Nowa książka naszego Przewodasa

1. Data: 2015-05-24 03:44:13

Temat: Nowa książka naszego Przewodasa
Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://grabarz.net/konrad-t-lewandowski-czas-egzorcy
stow/

Ale mnie zelektryzowało, przecież w tym kryminale nie tyle chodzi o wątek kryminalny,
ale jest to opowieść o współczesnej polsce.

2. Data: 2015-05-24 10:44:20

Temat: Re: Nowa książka naszego Przewodasa
Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-24 o 03:44, Penetrator pisze:
> http://grabarz.net/konrad-t-lewandowski-czas-egzorcy
stow/

> Ale mnie zelektryzowało, przecież w tym kryminale nie tyle chodzi o wątek
kryminalny, ale jest to opowieść o współczesnej polsce.

dobrze, ze nie jestes przewodnikiem

--
gazebo

3. Data: 2015-05-24 15:19:39

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gazebo
> [...]
>
> Ale mnie zelektryzowało, przecież w tym kryminale nie tyle chodzi o wątek
kryminalny, ale jest to opowieść o współczesnej polsce.

Ta książka będzie moim zdaniem w kanonie lektur szkolnych, jako sprawozdanie w jakich
czasach żyliśmy w polsce.....

Wi­ze­ru­nek Ko­ścio­ła kre­owa­ny w po­wie­ści przez Le­wan­dow­skie­go jest
bar­dziej niż ne­ga­tyw­ny. To we­dług pi­sa­rza wszech­po­tęż­na or­ga­ni­za­cja o
bar­dzo sfor­ma­li­zo­wa­nej struk­tu­rze. Żądna wła­dzy i za­szczy­tów, opa­no­wa­na
przez ludzi cy­nicz­nych, prze­sad­nie am­bit­nych, albo wy­zby­tych emo­cji
psy­cho­pa­tów.

Te gorz­kie wnio­ski prze­wi­ja­ją się przez całą po­wieść, bo­wiem trud­no wśród
pre­zen­to­wa­nych po­sta­ci z krę­gów władz ko­ściel­nych i ich po­plecz­ni­ków
zna­leźć choć­by jedną mo­ral­nie po­zy­tyw­ną.

Bo­ha­te­ro­wie to albo bez­względ­ni, po­zba­wie­ni zdol­no­ści od­czu­wa­nia
psy­cho­pa­ci, wy­ra­cho­wa­ni, cho­ro­bli­wie am­bit­ni gra­cze lub ko­ściel­ni
na­wie­dzeń­cy, opę­ta­ni misją czy­nie­nia swo­jej wizji dobra, która z
rze­czy­wi­stym nie­wie­le ma wspól­ne­go.....

4. Data: 2015-05-24 15:41:41

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-24 o 15:19, Penetrator pisze:
> [...]
>
> Ta książka będzie moim zdaniem w kanonie lektur szkolnych,
> jako sprawozdanie w jakich czasach żyliśmy w polsce.....

chodzilo mi o elektrycznosc

--
gazebo

5. Data: 2015-05-24 15:54:01

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gazebo
> [...]
>
> Ta książka będzie moim zdaniem w kanonie lektur szkolnych,
> jako sprawozdanie w jakich czasach żyliśmy w polsce.....

To wyjmij palce z gniazdka i patrz;

Utwór Konrada T. Lewandowskiego w sposób sugestywny i skłaniający do refleksji, nad
otaczającym nas światem kościelnej hierarchii, prezentuje wizję drugiego
średniowiecza, która zdobywa wielu wiernych wyznawców, skłania ich do barbarzyńskich
zachowań i przemienia w wynaturzone potwory, zdolne do gwałtu lub zabójstwa, dla
osiągnięcia ostatecznego sukcesu.

Pisarz zwraca również uwagę czytelników na bezkarność i głupotę, którą często można
dostrzec w działaniach Kościoła. Wystarczy wspomnieć o poruszonym przez niego
problemie bezkarności księży wobec prawa świeckiego, czy nieumiejętności odróżnienia
opętania od "zwykłej" choroby psychicznej, przez nich samych i osoby dla nich
pracujące.

Książka "Czas egzorcystów" pozwoliła mi bliżej przyjrzeć się trybom Kościoła
katolickiego i poznać mechanizmy nim rządzące. Podczas wielu godzin czytania, tej
znakomitej przedstawicielki polskiego kryminału, wielokrotnie byłem zmuszony do
przemyśleń na temat tego, dokąd zmierza ten świat i całe społeczeństwo, i na koniec:
jak wiele złych, okrutnych rzeczy jesteśmy gotowi zrobić drugiemu człowiekowi, dla
własnej korzyści lub w drodze do osiągnięcia zamierzonego celu i satysfakcji w imię
religii.?

7. Data: 2015-05-24 16:09:33

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-24 o 15:54, Penetrator pisze:
> gazebo

kryminalny, ale jest to opowieść o współczesnej polsce.

> To wyjmij palce z gniazdka i patrz;

mam za duzy opor

--
gazebo

8. Data: 2015-05-24 17:40:06

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gazebo
W dniu 2015-05-24 o 15:54, Penetrator pisze:
- pokaż cytowany tekst -
> To wyjmij palce z gniazdka i patrz;

mam za duzy opor

--
gazebo

Wiesz, kiedyś Ikselka była w miarę sympatyczna, dziś jest straszym potworem,
przeczytanie tej książki spowodu że zrozumiesz dlaczego normalni ludzie stają się
potworami, jest za to odpowiedzialna bardzo barbarzyńska instytucja.

9. Data: 2015-05-24 17:46:50

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-24 o 17:40, Penetrator pisze:
> Wiesz, kiedyś Ikselka była w miarę sympatyczna, dziś jest straszym potworem,
iXi byla sympatyczna i jest pod warunkiem, ze z nia nie rozmawiasz, tak
jest z wieloma ludzmi

> przeczytanie tej książki spowodu że zrozumiesz dlaczego normalni ludzie stają się
potworami, jest za to odpowiedzialna bardzo barbarzyńska instytucja.

od razu mi sie odechcialo
--
gazebo

Tylko dla inteligentnych
A i dlatego ma być lepiej...
Nic nowego...
Irlandia właśnie zalegalizowała homozwiązki
Merkury w retrogradacji...