No to beda reparacje!

1. Data: 2018-10-28 14:56:41

Temat: No to beda reparacje!
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

690 mld - na tyle oszacowano odszkodowania za straty i zniszczenia
wojenne. I teraz z okazji zblizajacego sie (w piatek) spotkania rzadow
polskiego i niemieckiego Duda rzekl w wywiadzie dla "Bild am Sonntag",
ze sprawa reparacji jest otwarta.

O wywiadzie PAD pisze rowniez "Die Welt", ktory odsyla do artykulow
wyjasniajacych, ze Polska nie ma zadnych podstaw prawnych do zadan oraz
przypomina historie powojenna (mozna sobie zobaczyc filmik z wyjasnieniem):

- polski MSZ tlumaczyl, ze w stosunkach polsko-niemieckich problem
reparacji nie istnieje;

- u ukladzie poczdamskim w 1945 roku ustalono, ze polskie zadania
odszkodowawcze beda pokrywane z niemieckich wkladow na rzecz ZSRR;

- 23.8.53 roku zrezygnowal rzad polskich z dalszych zadan;

- oba rzady w ramach przygotowan do ukladu o stosunkach sasiedzkich w
1991 roku ustalily, ze rzad niemiecki wyplaci ok. 1.3 mld euro i na tym
zakonczy otwarta jeszcze sprawe zadan.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article18285
6660/Fuer-den-Zweiten-Weltkrieg-Polens-Praesident-fo
rdert-Reparationen-von-Deutschland.html
--
saluto
Silvio Balconetti

2. Data: 2018-10-28 15:26:37

Temat: Re: No to beda reparacje!
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-28 o 14:56, Silvio Balconetti pisze:
> 690 mld - na tyle oszacowano odszkodowania za straty i zniszczenia
> wojenne.

Wyślą komornika?

> I teraz z okazji zblizajacego sie (w piatek) spotkania rzadow
> polskiego i niemieckiego Duda rzekl w wywiadzie dla "Bild am Sonntag",
> ze sprawa reparacji jest otwarta.

A mało to on głupot już naopowiadał?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-10-28 17:12:25

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.10.18 um 15:26 schrieb Kviat:

> Wyślą komornika?

> A mało to on głupot już naopowiadał?

Czekam jak jeszcze ktory rzuci problem mniejszosci polskiej w Niemczech.
Ciekawa to jest sprawa, ze maja miec spotkanie, to zamiast cos
kurtuazyjnie o polskich firmach w Niemczech, inwestycjach niemieckich w
Polsce, wspolnej Europie, Koperniku, Witu Stwoszu (Veit Stoss), JP2
itp., a oni rzucaja tematy, ktore sa sporne i ktore - nawet dziecko o
tym wie - nie maja szans na rozwiazanie. Z reparacjami bylo powyzej, a
mniejszoscia, to tez bzdura, bo zglosiliby sie nastepni od imigracji
zarobkowej - Turcy, Grecy, Wlosi, Hiszpanie, a moze i inni (u mnie w
miescie mamy oprocz Turkow Chinczykow, Hindusow i 155 innych nacji).

Czasem przypomina mi sie przygoda w autobusie. Jechalem sobie, ludzie ze
soba rozmawiali lub nie, wsiadali i wysiadali. Az nagle weszla baba i
zrobila action: cos sie pan pcha, wez pan rece, a ty cos sie smiejesz,
zabierz ten plecak. Ludzie mieli zabawe i nagle poczuli sie zjednoczeni
przez jedna psychopatke. Ale wsiadali, wysiadali i ona tez kiedys wysiadla.
Gorzej jest gdy ani świr nie chce czy nie moze wysiasc jak i
wspolpasazerowie. I zdani sa na jeden autobus. ;-)

--
saluto
Silvio Balconetti
(dr angelologii apokryficznej)
przecież mniej boli'

Protekcjonalny pacan!
Osobowość alkoholiczna...
Harry i Meghan...
Prawica w rozpaczy
Strach się bać co to będzie się działo w święto prawdziwych patriotów.