No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)

1. Data: 2015-07-18 19:44:05

Temat: No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)
Od: johnny <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa tygodnie temu otrzymałem 3 odkłady do moich uli. Trochę późno, ale
podobno pszczelarzowi nie unasienniły się matki i musiał na nowo
zakładać mateczniki. Nieważne. Grunt, że są. Za opóźnienie dołożył jedną
ramkę z czerwiem. W sumie były to odkłady szcześcioramkowe. Piękne,
tłuściutkie dziewczyny ;-) Od razu dołożyłem im po ramce węzy, no i
delikatnie podkarmiam. Dziewczyny furgają że aż miło. Wprawdzie przy
wstawianiu ramek do ula dostałem 4 strzały na dzień dobry - 3 w rękę, i
1 w nogę. Właściwie żałuję, że nie siekła mnie jeszcze jedna, bo wtedy
mógłbym z czystym sumieniem powiedzieć, że "przybiły piątkę".
W każdym razie można patrzeć na pracujące pszczółki na okrągło. Jeżeli
ktoś ma możliwości na parę uli to niech się nie waha - radości przy tym
co niemiara.
No ale nie ma dymu bez podkurzacza. Dziewczyny kosztują :-( Ule, ubiór,
sprzęt, odkłady - nie mówiąc o miodarce. Tyle mnie wykosztowały, że
tegoroczny urlop z biedą spędzę na RODOS (Rodzinne Ogródki Działkowe
Ogrodzone Siatką)

Pozdrawiam Johnny

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8db0bd6d67cd9647
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0ce4bd69c88bc48
.html

2. Data: 2015-07-18 21:16:15

Temat: Re: No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-18 o 19:44, johnny pisze:
> [...]
> sprzęt, odkłady - nie mówiąc o miodarce. Tyle mnie wykosztowały, że
> tegoroczny urlop z biedą spędzę na RODOS (Rodzinne Ogródki Działkowe

Kilka uwag praktycznych z których tylko część można po tym ustawieniu
jeszcze zmienić
Lepiej jest jeśli przerwy między ulami sa większe niż szerokość ula -
ułatwia to np później transport i mniej się nawzajem pobudzają
W tym przypadku nie wykluczone - bo nie wiem jak wygląda działka -
lepiej było ustawić jakiś metr dalej od płotu u przodem do płotu.
Jeśli w okolicy nie ma teraz pożytków dawałbym po około 02.-0.5 l
rzadkiego syropu co wieczór i co tydzień ramkę z węzą.
SJS

--
sjs

---
Avast.

Wierzba - płotek
kompost z trawy - jak?
PANSLAVISTO!
O pszczołach słów kilka
Rzodkiewka - wyrzucić, czy jeszcze dać szansę?