Nowa pralka Whilrpool i bzyczenie

1. Data: 2003-12-04 21:05:38

Temat: Nowa pralka Whilrpool i bzyczenie
Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze,
wczoraj przywieźli mi pralkę Whirlpool AMW 8103.
Właśnie leci piewsze pranie i podczas normalnego obracania prania strasznie
bzyczy. To jest taki dzwięk coś jakby wiertarka, tylko może taka
delikatniejsza, powiedzmy wktrętarka. Jest to dosyć głośne i muszę przyznać
że wedługm mnie ze trzy razy głośniejsze niż powinno. Generalnie jest
wkurzające.
Uzytkownicy Whirlpoola,
czy wy macie coś podbnego, czy to nie zniknie ?
Czy to może być jakieś uszkodzenie?

Robert

1. Data: 2003-12-04 21:15:03

Temat: Re: Nowa pralka Whilrpool i bzyczenie
Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja też nieco bzyczy, a jak wiruje, to jak Concorde, dosłownie. Ale poza
tym jest super. Chociaż spać przy niej nie jest łatwo. Tzn. nie to, że
zasypiam w łazience, ale przez drzwi też słychać.

T.

1. Data: 2003-12-05 07:35:33

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja też nieco bzyczy, a jak wiruje, to jak Concorde, dosłownie. Ale poza
> tym jest super. Chociaż spać przy niej nie jest łatwo. Tzn. nie to, że
> zasypiam w łazience, ale przez drzwi też słychać.

To przypomina trochę jak samochów jadący na wstecznym biegu. Taki mniej
więcej dzwięk.
Tylko że wirowanie jest w miarę ciche, głośno gwiżdze podczas normalnego
prania.
Zauważyłem, że jest to trochę zależne od tego ile wody jest w bembnie, czyli
jak ciężki jest wkład. Czasem jest bardzo cicho, a czasem to normalnie
wiertara.

Robert

1. Data: 2003-12-05 08:22:05

Od: "GrzegorzJ" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też mam Whirpoola. Moja pralka też "hałasuje" w podobny, opisany przez
Ciebie sposób.
Moim zdaniem to "bzyczy" (ja to określam jako piski) sterownik silnika.
Domyślam się, że takowy tam musi być, bo pralka płynnie dobiera obroty np.:
przy układaniu prania przed wirowaniem, płynnie dochodzi do zadanej
prędkości wirowania itd. Spodziewam sie, że jest w niej zainstalowany
falownik płynnie regulujący częstotliwość zasilania silnika indukcyjnego.
Dlatego częstotliwość pisków wydawanych przez pralkę jest wprost
proporcjonalna do prędkości wirowania.
Ja sobie to tak tłumaczę i zamykam drzwi do łazienki. Wtedy nie słyszę
pracującej pralki :o). Z pralki jestem zadowolony
Grzesiek

1. Data: 2003-12-05 09:48:39

Od: "krzys" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wkurzające.
> Uzytkownicy Whirlpoola,
> czy wy macie coś podbnego, czy to nie zniknie ?

u mnie tez tak bylo
dzwonilem do serwisu i kobieta powiedziala ze to normalne przy nowych
pralkach.
jak sie dopasuje pasek napedowy to przejdzie i musze powiedziec ze miala
racje.
po jakims czasie przeszko i dziala normalnie.

1. Data: 2003-12-05 14:44:11

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> racje.
> po jakims czasie przeszko i dziala normalnie.

Dzięki za słowa otuchy.
Będę czekał cierpliwie.

Robert

1. Data: 2003-12-05 21:19:04

Od: "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GrzegorzJ" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prędkości wirowania itd. Spodziewam sie, że jest w niej zainstalowany
> falownik płynnie regulujący częstotliwość zasilania silnika indukcyjnego.

Napewno indukcyjnego? Indukcyjne były chyba kieeedyś np. w polarach. Ja mam
pralke zanussi, kupioną (nówke) ze 2-3 lata temu, przedtem był bosch moich
rodziców - to samo, brzęczenie jak w wiertarce (silnik ze szczotkami). To
chyba przypadłość pralek "wysokoobrotowych". W wakacje korzystałem z
mieszkania znajomych, mieli dwudziestoparoletniego polara "superautomat".
Byłem zszokowany cichą pracą! Słychać tylko szum przewracającego się prania!

Zabudowa z suwanymi drzwiami - Slask+Zaglebie
TBS-Gliwice
Plamy po wosku na poliestrze
WAWA-oddam Murator, Dobre Wnetrze itp
Zapraszam!