Do Pana Marka Bieńka

1. Data: 2002-10-22 22:12:38

Temat: Do Pana Marka Bieńka
Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Komuś, kto nie wie, co to cilest wolał bym nie zadawac żadnych pytań
medycznych - a raczej nie ptrzymywać od niego żadnych odpowiedzi na te
tematy.

Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Rozmiary guza sa niewielkie, zas polozenie parszywe,..."
(dr D. J.)

Szanowny Panie Marku,

Czy Pan wie co to jest forum dyskusyjne na temat zdrowia? To nie jest klinika.
To nie jest również kolejna dziedzina życia zarezerwowana tylko dla lekarzy. To
jest miejsce gdzie każdy ma prawo głosu. Gdzie ludzie, szukają porady albo chcą
pomóc innym - na tyle ile potrafią. Czasami zachęcą kogoś aby poszedł do
lekarza, czasami wskażą jakiś środek medycyny naturalnej, czasami opowiedzą o
swoich osobistych doświadczeniach, a czasami tylko pocieszą. Skończył Pan
studia medyczne ale widzę, że jeszcze wiele musi się Pan w życiu nauczyć.

Pozdrawiam, Andrzej Głowacki

2. Data: 2002-10-23 07:30:45

Temat: Re: Do Pana Marka Bieńka
Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Szanowny Panie Marku,

Wyczuwam ironię:)
W usenecie przyjęło się zwracanie się do siebie bezpośrednio - nie widze
powodu, dla którego miałbyś traktować mnie inaczej (i vice versa).

> [...]
> środek medycyny naturalnej, czasami opowiedzą o swoich osobistych
> doświadczeniach, a czasami tylko pocieszą.

Tu też właściwie każdy ma prawo głosu. Kłopot w tym, że tu każdy bardziej
stały bywalec wie kto jest kim, kto jest lekarzem, kto zwolennikiem diety
wyskokotłuszczowej, kto zaś pacjentem praktykiem.
Uważam, że wypowiadając się kategorycznie na tematy medyczne ("nie powinna
brac żadnych tabletek") i nie mając pojęcia o tym, o czym sie wypowiadasz
(bo nie wiesz co to cilest), a jednocześnie suhgerując, że dysponujesz
wiedzą medyczną, nie pomagasz, a możesz zaszkodzić.
Stąd moja wypowiedź.

> Skończył Pan studia
> medyczne ale widzę, że jeszcze wiele musi się Pan w życiu nauczyć.

Nie rozumiem (to znaczy doskonale wiem, co masz na myśli i co chcesz
osiągnąć pisząc w ten sposób, ale uważam takie działanie za
niewłaściwe)...
To znaczy, że musze się nauczyć, że laik (osoba bez wykształcenia
medycznego) jest właściwą osobą do roli inicjatora / moderatora / guru na
forum przynajmniej z nazwy medycznym?...
Bez osobistej urazy, ale nie tędy droga.
Gdybyś wyraźnie zaznaczył, że nie masz wykształcenia medycznego - nie miał
bym żadnych zastrzeżeń. Tylko, że wtedy nie przyciągał byś gości do forum.
Kółko się zamyka.

3. Data: 2002-10-23 08:27:03

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Marku,

Oczywiście, że w moim liscie do Ciebie jest ironia, tak jak w Twoim zdawkowym
podsumowaniu mojego forum, było całkowite zlekceważenie drugiego człowieka.
Przepraszam "dobrych" lekarzy, ale ta cecha często występuje w tym środowisku.

Czy znajomość takiego czy innego leku, wyznacza "medyczną" wiedzę człowieka?
Jeżeli mówię, że nie znam jakiegoś leku to według mnie przyznaję się do
nieznajomości tematu i wypowiadam się jako laik tutaj. Według Ciebie "sugeruję,
że dysponuję wiedzą medyczną". Stara prawda, że każdy interpretuje wypowiedzi
innych jak mu wygodnie.

Jeszcze raz Ci powtarzam, że forum które stworzyłem nie ma nic wspólnego ze
środowiskiem lekarskim (oczywiście nie jest one zamknięte dla nikogo).
Absolutną bzurą jest również sugerowanie, że jakoby chcę się podszywać pod
lekarza. Śmiechu warte ;-).

W dodatku nie zależy mi, jak to określiłeś, na przyciągnięciu gości do mojego
forum. Założyłem to forum nie dla siebie, a dla innych. Jeżeli się nie
przyjmie, po prostu skasuję je. Wydaje mi się, że jest mało takich miejsc w
polskim internecie i dlatego to zrobilem. Tutaj na przykład, jest ograniczenie
10 postów na dobę.

4. Data: 2002-10-23 08:33:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjmie, po prostu skasuję je. Wydaje mi się, że jest mało takich miejsc
> polskim internecie i dlatego to zrobilem. Tutaj na przykład, jest

Jak się wysyła posty z serwisu onetu... Polecam doinformowanie się co to są
newsy i jakie są możliwości.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2002-10-23 08:51:41

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za poradę. Wiem jak wysyła się newsy, jednak osobiście wolę używać do
tego celu przeglądarki.

6. Data: 2002-10-23 14:06:27

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana wszem i wobec jako f...@p...onet.pl zamieszkała pod
adresem <f...@p...onet.pl> napisała:

>Tutaj na
> przykład, jest ograniczenie 10 postów na dobę.

A w czym ono miałoby się objawiać - to ograniczenie? Bo jakoś nie
zauważyłam...

--
Pozdrówka
Tatiana

7. Data: 2002-10-23 21:11:33

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli używasz programu pocztowego do wysyłania wiadomości to niczym. Jeśli
natomiast chciałabyś używać do tego celu przeglądarki internetowej, to nie
będziesz mogła wysłać więcej niż 10 postów na dobę. Pod tym adresem możesz
sprawdzić jak to wygląda:

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watki&group=pl.sci
.medycyna&year=2002&mont
h=10

Pozdrawiam,

8. Data: 2002-10-23 21:22:33

Temat: Newsy w przeglądarce
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam, że zapomniałem zmienić (skasować) tytuł "Re: Do Pana
Marka Bieńka" w poprzednim poście.

9. Data: 2002-10-24 18:50:29

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> studia medyczne ale widzę, że jeszcze wiele musi się Pan w życiu nauczyć.
Osobiscie nie dziwie sie Markowi Bieńkowi,że pisze wtym tonie.Sama sie
irytuje gdy czytam "dobre"rady różnych osób,niezwiazanych z medycyna,których
wiedza w danym temacie oparta jest na brukowych gazetach albo rodzinnych
opowiesciach.Racja ,ze każdy ma prawo sie tu wypowiedzieć ,tylko nalezy
zachować t
roche pokory.Można po prostu komuś zaszkodzić.Już pomijam, że totalnym
zaprzeczeniem jest pisanie ,ze sie czegoś nie zna a mimo to udziela rad.(i
to tak złowrogich i kategorycznych)
A propos jakie to dziedziny życia zarezerwowane sa tylko dla lekarzy??

gOSIA

Fluoroangiografia.
Nadreaktywnośc oskrzeli
do nauki