Niepełnosprawni a komputer

1. Data: 2001-12-06 21:28:56

Temat: Niepełnosprawni a komputer
Od: "Jan" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Mam nietypową może prośbę.
Piszę prace dyplomową na temat zastosowań komputerów w rehabilitacji osób
niepełnosprawnych (ruchowo i upośledzonych umysłowo). Temat wydaje mi się
bardzo ciekawy, jednak jest to uczelnia techniczna i brak mi wiedzy z
zakresu pedagogiki, rehabilitacji. Szukam kontaktu z osobami zajmującymi się

problematyką. Oczekuję porady, konsultacji, opinii, ...
Pragnę by moja praca nie była li tylko pracą opisową, lecz również
praktyczną.
Za wszystkie uwagi i pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam serdecznie.

2. Data: 2001-12-06 22:58:44

Temat: Re: Niepełnosprawni a komputer
Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mam nietypową może prośbę.

Mylisz sie. Dosc czesto trafiaja tu zablakani studenci,
ale uwazaj - malo kto lubi byc obiektem doswiadczalnym.

>Piszę prace dyplomową na temat zastosowań komputerów w rehabilitacji osób
>niepełnosprawnych (ruchowo i upośledzonych umysłowo).

Piszesz? Cos mi sie wydaje, ze dopiero dojrzewasz do mysli,
ze trzeba bedzie przysiasc faldow, bo termin oddania pracy powoli,
acz nieuchronnie sie zbliza. :-) Myle sie?

>Temat wydaje mi się bardzo ciekawy,

...i baaardzo szeroki. Na poczatek polecam lekture jakiegos slownika
np. http://www.swron.internet.pl/slownik.htm i sprecyzowanie problemu.
O rehabilitacji ruchowej raczej zapomnij - ja po kilkunastu latach pracy
przed, pod i nad komputerem widze w lustrze niepokojace podobienstwo
do: http://www.ciop.waw.pl/oferta/galeria_plakatow/kompu
ter/9.htm :-(

>jednak jest to uczelnia techniczna i brak mi wiedzy z zakresu
>pedagogiki, rehabilitacji.

W takim razie, moze chociaz napiszesz jaki to kierunek?
TG

3. Data: 2001-12-07 08:43:25

Od: "Piotr M:-\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> napisał w wiadomości

--
/ciach/
> przed, pod i nad komputerem widze w lustrze niepokojace podobienstwo
> do: http://www.ciop.waw.pl/oferta/galeria_plakatow/kompu
ter/9.htm :-(

Witaj
Tomku to ja polecam jakąś książkę zamiast myszki rączka odpocznie a jak
się weźmiesz za Harlekina to i mózg zaśnie tyle ze może się nie obudzić
już :)))wiec odradzam te pozycje. ale na przykład Wojaka Szwejka jak
najbardziej
co do pozycji to sugeruje leząca i odrobina kawy do tego
po tygodniowej kuracji wrócisz do grona Homo Sapiens :))
Piotr

4. Data: 2001-12-07 09:37:29

Od: "NeoN" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

HMM
Odpowiem tak

Moze nie zupełnie na temat, może tutaj wielu nie zgodzi się ale co tam.
Zauważyć można, że jak coś trzeba to wiedzą (pełnosprawni) gdzie szukać, że
istnieje takie środowisko, grupa, itd.
Gdyby chcieli naprawdę to by częściej zaglądali, czytali, rozmawiali, by to
IM (mówie im) ułatwiło.
A nie -piszę pracę magisterską/dyplomową i to i to......
To jak piszesz to powinieneś już rok temu rozmawiać na ten temat, zaznajomić
się z tematem, problematyką ON.

pozdr. W.

5. Data: 2001-12-07 11:49:47

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> TG
>
> Idealne odtworzenie człowieka a raczej mańniaka komputerowego na stronie
galerii, gratuluje odkrycia
pozdrawiam
Agnieszka

6. Data: 2001-12-07 12:01:42

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam nietypowš może proœbę.
> Piszę prace dyplomowš na temat zastosowań komputerów w rehabilitacji osób
> niepełnosprawnych (ruchowo i  upoœledzonych umysłowo). Temat wydaje mi się
> bardzo ciekawy, jednak jest to uczelnia techniczna i brak mi wiedzy z
> zakresu pedagogiki, rehabilitacji. Szukam kontaktu z osobami zajmujšcymi się
> tš
> problematykš. Oczekuję porady, konsultacji, opinii, ...
> Pragnę by moja praca nie była li tylko pracš opisowš, lecz również
> praktycznš.
> Za wszystkie uwagi i pomoc będę wdzięczny.

Widzę, że grupa nie zbyt przychylnie Cię przywitała, ale mają rację. Nikt nie
lubi byc "królikiem" doświadczalnym. Chyba nie jesteś zorientowany w tematyce
ON, to dlaczego wybrałeś taki temat, a kierunek studiów jkai? Jeśli można
wiedzieć. Nie będę popierać wszystkich wypowiedzi na temat Twojego pojawienia
się na tej stronie, ale niektóre popieram. Jakiej pomocy oczekujesz? Porad
konsulatacji, może coś konkretniej. Napisz jakie informacje są Ci potrzebne,
jest to temat "rzeka"
pozdrawiam
Agnieszka

7. Data: 2001-12-07 12:42:12

Od: "Jan" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauważyć można, że jak coś trzeba to wiedzą (pełnosprawni) gdzie szukać,
że
> istnieje takie środowisko, grupa, itd.

Uważam, że nie należąc "do środowiska", najwięcej cennych - i co dla mnie
bardzo ważne - praktycznych wskazówek, uzyskałbym właśnie tutaj. Miałem
zamiar zrobić coś, co nie spocznie na uczelnianych półkach, a byćmoże
przysłuży się komuś kto tej pomocy potrzebuje - dlatego ma być to praca
praktyczna - nie opisowa.

>... A nie -piszę pracę magisterską/dyplomową i to i to......
> To jak piszesz to powinieneś już rok temu rozmawiać na ten temat,
zaznajomić
> się z tematem, problematyką ON.

Hmmmmm..... Wiesz ... , masz wspaniały pomysł!!! Chyba przesłałeś mi go
wcześniej telepatycznie, bo obronę mam za 1,5 roku.

Serdecznie dziękuję za niezwykle pomocny post. Jeśli już ktoś chce być
złośliwy, to zapewne są grupy dyskusyjne, gdzie można od woli dopiec komuś -
ja prosiłem o pomoc, radę - po to by móc w jakimś sensie pomagać innym.
Czyżbym pomylił grupę???
Pozdrawiam serdecznie.
Jan

8. Data: 2001-12-07 13:09:29

Od: "Jan" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mylisz sie. Dosc czesto trafiaja tu zablakani studenci,
> ale uwazaj - malo kto lubi byc obiektem doswiadczalnym.

Nie mam zamiaru traktować kogokolwiek jak królika. Oczekuję porady z zakresu
wymagań sprzętowych (dostosowywanie sprzętu) dla osób niepełnosprawnych,
oraz jakiego typu oprogramowanie jest pomocne przy REHABILITACJI np. osób
które utraciły całkowicie kontakt ze światem zewnętrznym (autystycy, osoby
po porażeniach mózgowych, rozległych wylewach), a przy tym mają np. paraliż
kończyn. Interesuje mnie tematyka przywracania im umiejętności komunikowania
się, rozumienia .... Nie jestem specjalistą - jedynie technikiem.

> Piszesz? Cos mi sie wydaje, ze dopiero dojrzewasz do mysli,
> ze trzeba bedzie przysiasc faldow, bo termin oddania pracy powoli,
> acz nieuchronnie sie zbliza. :-) Myle sie?

Tak - masz racje - dojrzewam do myśli o tym temacie. Tak - mylisz się - do
obrony jeszcze 1,5 roku. :-P

> ...i baaardzo szeroki. Na poczatek polecam lekture jakiegos slownika
> np. http://www.swron.internet.pl/slownik.htm i sprecyzowanie problemu.

To już coś - DZIĘKI!

> O rehabilitacji ruchowej raczej zapomnij - ja po kilkunastu latach pracy
> przed, pod i nad komputerem widze w lustrze niepokojace podobienstwo
> [...]

;-)) każdy kto nadmiernie wydłuża czas siedzenia przed kompem może podpisać
się pod tym plakatem - może ja też? nie wiem - nie mam czasu spojrzeć w
lustro ;-)

> W takim razie, moze chociaz napiszesz jaki to kierunek?

Kierunek - Oprogramowanie i techniki multimedialne.

Pozdrawiam. Janek

9. Data: 2001-12-07 15:59:24

Od: "Basia" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo często wściekam się na złe traktowanie mnie przez środowisko ludzi
zdrowych, że nie starają się zrozumieć moich problemów, nie widzą potrzeby
pomagania słabszym. Ale my nie jesteśmy lepsi.
To ja przeglądając grupę pl.soc.edukacja.szkoła znalazłam prośbę Jana i
poradziłam mu kontakt z naszą grupą. Niestety więcej mu pomóc nie mogę,
ponieważ nie używam specjalnego oprogramowania ani dodatkowych urządzeń do
komputera. Z moim porażeniem po polio nie jest mi to potrzebne.
Czy jesteście pewni, że praca Jana nikomu nigdy się nie przyda? Gdyby poznał
oczekiwania osób niepełnosprawnych dotyczących obsługi komputera, może
wykorzystałby swoje umiejętności aby nam pomóc. Ja mam kontakt z pewną grupą
dzieci, dla których kiedyś ta umiejętność będzie jedynym sposobem na
zdobycie samodzielności. Zaufajmy czasami innym, a nie od razu atakujmy.
Może to my będziemy czerpać w przyszłości korzyści z pracy osób, które teraz
nas proszą o pomoc. Może jestem czasami nieco naiwna, ale lubię ufać
ludziom.
Serdecznie pozdrawiam - Basia.

10. Data: 2001-12-07 16:06:52

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>że

Nie przesadzajmy. Przeciez czytamy tylko te grupy, ktore nas w danej chwili
interesuja

> [...]
>zamiar zrobić coś, co nie spocznie na uczelnianych półkach, a byćmoże
>przysłuży się komuś kto tej pomocy potrzebuje - dlatego ma być to praca

Ladnie napisane, ale takie zdania zachowaj dla promotora. Slupsk nie jest taki
maly. Poszukaj jakiegos przedszkola/szkoly integracyjnej albo osrodka
rehabilitacyjnego. A moze na uczelni sa niepelnosprawni studenci - pytales u
rektora? Umow sie i poswiec kilka dni na wolontariat...

>Czyżbym pomylił grupę???

Nie pomyliles. Ale nie oczekuj wdziecznosci tylko dlatego, ze piszesz akurat na
taki a nie inny temat.
TG

Strona SamiSobie - list na grupe
Internet z gniazdka