Niepokojaca rzecz w ustach

1. Data: 2004-08-24 20:16:20

Temat: Niepokojaca rzecz w ustach
Od: "PIT" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio bylem na weselu znajomego. Na drugi dzien poczulem pieczenie na wardze od
strony jany ustnej. Kiedy blizej przyjrzalem sie
temu miejscu, zobaczylem jasna plamke (jakby wyzarta przez cos). Gdy ja dotknalem
poczulem nieprzyjemne pieczenie. Od soboty minelo
sporo czasu, a "rana" nie znika. Zauwazylem, ze nawet sie powiekszyla.

Moze ktos wie co to jest, co jest przyczyna takich ran i jak z tym walczyc ?

Moze jakis roztwor fioletu gencjanowago by pomogl ?

pozdrawiam

PIT

P.S.: Kiedys mialem cos takiego po sporzyciu smazonej watrobki z pomidorem. Jedzac
smarzone rzeczy czesto mam uczucie, jakby jadlo
sie cos kwasnego. Potem powstaja te dziwne rany.

2. Data: 2004-08-24 20:33:28

Temat: Re: Niepokojaca rzecz w ustach
Od: "PSWIDER" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moga to byc tak zwane Afty , powstaja zwykle przy niedoborze witaminy z
grupy B .
Radzil bym wyplukac jame ustna preparatem typu ,, Tantum Verde lub hasco
sept. '' Oraz lyknac witaminy , jak nie pomorze to zglosic sie do lekarza.

Pozdrawiam
Student Akademii Medycznej

3. Data: 2004-08-24 20:39:22

Od: "PSWIDER" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednakze nalezy pamietac , ze bez obejzenia tego trudno stwierdzic co to
moze byc , moge sie tylko domyslac , jak nie pomoze zalecana przezemnie
kuracja , radzil bym udac sie do lekarza specjalisty , gdyz nie nalezy
ryzykowac.

Jeszcze raz pozdrawiam.

4. Data: 2004-08-24 20:56:40

Od: "PIT" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sept. '' Oraz lyknac witaminy , jak nie pomorze to zglosic sie do lekarza.

Dzeki za informacje.
Podejrzewalem, ze to z powodu niedoborow witamin z grupy B ("jedz watrobke, ona
zawiera witamine B, nie bedziesz mial zajadow"). Ale
co ciekawe czesto cos takiego mam w wypadku spozywania smazonych, miesnych potraw
(skwarki, mieso, kotlety itp.). Jeszcze bardziej
to sie nasila po spozyciu pomidorow.

Dziwne i denerwujace. Nie mozna normalnie zjesc pomidorka, bo zaczynaja piec dziasla.

5. Data: 2004-08-25 08:09:01

Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie AFTA.
Mam to samo. Jednak jest to tzw. afta nawracajaca ... czyli jak nazwa
wskazuje pojawia sie od czasu do czasu.
Polecam zel dentystyczny i smarowanie o nazwie Sachol.
Mietowy smak i szczypanie w fazie poczatkowej, ale o wiele szybciej sie goi.

Piotrek

6. Data: 2004-08-25 15:22:21

Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik: *PIT* napisał(a):

> [...]
znika.
> Zauwazylem, ze nawet sie powiekszyla.
>
> Moze ktos wie co to jest, co jest przyczyna takich ran i jak z tym

Płucz usta Azulanem
Big Jack

--
//////