Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni

1. Data: 2007-05-07 19:08:15

Temat: Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:pan.2007.05.07.12.23.06.827037@wp.pl...
> [...]
> podgoraczkowy 37. Tym razem dostalem Cipropol i Trilac.
>
> Pytanie: czy przed tym mozna sie jakos zabezpieczyc? Co zrobic, zeby to
> sie nie powtarzalo? Czy sa jakies badania na obecnosc rotawirusa w
> organizmie? Dlaczego to mnie bierze tak czesto? Normalnie nie zauwazam u
> siebie obnizonej odpornosci (owszem: zdarza mi sie chorowac: bole gardla i
> katary, jednak sa to sytuacje rzadkie - jedna, dwie w roku, o przebiegu na
> tyle lagodnym, ze zazwyczaj po tygodniu wszystko mija). Moze polecicie
> jakies badania, ktore moglbym zrobic w tym kierunku?

Rotawirusa diagnozuje się laboratoryjnie z kału. To choroba brudnych rąk.
Zero możliwości przeciwdziałania przed zarażeniem poza...higeną.
Zrażenie następuje poprzez kontakt zarażonego kału najczęściej via ręce[inne
obiekty] dotykane zabrudzonymi kałem rękoma z pożywieniem [lub ustami].
Zaraziłeś się albo swoim własnym wcześniejszym rotawirusem gdzieś
pozostawionym w domu na niedomytych powierzchniach lub w tysiącach innych
miejsc dostępnych publicznie...

Uwaga: nifuroksazyd jako lek na biegunki pochodzenia bakteryjnego jest
absolutnie nieskuteczny w leczeniu wirusowych zakażeń jelit i żołądka..chyba
że bierzemy pod uwagę efekt psychologiczny -placebo [może dlatego lekarze to
przepisują -żeby w ogóle coś przepisać a nie okazywać się bezradnymi -lub by
wykluczyć -wyleczyć- ewentualne zakażenie bakteryjne] ;P

Poza Smectą [osłona ścianek jelit-żołądka] mocno zaleca się jeszcze
intensywne stosowanie preparatów probiotycznych -które mają działanie
przeciwbiegunkowe: szczególnie Enterolu [sacharomyces boulardii]
lub innych: b. dobry jest Trilac, Lacidofil itp...
Po kilku dniach od zachorowania -po ustaniu objawów- zaleca się włączenie
!na stałe! do codziennej diety produktów mlecznych zawiewrających żywe
kultury bakterii probiotycznych -w tym szczególnie L.Cassei[Defensis] -które
są obecne w wielu jogurtach i kefirach na rynku...nie tylko w Actimelu ;)
Mnie osobiście najbardziej podchodzą jogurty owocowe firmy Milko -z Mekpol-u
[takie podużne kwadratowe plastikowe kartoniki -polecam -świetne! i Polskie]
Zresztą jest tego typu produktów na rynku sporo- każdy coś pod swój gust
smakowy zapewne znajdzie ;)

Acha: w wypadku dzieci [szczególnie małych] i dorosłych -u których biegunka
[wymioty] trwają na tyle długo że zagraża już odwodnienie organizmu [powyżej
24-36 godzin a często i znacznie wcześniej- zwłaszcza u małych dzieci]
należy uzupełniać w organiźmie płyny wraz z solami mineralnymi -na co [poza
kroplówkami] najlepsze są preparaty nawadniające i uzupełniające składniki
mineralne w rodzaju Orsalit-a lub innych...tyle że wazny jest reżim
podawania owych płynów -małymi dawkami [dzieci 1łyżeczka co 5-10 minut przez
24godz na dobę! -co jest dość uciążliwe ale ratujące przed wzmocnieniem
objawów -wymioty/biegunka.]

Ale i tak na 2gi dzień lepiej iść sprawę skonsultowac u lekarza...a nie
bawić się w rozprawę z rotawiruskiem na własną rękę... ;)

Miłej zabawy...my to przerabialiśmy wszyscy całą rodziną [8dorosłych+5
dzieci] właśnie 2 razy z odstępem 2-3 tygodni...brrrr....nic przyjemnego!

Swoją drogą moze ktoś napisze ile rotawirus i gdzie potrafi przetrwać -poza
organizmem -co tak naprawdę niszczy to świństwo -w jakich warunkach ginie.
I czy jest obecny tylko w kale czy również w treści wymiotów [co wydawałoby
się oczywiste].

Pozdr-
Sky

2. Data: 2007-05-07 19:15:09

Temat: Re: Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> [...]
> I czy jest obecny tylko w kale czy również w treści wymiotów [co wydawałoby

3 dni Twój znienawidzony Nifuroksazyd+ Orsalit+ marchewka z ryżem.
Młody 3,5 roku ja dużo więcej i 8 miesiąc ciąży ( ja się obyłam bez
leków, wystarczyła dieta i dużo płynów, schudłam 4 kg..)

--

Paulinka

3. Data: 2007-05-07 20:23:52

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:f1ntqr$se9$8@node4.news.atman.pl...

> 3 dni Twój znienawidzony Nifuroksazyd+ Orsalit+ marchewka z ryżem.
> Młody 3,5 roku ja dużo więcej i 8 miesiąc ciąży ( ja się obyłam bez
> leków, wystarczyła dieta i dużo płynów, schudłam 4 kg..)

Czemu znienawidzony?! :)
Po prosu nie na to...toto. ;)
Acha i dla dzieci jest taki fajny preparat
żywieniowy na biegunki z Gerbera
[na bazie ryżu i owej marchewki-
faktycznie to zestawienie działa] :)

Niektórzy jeszcze fundują sobie węgiel aktywny...ale to ekstremaliści ;P

4. Data: 2007-05-07 21:57:15

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> [...]
> ginie.
> I czy jest obecny tylko w kale czy również w treści wymiotów [co

Nawrót infekcji rotawirusowej jest mało prawdopodobny: po pierwsze we krwi i
limfie zaraz po przebytej infekcji jest gęsto od specyficznych przeciwciał,
po drugie - o ile mi wiadomo - na infekcję rotawirusową człowiek uodparnia
się na całe życie.
A może to nie rota- tylko np. adeno-?

T. D.

5. Data: 2007-05-08 11:17:55

Od: "Jarek M." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 May 2007 23:57:15 +0200, Tomasz Dryjanski wrote:

> [...]
> po drugie - o ile mi wiadomo - na infekcję rotawirusową człowiek uodparnia

A jak to przebadac? Chcialbym zrobic jakies badanie w kierunku
rotawirusa/adeno-... - czy to wciaz siedzi w moim organizmie. Moze ktos z
Was poleci laboratorium analiz, w ktorym mozna to zbadac w Warszawie? Bede
bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam
J.

6. Data: 2007-05-11 09:15:06

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i limfie zaraz po przebytej infekcji jest gęsto od specyficznych
> przeciwciał, po drugie - o ile mi wiadomo - na infekcję rotawirusową

Nie prawda. Mój starszy syn miał rota, leżał w szpitalu i wychodząc
zapytałam się lekarki czy to tak jak ospa, że raz na całe życzie czy nie?
Lekarka powiedziała że wirusa rota mozna mieć wiele razy. Może on mieć
słabsze objawy ale przebycie go raz nie chorni przed następnymi.

Sylwia

7. Data: 2007-05-11 21:48:54

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

Hm... To niedobrze. :)

T. D.

8. Data: 2007-05-12 17:37:35

Od: Kazik Kurz <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka wrote:

> [...]
> nie? Lekarka powiedziała że wirusa rota mozna mieć wiele razy. Może on
> mieć słabsze objawy ale przebycie go raz nie chorni przed następnymi.
Bo z rotawirusami jest jak z grypa, nie ma jednego, jak w ospie, tylko
mutujace odmiany. Na przebytego mozna sie uodpornic, ale zostaja inne, i
te zrazaja znowu.

9. Data: 2007-05-12 20:54:49

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:f22od5$r1n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Hm... To niedobrze. :)

...ale mimo wszystko jakoś wątpię w możliwość zakażenia się tym samym
wirusem kilkukrotnie w kilkudniowych odstępach. Poziom przeciwciał nie spada
aż tak szybko.

T. D.

10. Data: 2007-05-13 09:15:32

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 11 May 2007 11:15:06 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z
pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Szpilka, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> [...]
> Lekarka powiedziała że wirusa rota mozna mieć wiele razy. Może on mieć
> słabsze objawy ale przebycie go raz nie chorni przed następnymi.

To nie do konca tak, prawda lezy po srodku - wirus Rota ma kilka odmian
serologicznych. I przebycie infekcji kazda z nich uodpornia w duzej mierze
na kolejne zarazenie - ale wlasnie tym szczepem.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

gdzie jakis dobry serwis www o ADHD i Alergii ?
Problemy przed Komunią
Ciekawe zajęcia dla 4-latki,Warszawa
Wrażenia po Komunii?
Głosuj