kg
azotu ....???

--
Sebastian

2. Data: 2004-02-26 09:10:44

Temat: Re: Nawozy pilne :)
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-02-26 09:47:42

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c1kb0o$aq3$1@nemesis.news.tpi.pl inne
<m...@p...onet.pl> napisał(a):
> Witam, gdzie w internecie mogę znaleść składy nawozów powszechnie
> dostępnych oraz jak przeliczać dawki nawozów, np. mam podane że
> potrzebuje 40 kg azotu ....???

Hejka. To będzie prawie 100 kg mocznika (~44% N), 120 kg saletry
amonowej (~33% N) lub ponad 150 kg saletrzaku (~25% N) pozostałe saletry
zawieraja około 20 % azotu czyli potrzeba 200 kg tego nawozu aby było 40 kg
czystego azotu. Skład chemiczny (procentowo) jest na każdym opakowaniu
nawozu. :-)
Pozdrawiam procentowo Ja...cki

4. Data: 2004-02-26 13:39:59

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kg
> czystego azotu. Skład chemiczny (procentowo) jest na każdym opakowaniu

Tylko radzę zwrócić uwagę na to czy te procenty dotyczą azotu jako czystego
składnika czy tlenku np. Nie jest to ujednolicone i dobrze jest się
przyjrzeć dokładnie.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info