Nazisci do parlamentu??

1. Data: 2006-07-01 19:54:27

Temat: Nazisci do parlamentu??
Od: l...@w...pl (Librix) szukaj wiadomości tego autora

Librix
Jestem Librix jestem chrzescijanskim demokrata jesli chodzi o ideologie
polityczna. Moj kolega jest radykalnym liberalem i sadzi ze nazistom
powinno
przyznac bierna prawo wyborcze (czyli kandydowanie do sejmu) poniewaz
rozmowa moze ich uspokoic , i doprowadzic do tego ze nazisci beda sie
dopuszczac mniejszej przemocy , gdyz rozmowa moze ich uspokoic a nie
tlamsic
ich uczucia w ich psychopatycznych umyslach. Ja twierdze ze dopuszczenie
ich
do sejmu to szalony pomysl. Prosze wasza grupe dyskusyjna o rzetelne i
uczciwe osadzenie tej sprawy. Z gory za to dzi€kuje.

--
Serwis www użytkowników pl.sci.psychologia: http://PSPhome.DHTML.pl
Podstawowe reguły grupy psp: http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html

2. Data: 2006-07-01 22:13:49

Temat: Re: Nazisci do parlamentu??
Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Librix napisał(a):
> [...]
> Jestem Librix jestem chrzescijanskim demokrata jesli chodzi o ideologie
> polityczna. Moj kolega jest radykalnym liberalem i sadzi ze nazistom

Twój kolega to skrajny idiota, nie liberał. Jak można dopuszczać do
głosu czy dalej - wpuszczać do parlamentu - kogoś, kto nie ma prawa
bytu? Zapewne chodziło mu o zalegalizowanie wpierw ugrupowań
nazistowskich.

> rozmowa moze ich uspokoic , i doprowadzic do tego ze nazisci beda sie
> dopuszczac mniejszej przemocy , gdyz rozmowa moze ich uspokoic a nie
> tlamsic

Cały świat patrzył na HItleraz z pobłażaniem, dawał mu się
"wygadać", choć to, co mówił w demokratycznych krajach nie było do
przyjęcia. Jedynie Piłsudski miał plan prewencyjnego zaatakowania
hitlerowskich Niemiec, gdyż czuł co się święci i wiedział, że z
nazistami, tak jak z terrorystami się nie dyskutuje.
Można dać prawo wyborcze egzotycznym partiom, aby nabrały ogłady,
aby panowie spokornieli. Faktycznie, frustraci po otrzymaniu części
władzy, czy też ogólnie, po dopuszczeniu do głosu, mogą się nieco
ucywilizować. Można być w pewnym stopniu tolerancyjnym dla
przeróżnych radykalnych, kontrowersyjnych środowisk, ale nie dajmy
się zwariować. Jeśli ktoś stosuje przemoc, powinien iść za kratki
a nie liczyć, że da mu się wejść na mównicę. Co innego
eksperymenty psychologiczne na frustratach, a co innego sk...stwo.

3. Data: 2006-07-02 09:34:19

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Morderca uczuć wrote:
(...)
> [...]
> hitlerowskich Niemiec, gdyż czuł co się święci i wiedział, że z
> nazistami, tak jak z terrorystami się nie dyskutuje.

Ostatnio oglądałem dokument z którego wynikało, że cały świat wiedział
co się święci. Cały świat wiedział też o obozach koncentracyjnych. I
żeby tego było mało; mieli środki by zareagować na tą sytuację ale nic
nie zrobili....

> [...]
> ucywilizować. Można być w pewnym stopniu tolerancyjnym dla
> przeróżnych radykalnych, kontrowersyjnych środowisk, ale nie dajmy

Zgadzam się, podobne zjawisko można oglądać śledząc polską politykę ; ]

> się zwariować. Jeśli ktoś stosuje przemoc, powinien iść za kratki
> a nie liczyć, że da mu się wejść na mównicę. Co innego
> eksperymenty psychologiczne na frustratach, a co innego sk...stwo.

To fakt. Poza tym co innego to prawo do wolności wypowiedzi, a co innego
możliwość stanowienia prawa! Bo wpuszczając ich do rządu trzeba by było
brać pod uwagę, że będą mieli zamiar wprowadzić w życie coś ze swojej
ideologii albo będą utrudniać wprowadzanie przepisów im niewygodnych...

pozdr,

"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

4. Data: 2006-07-02 10:26:09

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

es_ napisał(a):
> [...]
> co się święci. Cały świat wiedział też o obozach koncentracyjnych. I
> żeby tego było mało; mieli środki by zareagować na tą sytuację ale nic

Co się święci za bardzo nie wiedzieli. Przed II wojną nie znano
jeszcze takiego ludobójstwa. Piłsudski szykował wojnę prewencyjną
w 1933 r., ale nie znalazł poparcia Francji, która do dziś ukrywa
fakt, że mogli za wczasu zażegnać, to co się stało. Oni po prostu
nie chcieli umierać za Gdańsk.
A że później wszyscy wiedzieli, co się dzieje, to prawda. W końcu
mieli informacje od Kuriera z Warszawy, nie licząc swoich szpiegów,
agentów wywiadu, Czerwony Krzyż.

> Zgadzam się, podobne zjawisko można oglądać śledząc polską politykę ; ]

Lepper najlepiej na tym wyjdzie. Zaczyna uchodzić za męża stanu! :)
Z tym, że w rządzie mieliśmy i będziemy jeszcze mieli różnych
gamoni od siedmiu boleści, na szczęście już wiemy, że to nie
przekłada się specjalnie na gospodarkę ani na życie społeczne.
Mechanizmy demokracji (np. istnienie opozycji i mediów) chronią nas
od przygłupów i ich decyzji.

> To fakt. Poza tym co innego to prawo do wolności wypowiedzi, a co innego
> możliwość stanowienia prawa!

Wobec nazimu, nie może być nawet mowy o wolności wypowiedzi. Nazim
trzeba tępić i to się robi. Można tolerować różne dziwaczne
poglądy, idiotyzmy ekonomiczne (Samoobrona) czy skrajnych wszechgejów
(w Holandii chcą obniżyć wiek rozpoczęcia prokreacji z 16 na 12
lat), czy też radykalnych liberałów, bo to jest jazgoczący, wbrew
pozorom mało szkodliwy margines. Ale nie tolerujmy nazistów.

5. Data: 2006-07-02 11:50:34

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?q?Morderca_uczu=E6?= <l...@t...pl> napisał(a):

> Mo=BFna tolerowa=E6 r=F3=BFne dziwaczne
> pogl=B1dy, idiotyzmy ekonomiczne (Samoobrona) czy skrajnych wszechgej=F3w
> (w Holandii chc=B1 obni=BFy=E6 wiek rozpocz=EAcia prokreacji z 16 na 12
> lat), czy te=BF radykalnych libera=B3=F3w, bo to jest jazgocz=B1cy, wbrew
> pozorom ma=B3o szkodliwy margines. Ale nie tolerujmy nazist=F3w.

A dlaczego to? Przeciez neo-nazisci typu
[ http://www.redwatch.info/index.htm ]
to jeszcze wiekszy smieszno-egzotyczny margines.

pozdrawiam
quasi-biolog

6. Data: 2006-07-02 14:37:49

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

quasi-biolog napisał(a):
> A dlaczego to? Przeciez neo-nazisci typu
> [ http://www.redwatch.info/index.htm ]
> to jeszcze wiekszy smieszno-egzotyczny margines.

Mówisz to z sarkazmem czy śmieszy Cię siłowe rozprawianie się z
przeciwnikami ideowymi? Już to pisałem: z nazizmem się walczy,
niezależnie jaką przybiera formę i jak liczni są jego zwolennicy.
To nie egzotyka.

7. Data: 2006-07-02 16:46:04

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?q?Morderca_uczu=E6?= <l...@t...pl> napisał(a):

> M=F3wisz to z sarkazmem

Nie.

> czy =B6mieszy Ci=EA si=B3owe rozprawianie si=EA z
> przeciwnikami ideowymi?

Smieszy mnie oszolomstwo i irracjonalna paranoja sklaniajaca do az tak
radykalnych pogladow.
A jest tego wiecej i jeszcze smieszniej, vide:
[ http://www.polonica.net/ListaZydow_zmienione-nazwisk
a.htm ]

> Ju=BF to pisa=B3em: z nazizmem si=EA walczy,

Wiem, ze pisales. Ale ja sie domagam uzasadnienia tak skrajnego pogladu. Dla
mnie niczym sie nie roznisz od tych, ktorych chcesz zwalczac: "moje poglady
uber ales" i "chwala nam i naszym kolesiom, chujom precz" a przy tym "cel
uswieca srodki".

> niezale=BFnie jak=B1 przybiera form=EA i jak liczni s=B1 jego zwolennicy.
> To nie egzotyka.

Jak to nie egzotyka? Ugrupowania neo-nazistowskie sa tak skrajne i tak
niszowe, ze nie stanowia niczego poza kuriozalnym polityczno-spolecznym
folklorem praktykowanego przez awanturnikow o homeopatycznej liczebnosci i
homeopatycznych wplywach w spoleczenstwie. Na domiar zlego, te mikro-grupki sa
praktycznie calkowicie nierozwojowe - ideologia nazistowska/faszystowska jest
w dzisiejszych czasach tak skompromitowana i medialnie zaszczuta, ze nie ma
szans na przybranie fiormy chocby minimalnie liczacej sie w zyciu politycznym.
Panikowanie z powodu neo-nazistow ukoronowane prawnym a nawet konstytucyjnym
torpedowaniem ich dzialalnosci uwazam za paranoje zblizona do fobii na punkcie
zydowskiego spisku.

Dla mnie swiete zasady zachodniej demokracji takie jak wolnosc wypowiedzi i
dzialalosci publicznej jest warta poniesienia mikroskopijnego ryzyka w postaci
kosalki od czasu do czasu przyzenionej przez jakiegos ultralewackiego czy
anarchistycznego brudasa...

pozdrawiam
quasi-biolog

8. Data: 2006-07-02 18:28:02

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia quasi-biolog napisał(a) w wiadomości
<news:e88t8c$js5$1@inews.gazeta.pl> takie słowa:

> [...]
> szans na przybranie fiormy chocby minimalnie liczacej sie w zyciu politycznym.

Przypomnij więc sobie wydarzenia z Bośni i Hercegowiny w latach 1992-95.
Zwróć zwłaszcza uwagę na interesujące skądinąd zjawisko "wkręcania się"
dość umiarkowanych elit politycznych w logikę napędzającego się
quasi-faszystowskiego nacjonalizmu.

Amnesiak

9. Data: 2006-07-02 19:45:21

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak <a...@T...pl> napisał(a):

> Przypomnij więc sobie wydarzenia z Bośni i Hercegowiny w latach 1992-95.

To zly przyklad. Konflikty etniczne w "Kotle Balkanskim" byly od dawna, tyle
ze komunistyczny zamordyzm Tity nie pozwalal mu wybuchnac. To nie koniunktura
dla neo-nazistow doprowadzila do wojny.

U nas i w wiekszosci panstw UE praktycznie nie ma liczacych sie wasni
etnicznych kompatybilnych z neo-nazizmem (saparatysci typu Baskow czy
religijni nawiedzency z Irlandii Polnocnej, ani ich oponenci, z nazimem to
raczej nie maja zbyt wiele wspolnego). Tak wiec nie widze sensu w zwalczniu
tej ideologii. Mozna sie zajmowac co najwyzej zarzewiami wyrastajacych na jej
gruncie terroryzmow, tyle ze w tym celu nie trzeba zwalczac samej ideologii -
podobnie jak w walce z muzulmanskim terroryzmem nie trzeba atakowac Islamu.

Neo-nazizm grozny moze byc najwyzej w Rosji a i w tym wypadku nie wiem ile
jest trzezwego osadu a ile zeyklej medialnej paniki.

> Zwróć zwłaszcza uwagę na interesujące skądinąd zjawisko "wkręcania się"
> dość umiarkowanych elit politycznych w logikę napędzającego się
> quasi-faszystowskiego nacjonalizmu.

Nie wiem o czym mowisz.

pozdrawiam
quasi-biolog

10. Data: 2006-07-02 20:35:41

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

quasi-biolog wrote:
(...)
> [...]
> tej ideologii. Mozna sie zajmowac co najwyzej zarzewiami wyrastajacych na jej

A ja widzę, bo tolerowanie takich zjawisk jest niemym przyzwoleniem na
nie. Jeśli oni będą mieli prawo propagować w sposób otwarty swoje
poglądy, to łatwiej im będzie znajdować nowych członków i może się
kiedyś okazać, że urośli w siłę. Ludzie mają i zawsze mieli dużo różnych
frustracji i lubili znajdować sobie kozły ofiarne.

> gruncie terroryzmow, tyle ze w tym celu nie trzeba zwalczac samej ideologii -
> podobnie jak w walce z muzulmanskim terroryzmem nie trzeba atakowac Islamu.

Kiepskie porównanie. Islam jako religia nie nakłania do terroryzmu i
ludobójstwa. Tak samo jak biblia nie nakłaniała do wojen krzyżowych.

"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

Rząd brytyjski proponuje ,,Zabij dziecko we własnym domu"
to już jest koniec, nie ma już nic, jesteśmy wolni, możemy iść
Nie mam przyjaciół
wez udział w badaniu!
jestem wsciekla