Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

1. Data: 2010-12-24 13:04:52

Temat: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Link do pracy badawczej na temat opłacalności solarów. W zależności od tego,
jaki nośnik mają zaoszczędzić czas zwrotu wynosi od 20 do 99 lat. Żywotność
określili na 25 lat.
W artykule popełniono błędy zakładając grzanie wody prądem G11. Wiadomo, że
w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż G11. Pominięto również
koszt kapitału.

Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
Dowartościowanie się przed sąsiadami.

http://tinyurl.com/2e789zt
http://www.elektroenergetyka.pl/639/elektroenergetyk
a_nr_07_09_e1.pdf

Wesołych Świąt!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2010-12-24 13:26:00

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
wiadomości news:4d149a92$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

> Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca.

Nie wzięli pod uwagę wielu indywidualnych czynników dięki którym mnie
np. się opłaca i zwróci po 4 latach czyli już za 1,5 roku.

> Dowartościowanie się przed sąsiadami.

Na dzień dzisiejszy to żadne dowartościowanie.
No chyba że cyganie z przedmieści chcieli się dowartościować.

Marek

3. Data: 2010-12-24 13:31:57

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> W artykule popełniono błędy zakładając grzanie wody prądem G11.
> Wiadomo, że w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż

Rozumiem że od rana aż do 22:00 gdy obowiązuje droższa I taryfa
siedzisz z powyłączanymi wszystkimi urządzeniami na prąd.

Marek

4. Data: 2010-12-24 13:38:45

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

4CX250 wrote:
> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
> Rozumiem że od rana aż do 22:00 gdy obowiązuje droższa I taryfa siedzisz
> z powyłączanymi wszystkimi urządzeniami na prąd.

Nie, korzysta z zasobnika c.w.u., dogrzewając ją przy okazji tańszym
prądem w dwugodzinnym okienku popołudniowym.

Pozdrawiam

Czarek

5. Data: 2010-12-24 13:49:02

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Rozumiem że od rana aż do 22:00 gdy obowiązuje droższa I taryfa siedzisz z
> powyłączanymi wszystkimi urządzeniami na prąd.

No widzisz. Nie rozumiesz.

Urządzenia pracujące całodobowo zasilane G12 kosztują taniej niż G11.
Grzejniki i klima w zimie przy dużej bezwładności budynku może działać tylko
w 2 taryfie. Przyrządzanie potraw niezależnie od taryfy. Rozrywka też. W
sumie w najgorszych miesiącach 50% prądu idzie w II taryfie (czyli już się
wyraźnie opłaca), w najlepszych 65%. Zamierzam ten wynik poprawić do 75%
zimą np poprzez zaprzestanie używania grzejników w I taryfie, ponieważ już
nie mam takiej potrzeby.

6. Data: 2010-12-24 13:50:06

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Nie wzięli pod uwagę wielu indywidualnych czynników dięki którym mnie np.
> się opłaca i zwróci po 4 latach czyli już za 1,5 roku.

Czytałem Twoje wypowiedzi na elektrodzie. Ktoś Ci pisze, że zmierzył
licznikiem rzeczywiste potrzeby i zużywa kilka kWh dziennie na ogrzanie wody
prądem, a Ty zarzucasz mu rozcieranie gówna po dupie. Żenada...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=988
241

7. Data: 2010-12-24 14:01:30

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Hikikomori San napisal:
> jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie
> nieskie.

Są wysokie w przypadku ogrzewania prądem domu lub bojlera.
Mam w domu kocioł dwubiegowy (CO/CWU) i bojler. CWU z bojlera
jest wygodniejsze: masz stabilną temperaturę niezależnie od
strumienia wody. W przypadku kotła trzeba solidnie lać, bo inaczej
gaśnie. Jak sobie przeliczyłem te wszystkie drobne 'siknięcia',
to mi wyszło, że teoretycznie tańszy kocioł wcale tańszy nie jest,
właśnie z powodu niezbędnego minimalnego przepływu. Bojler 150 litrów
sterowany zegarem. Nigdy jeszcze w ciągu 10 lat eksploatacji dla
trzech osób nie zabrakło w nim ciepłej wody.

Jacek

8. Data: 2010-12-24 14:11:42

Od: Hikikomori San <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbinski napisał:
> Wiadomo, że
> w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż G11.

Pomiajjac, ze oplata przesylowa juz nei jest. Ogolnie patrzac po
rachunkach i tych siedmiu skladnikach widac, ze koszt samej energii to
mniej niz polowa oplat!!!

Wlasnie robilem ostatnio kilka kalkulacji i wyszlo mi, ze zmiana taryfy
jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie
nieskie. PAtrze na to z punktu osoby, ktora nie grzeje pradem a
pozostale urzadzenia pobieraja prad bez jakichs wyraznych "peakow"
poboru mocy.

> Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
> Dowartościowanie się przed sąsiadami.

Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku
awarii (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

--
Tekst: Hiki Grafika: GS
http://demotywatory.pl/2193651/Gdzie-popelnilem-blad

9. Data: 2010-12-24 14:13:53

Od: Hikikomori San <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimą np poprzez zaprzestanie używania grzejników w I taryfie, ponieważ już

Musisz tylko uwazac na ciagle powtarzajacy sie numer (np. u Enion),
ktory w godzinach taryfowych II taryfikuje jak za taryfe I, a wlicza to
w II :]

To podobno czesty blad systemy/techniczny/czytnikow/czytaczy ;)

10. Data: 2010-12-24 14:27:54

Od: Dawid <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-24 15:11, Hikikomori San pisze:

> Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku
> awarii (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
> alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

To ciekawe, jak mnie to uniezależni od prądu.
Po pierwsze, cała ta instalacja potrzebuje zasilania prądem.
Po drugie, nie będę miał prądu, ale będę miał w wigilię ciepłą wodę,
warunek musi to być ciepła i słoneczna wigilia :-)
Całość do d...

DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO
Jak zmarnować życie pracując na innych?