magnolia

1. Data: 2004-02-25 15:38:52

Temat: magnolia
Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witm Czesto przegladam to forum,nawet skorzystałem z porad odnośnie
szczepienia winoeośli.Tak mie to wciągneło że chćiałbym poszerzyć
wiedze ma ten temat, i zwiąsku z tym mam pytanie odnośnie pozyskiwania
nowych sadzonek,których niezawsze mozna kupić w sklepach.
Czy istnieje możliwość zaszczepienia krzewu magnoli,lub
inny sposób jego pozyskanie?

2. Data: 2004-02-25 15:49:19

Temat: RE: magnolia
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of j...@o...pl
(...)
> [...]
> nowych sadzonek,których niezawsze mozna kupić w sklepach.
> Czy istnieje możliwość zaszczepienia krzewu magnoli,lub

Można z nasion...
Można przez odkłady powietrzne..
Przez sadzonki półzdrewniałe..
Przez okulizację na przystawkę..
Przez szczepienie na przystawkę z siodełkiem..
Jako podkładkę wykorzystuje się najczęściej M.kobus.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2004-02-25 15:54:05

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> Behalf Of j...@o...pl
>
> Można z nasion...
Sensu brak - latami będziesz czekać na kwiaty.
Pozdrawiam, Agata

--
Wat den eenen sin Ul, is den annern sin Nachtigall!

4. Data: 2004-02-25 16:00:50

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Przez szczepienie na przystawkę z siodełkiem..
> Jako podkładkę wykorzystuje się najczęściej M.kobus.

1) Na zrazy wybierz silnie rosnace ubiegłoroczne pędy bez pąków
kwiatowych.
2) Przygotuj podobnej grubości podkładki przycinajac je 5 cm. nad ziemią.
3) Ostrym nożem natnij dwukrotnie wierzchołek podkladki w kształcie
odwróconej litery 'V' ze ściętym końcem.
4) Odpowiedni przytnij zraz długości 3-5 cm, aby jego nasada tworzyla
siodełko.
5) Zraz nasadź na podkładkę tak aby pasowały do siebie (najważniejsze aby
warstwy kombium sie stykały)
6) Zwiąż miejsce szczepienia rafią lub taśmą.
7) Do momentu zrośnięcia się komponentów roslinę trzymaj w mrożarce..
Uf...

5. Data: 2004-02-25 16:03:39

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Gusiek

> Sensu brak - latami będziesz czekać na kwiaty.
> Pozdrawiam, Agata

No i co z tego, większość roślin mam z nasion, a jaka frajda jak
zakwitną..
:-) Bogusław

6. Data: 2004-02-25 16:25:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
> nowych sadzonek,których niezawsze mozna kupić w sklepach.
> Czy istnieje możliwość zaszczepienia krzewu magnoli,lub

A jaka magnolie chcesz, taka:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magn1.jpg
czy http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magnst.jp
czy jeszcze jakas inna? Bo Boguslaw proponuje Ci szczepienie
magnolii na magnolii :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-02-25 16:46:59

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Michal Misiurewicz

(...)
> [...]
> czy http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magnst.jp
> czy jeszcze jakas inna? Bo Boguslaw proponuje Ci szczepienie

Ta druga to chyba Magnolia stellata...
Pierwszą może być M. liliiflora 'Nigra' tylko kwiaty trochę rozjaśnione...
:-) Bogusław

8. Data: 2004-02-25 17:08:24

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Gusiek

> No i co z tego, większość roślin mam z nasion, a jaka frajda jak
> zakwitną..
> :-) Bogusław

A jaka frajda jak szybko zakwitną :)
Pozdrawiam, Agata

--
Wat den eenen sin Ul, is den annern sin Nachtigall!

9. Data: 2004-02-25 17:21:05

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Gusiek

(...)
> A jaka frajda jak szybko zakwitną :)
> Pozdrawiam, Agata

Na tulipanowca czekałem 12 lat jak zakwitł, żółte magnolie zakwitną mi w
tym roku po raz pierszy po 8 latach, Trillium z wysiewu po 6 latach,
sterczyki in-vitro po 6 latach, w tamtym roku zakwitł chyba jedyny
egzemplarz w Polsce C. kentuckiense, w tym roku liczę że zakwitnie C.
tibeticum.
Kwiaty nie zawsze są przedmiotem porządania ogrodnika, zerknij na C.
japonicum, czy liść tego storczyka nie jest piękniejszy niż kwiat. :-)
http://www.sapijaszko.net/spotkanie/grzegorz/18.html

10. Data: 2004-02-25 17:38:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Ta druga to chyba Magnolia stellata...

Tak.

> Pierwszą może być M. liliiflora 'Nigra' tylko kwiaty trochę rozjaśnione...

M. soulangeana.

Pozdrowienia,
Michal

--