Niezgodność recepturowa

1. Data: 2007-03-19 15:04:15

Temat: Niezgodność recepturowa
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Mam problem.Musze przygotowac wypowiedz na temat niezgodności
recepturowej a mianowicie o wytrącaniu słabych kwasów.Musze to omówic
na podstawie recepty:
Rp. Luminali Natrii 0,15
Ammonii bromati 2,0
Aquae ad. 50,0
Podobno trzeba zamienic bromek amonu na bromek sodu, ale nie mam
pojecia dlaczego ani na czym ta niezgodnosc polega. PROSZE O POMOC!!!!!

2. Data: 2007-03-19 19:49:56

Temat: Re: Niezgodność recepturowa
Od: "Wojtex \(Wojtek G.\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>Podobno trzeba zamienic bromek amonu na bromek sodu, ale nie mam
>pojecia dlaczego ani na czym ta niezgodnosc polega. PROSZE O POMOC!!!!!

Witam.

Musisz przypomniec sobie hydrolizę soli. Luminal sodu daje wskutek
hydrolizy anionowej odczyn zasadowy, a bromek amonu przez hydrolizę
kationową kwaśny. Luminal jest słabym kwasem, amoniak słabą zasadą.
Jeśli zmienić na bromek sodu - nie hydrolizujący (dlaczego- znajdź)
to niezgodność zostanie usunięta.

Wojtex

Xetanor , zamiennik seroxatu , czy jest już ???
tech farm. place mozliwosci etc?
kierownik figurant
Meble apteczne sprzedam Kraków/Niepołomice
FORMALINA-zadanie do rozwiązania