e.s.e. - jak to parzyć?

1. Data: 2010-12-25 09:17:07

Temat: e.s.e. - jak to parzyć?
Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jak parzyć kawę e.s.e.?
Aktualnie woda przecieka przez uszczelki (krups XP4020), i zastanawiam
się, jak powinna być umieszczona saszetka e.s.e. w specjalnym
pojemniczku - czy te papierowe boki saszetki powinny byc zagiete i cala
saszetka powinna zmiescic sie w metalowym pojemniczku, czy tez fragmenty
mogą wystawać?

Sierp

2. Data: 2010-12-25 10:11:08

Temat: Re: e.s.e. - jak to parzyć?
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>jak parzyć kawę e.s.e.?
>Aktualnie woda przecieka przez uszczelki (krups XP4020), i zastanawiam

U mnie w Kenwoodzie Mokabista mam specjalny "wkład" w którym umieszczam
saszetkę ese. Saszetkę się wciska do środka (upycha).

3. Data: 2010-12-25 14:15:21

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-25 11:11, /// Kaszpir /// pisze:

> U mnie w Kenwoodzie Mokabista mam specjalny "wkład" w którym umieszczam
> saszetkę ese. Saszetkę się wciska do środka (upycha).

tez mam taki wklad (trzymadełko ;-), ale saszetka ese nie jest okragla,
tylko prostokatna
(tz wklad kawowy jest okragly, ale koperta papierowa jest prostokatna) i
teraz co zrobic z rogami tejze koperty?
zawinac do srodka (ew pod spod)? czy ma wystawac? bo nie wiem, czy
wlasnie nie przez to wycieka woda, ale nie chce zmarnowac kilka saszetek
na proby, wiec jak ktos robil to moze doradzi :)

Sierp

4. Data: 2010-12-25 22:21:43

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>zawinac do srodka (ew pod spod)? czy ma wystawac? bo nie wiem, czy wlasnie
>nie przez to wycieka woda, ale nie chce zmarnowac kilka saszetek na proby,
>wiec jak ktos robil to moze doradzi :)

Ja mam ekspres uniwersalny na wkłady Senseo i ESE (3 różne "trzymadełka").

Głównie używam wkładów typu "senseo" ale kupiłem ostatnio trochę kaw
esspreso typu ESE aby przetestować niezużywane trzymadełko :)

ESE jakie kupiłem są okrągłe , standardu 44mm (jeśli dobrze pamiętam).
Przypominają wkłady do Senseo , ale są mniejsze i grubsze ...

Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

5. Data: 2010-12-26 16:10:38

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-25 23:21, /// Kaszpir /// pisze:
> ESE jakie kupiłem są okrągłe , standardu 44mm (jeśli dobrze pamiętam).
> Przypominają wkłady do Senseo , ale są mniejsze i grubsze ...
>
> Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

tak, jest to firmy illy, ktora jest w grupie ese

kupilem to

http://www.kawa-ekspres.pl/p,illy_kawa_w_saszetkach_
e.s.e._36_szt.,46,262.html

wklad kawowy jest okragly, ale cala koperta (z obrzezami) sa kwadratowe

Sierp

6. Data: 2010-12-26 16:27:45

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-25 23:21, /// Kaszpir /// pisze:
> Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

tu na zdjeciu jest dokladnie to co posiadam
http://www.craystone.com/francis/esepods.html

Sierp

7. Data: 2010-12-26 20:24:48

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu na zdjeciu jest dokladnie to co posiadam
> http://www.craystone.com/francis/esepods.html

Moje są okragłe ...

Myśle że kształt "opakowania" nie ma znaczenia. U mnie kawę w saszetce
wciskam do otworu "podajnika" i robię kawę ...

PS. Moje ESE tak wyglądają ...

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/79/41/
21/1379412158

8. Data: 2010-12-26 22:21:35

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-26 21:24, /// Kaszpir /// pisze:
> Myśle że kształt "opakowania" nie ma znaczenia. U mnie kawę w saszetce
> wciskam do otworu "podajnika" i robię kawę ...

chyba masz racje, bo dla testu obcialem dookola bibulke "na okrągło" aby
nie wystawała poza kolbę podajnika - nic to nie dało - cieknie dalej,
kawa sie nie parzy. Co ciekawe - z innymi wkladami (na zwykla kawe
mielona) jest OK (tzn nie cieknie, ale kawa malo smaczna) -
przypuszczam, ze cos nie tak z cisnieniem...

cos mi sie wydaje, ze to kolejny defekt tego ekspresu... nie polecam
krupsa, wiecej z nim bylo problemow niz powodow do zadowolenia, na pewno
nie kupie juz ekspresu tej firmy...

sprobuje moze jeszcze odkamienic i... nie wiem, jak nic nie pomoze to
albo rozkrece i sprobuje wyczyscic, albo oddam do serwisu, albo wyrzuce
w cholere

Sierp

Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO
Jak zmarnować życie pracując na innych?
Jak zmarnować życie pracując na innych?