Re: Nazisci do parlamentu??

From: "quasi-biolog" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nazisci do parlamentu??
Date: Sun, 2 Jul 2006 19:45:21 +0000 (UTC)

Amnesiak <a...@T...pl> napisał(a):

> Przypomnij więc sobie wydarzenia z Bośni i Hercegowiny w latach 1992-95.

To zly przyklad. Konflikty etniczne w "Kotle Balkanskim" byly od dawna, tyle
ze komunistyczny zamordyzm Tity nie pozwalal mu wybuchnac. To nie koniunktura
dla neo-nazistow doprowadzila do wojny.

U nas i w wiekszosci panstw UE praktycznie nie ma liczacych sie wasni
etnicznych kompatybilnych z neo-nazizmem (saparatysci typu Baskow czy
religijni nawiedzency z Irlandii Polnocnej, ani ich oponenci, z nazimem to
raczej nie maja zbyt wiele wspolnego). Tak wiec nie widze sensu w zwalczniu
tej ideologii. Mozna sie zajmowac co najwyzej zarzewiami wyrastajacych na jej
gruncie terroryzmow, tyle ze w tym celu nie trzeba zwalczac samej ideologii -
podobnie jak w walce z muzulmanskim terroryzmem nie trzeba atakowac Islamu.

Neo-nazizm grozny moze byc najwyzej w Rosji a i w tym wypadku nie wiem ile
jest trzezwego osadu a ile zeyklej medialnej paniki.

> Zwróć zwłaszcza uwagę na interesujące skądinąd zjawisko "wkręcania się"
> dość umiarkowanych elit politycznych w logikę napędzającego się
> quasi-faszystowskiego nacjonalizmu.

Nie wiem o czym mowisz.

pozdrawiam
quasi-biolog