Niedokrwistość?????

1. Data: 2001-01-31 22:43:26

Temat: Niedokrwistość?????
Od: "Jardin" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od pewnego czasu odczuwam permanentny stan "ścierpniętych" palców u stóp
identyczny jak znany każdemu stan zdrętwienia kończyn dolnych gdy pozostają
w jednej pozycji przez dłuższy czas. Czy przyczyną jest zbyt słabe
ukrwienie? czy jest to niebezpieczne ? czy można się tego jakoś pozbyć .
Żadne masaże nie skutkują.
Jacek

2. Data: 2001-02-02 12:27:57

Temat: Re: Niedokrwistość?????
Od: "marcello" <m...@i...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze ucisk na korzenie grzbietowe w kregoslupie ? Czy nie ma pan innych
zaburzen czucia konczyn dolnych? a moze jakies ubytki w sile miesniowej dot.
stop? niedokrwienie? hmmmm - pewnie moze dawac dretwienie, ale chyba raczej
wtedy, kiedy proces dot. naczyn zaopatrujacych nerw - jezeli mamy do
czynienia z niedokrwieniem spow. niedrozn. wiekszej tetnicy to chyba na
pierwszy plan wysuwac sie bedzie bol konczyny, nasilajacy sie po wysilku.
Uczucie zdretwienia moze takze towazyszyc wielu innym chorobom ukl. nerwow.
Zalecalbym jednak wizyte u lekarza i badanie neurologiczne. :-) Ale to
tylko zalecenia studenta :-)
Marcello

3. Data: 2001-02-02 13:43:33

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz mieć rację. Ale zwróć uwagę, że podobny stan powstanie, gdy wystąpi
niedobór witami z grupy B, co jest też przyczyną niedokrwistości
megaloblstycznej (kwas foliowy - opisywany jako witamina Bc; również
kobalaminy - wit. B12, jedna z ich form występuje w handlu jako Cocarboxylasum,
preparat stosowany m.in. w sprawach okorzonkowych. jestem patologiem, więc
dokładniej nie mogę się wypowiadać w kwestiach neurologicznych, ale radzę się
przyjrzeć sobie pod tym kątem.
pozdr
Adam
a...@p...onet.pl