Nieszpułka

1. Data: 2006-10-30 05:58:59

Temat: Nieszpułka
Od: Wojtek <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
Zamierzam kupić sadzonki nieszpułki(Mespilus germanica) i posadzić na
działce - może nie teraz a na wiosnę. Chętnie zasięgnę informacji
praktycznych odnośnie uprawy tej rośliny. Podobno wytrzymuje nasze zimy.
Nawiasem mówiąc informacji na temat uprawy jest bardzo niewiele a jeżeli
już są to dosyć skąpe i niepełne.
Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2006-10-30 06:55:46

Temat: Re: Nieszpułka
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam Wszystkich,
> Zamierzam kupić sadzonki nieszpułki(Mespilus germanica) i posadzić na
> działce - może nie teraz a na wiosnę. Chętnie zasięgnę informacji
> praktycznych odnośnie uprawy tej rośliny.

Posadź i zostaw ją w spokoju.Da sobie radę bez pomocy.Nie wymarza.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-10-30 08:22:59

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek <i...@p...pulawy.pl> wrote in news:ei44bt$j7f$1
@news.lublin.pl:

> [...]
> praktycznych odnośnie uprawy tej rośliny. Podobno wytrzymuje nasze zimy.
> Nawiasem mówiąc informacji na temat uprawy jest bardzo niewiele a jeżeli

Wytrzymuje. Mlode po posadzeniu na pierwsze dwie zimy trzeba bedzie na
wszelki wypadek opatulic, a potem powinna sobie spokojnie poradzic.
We Wroclawiu rosna kilkudziesiecioletnie okazy. Nie sa ciete ani nawozone,
kwitna bardzo ladnie, a owoce.. no coz.. sa ladne :-) Nadaja sie na
przetowry, ale wymagaja sporego samozaparcia.
Moj st.. t.j. Kol. Malzonek do dzis z rozrzewnieniem wspomina, ze
rewelacyjnie sie sprawdzaly jako bron w walkach podworkowych, przy czym
jego podworko najczesciej bylo gora, bo to u nich nieszpulki rosly.
Pozdrowienia - Ewa

4. Data: 2006-10-31 21:39:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...] a owoce.. no coz.. sa ladne :-) Nadaja sie na
> przetowry, ale wymagaja sporego samozaparcia.

W tym roku mialem przyjemnosc odkryc jej smak :)
Moim zdaniem niektore glogi sa lepsze ale liczy sie radosc z odkrywania :)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-11-01 07:08:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadaja sie na
> przetowry, ale wymagaja sporego samozaparcia.

Jak się ma nieszpułkogłóg z wrocławskiego botanika?
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-11-02 15:20:02

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> Jak się ma nieszpułkogłóg z wrocławskiego botanika?

Jak go ostatnio widzialam, to sie mial jako-tako, mimo tych wszystkich
zlych zyczen, ktore mu posylaja pokolenia studentow biologii :-D
Jak sie ciut ociepli to sie przejde popatrzyc, kazdy powod jest dobry, zeby
pojsc do OB..
Pozdrowienia - Ewa

7. Data: 2006-11-02 17:44:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zlych zyczen, ktore mu posylaja pokolenia studentow biologii :-D
> Jak sie ciut ociepli to sie przejde popatrzyc, kazdy powod jest dobry, zeby

Czy ta krzyżówka owocuje?
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2006-11-03 11:58:37

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> Czy ta krzyżówka owocuje?

Tak, dosyc obficie w tym roku, ten nasz jest z tych o sporych owocach, 4-5
cm. A co, interesujš Cie nasiona i nieodgadniona zagadka, co z nich
wyrosnie? :-)
Pozdrowienia - Ewa

9. Data: 2006-11-03 15:35:06

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, dosyc obficie w tym roku, ten nasz jest z tych o sporych owocach, 4-5
> cm. A co, interesujš Cie nasiona i nieodgadniona zagadka, co z nich
> wyrosnie? :-)
> Pozdrowienia - Ewa

Bardzo interesują mnie nasionka, przepadam za takimi dziwakami.
Mam głóg o dość dużych owocach, mam nieszpułkę, ale dwa w jednym
nie mam.
Pozdrawiam.mirzan

10. Data: 2006-11-06 09:26:08

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> Bardzo interesują mnie nasionka, przepadam za takimi dziwakami.
> Mam głóg o dość dużych owocach, mam nieszpułkę, ale dwa w jednym
> nie mam.

Mirku, sorry, ze tutaj, ale odbija mi poczte do Ciebie.
Pusc mi, prosze, Twoj adres, bo zaginal mi w czelusciach..
Pozdrowienia - Ewa

0 stopni...
Co to za ziemna larwa?
Fałszywy modrzew.
Najlepsze odmiany drzew owocowych i winorośli
Co to za robale?