Re: Niepełnosprawni a komputer

From: "Jan" <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Niepełnosprawni a komputer
Date: Fri, 7 Dec 2001 14:09:29 +0100

> Mylisz sie. Dosc czesto trafiaja tu zablakani studenci,
> ale uwazaj - malo kto lubi byc obiektem doswiadczalnym.

Nie mam zamiaru traktować kogokolwiek jak królika. Oczekuję porady z zakresu
wymagań sprzętowych (dostosowywanie sprzętu) dla osób niepełnosprawnych,
oraz jakiego typu oprogramowanie jest pomocne przy REHABILITACJI np. osób
które utraciły całkowicie kontakt ze światem zewnętrznym (autystycy, osoby
po porażeniach mózgowych, rozległych wylewach), a przy tym mają np. paraliż
kończyn. Interesuje mnie tematyka przywracania im umiejętności komunikowania
się, rozumienia .... Nie jestem specjalistą - jedynie technikiem.

> Piszesz? Cos mi sie wydaje, ze dopiero dojrzewasz do mysli,
> ze trzeba bedzie przysiasc faldow, bo termin oddania pracy powoli,
> acz nieuchronnie sie zbliza. :-) Myle sie?

Tak - masz racje - dojrzewam do myśli o tym temacie. Tak - mylisz się - do
obrony jeszcze 1,5 roku. :-P

> ...i baaardzo szeroki. Na poczatek polecam lekture jakiegos slownika
> np. http://www.swron.internet.pl/slownik.htm i sprecyzowanie problemu.

To już coś - DZIĘKI!

> O rehabilitacji ruchowej raczej zapomnij - ja po kilkunastu latach pracy
> przed, pod i nad komputerem widze w lustrze niepokojace podobienstwo
> do: http://www.ciop.waw.pl/oferta/galeria_plakatow/kompu
ter/9.htm :-(

;-)) każdy kto nadmiernie wydłuża czas siedzenia przed kompem może podpisać
się pod tym plakatem - może ja też? nie wiem - nie mam czasu spojrzeć w
lustro ;-)

> W takim razie, moze chociaz napiszesz jaki to kierunek?

Kierunek - Oprogramowanie i techniki multimedialne.

Pozdrawiam. Janek