Niebieskoocy

1. Data: 2020-06-03 18:15:30

Temat: Niebieskoocy
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

Z dedykacją dla naszych grupowych rasistów.

https://www.dailymotion.com/video/xwnfv3

"Filmowy zapis ćwiczenia, które Jane Elliott po raz pierwszy
przeprowadziła w 1968 roku były emitowany już przez wiele stacji
telewizyjnych Stanach Zjednoczonych. Elliott sama stwierdza że
"Niebieskoocy to najlepszy ze wszystkich filmów jakie do tej pory
zrobiono na temat moich warsztatów, podsumowuje on 28 lat mojej pracy w
szkołach, na uniwersytetach i w korporacjach".

Elliott uważa, że "osoba która wychowała się w amerykańskim
społeczeństwie jest ukształtowana do bycia rasistą/tką. Żyjemy w różnych
światach, jeden jest czarny, a drugi biały". Elliott uważa, że najlepszą
metodą uczenia o rasizmie jest stworzenie sytuacji, w której biali
doświadczą na sobie dyskryminacji.

W Niebieskookich obserwujemy grupę 40 osób. Są wśród nich
nauczyciele/lki, policjanci/tki, pracownicy/ce administracji i pomocy
społecznej. Osoby o różnym kolorze skóry, pochodzeniu, kobiety i
mężczyźni. Elliott wdraża pseudonaukową teorię, która uzasadnia niższość
osób o niebieskich oczach, stosuje wobec nich jawną dyskryminację i
przeprowadza testy na inteligencję, które są stronnicze kulturowo.
Widzimy, jak w ciągu zaledwie kilku godzin przebywania w atmosferze
takiego reżimu, dorosłych ludzi opanowuje przygnębienie i roztargnienie,
mają trudności z wykonaniem najprostszych poleceń.

Podejście Jane Elliott jest szczególnie trafne dzisiaj. Pokazuje
niezbicie, że nawet bez prawnej dyskryminacji, mowa nienawiści, obniżone
oczekiwania i odrzucające traktowanie mogą mieć niszczycielski wpływ na
osiągnięcia osób z grup mniejszościowych. Czarni członkowie grupy
przypominają pozostałym, że są poddawani takiemu stresowi nie tylko
przez kilka godzin podczas warsztatu, ale każdego dnia, przez całe
życie. Elliott podkreśla że mechanizmy działania seksizmu, homofobii i
ageismu są takie same.

W swoim domu w stanie Iowa Elliott opowiada, jak proste ćwiczenie, które
przeprowadziła ze swoimi uczniami po zamordowaniu dr Martina Luthera
Kinga Juniora, zmieniło jej życie. Po tym, kiedy jej ćwiczenie zostało
pokazane w telewizji spotkała się z molestowaniem ze strony innych
mieszkańców miasta, jej dzieci były bite i opluwane, restauracja jej
rodziców zbankrutowała po tym, jak została zbojkotowana przez miejscową
społeczność.

Fragmenty jej lekcji i wywiady z byłymi uczniami potwierdzają, że
warsztat Jane Elliot sprawił, iż stali się bardziej wrażliwi na problem
rasizmu. Doradcy/czynie, specjaliści/stki, trenerzy/ki oraz
psycholodzy/żki zgadzają się: Niebieskoocy to film, który powinien
obejrzeć każda osoba."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

2. Data: 2020-06-03 22:38:38

Temat: Re: Niebieskoocy
Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-06-03 18:15, Kviat wrote:
> [...]
> zrobiono na temat moich warsztatów, podsumowuje on 28 lat mojej pracy w
> szkołach, na uniwersytetach i w korporacjach".

Dziadek Soros ostatnio przejrzal...

https://forsal.pl/artykuly/1480110,soros-chiny-sa-za
grozeniem-dla-europy-xi-jinping-jest-dyktatorem.html

i gdzie ty siem tera biedna podziejesz...?

//myslisz, ze Afro-afrykanczycy ciem przygarnom...?

3. Data: 2020-06-03 23:13:14

Od: sylwester balkonski <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rasizmu. Doradcy/czynie, specjaliści/stki, trenerzy/ki oraz
> psycholodzy/żki zgadzają się: Niebieskoocy to film, który powinien

Poruszajacy dokument. Ciekawe szczegolnie koncowe refleksje i nawiazanie
do Martina Niemöllera (to chyba nie oryginal: ,,Als sie die Juden holten,
habe ich geschwiegen; ich war ja kein Jude.").
Jestem sceptyczny co do wychowawczej misji takich projektow. Mam dobrego
znajomego, bylego kolege z pracy, ktory od lat jest profesorem, a wiec
poziom nieosiagalny dla grupowego rasisty, ktory wlasnie dal glos.
Spotykamy sie raz na 5-10 lat i zawsze mi cytuje rozne badania na temat
inteligencji przedstawicieli roznych ras. Tlumacze o wzglednosci testow,
bezsensownosci ich stosowania poza dziedzina kliniczna, a on zgadza sie,
ze bylo niewolnictwo, dyskryminacja, ale mimo zlego dziedzictwa wyjatki
potwierdzaja regule - czarny prezydent, czarni politycy, czarni aktorzy,
to albo przypadki albo takie ustawienie (trzech policjantow bialych, to
musi byc jeden czarny) albo cos w rodzaju dawnych punktow za pochodzenie.

sb.
https://tinyurl.com/yb96ejdo
--
"Vaccination criticism and opposition to vaccination continue to spread"
(B.Gates)

Szczepienia
Fajna fotka i fajny dialog :-)
Niemiecka ekościema (mówiłam!).
O [nas/was] idiotach c.d... ;)
Pocieszcie mnie lub rozwścieczcie, kogo na to stać :-(