Nowe mieszkanie a bandyckie VAT-y

1. Data: 2001-11-23 12:48:23

Temat: Nowe mieszkanie a bandyckie VAT-y
Od: "fuji55" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,

Podobnie jak wielu z Was jestem mocno "zdenerwowany", delikatnie mówiąc, wpr
owadzeniem przez czekistowski rząd RP podatków VAT 22% na materiały budowla
ne i od sprzedaży mieszkań. Jestem w takiej sytuacji, że na ulgę budowlaną j
eszcze się załapałem, ale VATów już nie zdążę ominąć. Zanim zacznę podpytywa
ć i prosić o radę kolegów i koleżanki to w paru słowach naświetlę moją sytua
cję.
W marcu 2001 podpisałem ze spółdzielnią mieszkaniową umowę na mieszkanie lok
atorskie (55 m2) budowane ze środków Krajowego Funduszu Mieszkalnictwa. Prze
widywanym terminem oddania mieszkania miał być I kwartał 2002. Cena 1 m2 to
2,200,- zł (pod klucz). Do lipca 2001 wpłaciłem określone w umowie 30% warto
ści mieszkania a resztę mam spłacać przez 30 lat. Do końca roku budowa ma by
ć w stanie zaawansowania do "zamknięcia dachów" z postawionymi ścianami zewn
ętrznymi. W związku z tym:
1. Czy tego typu mieszkanie (lokatorskie) będzie obłożone 22% VATem od sprze
daży? Umowa podpisana w 2001, ale zasiedlenie w 2002.
2. Od kiedy materiały budowlane zdrożeją "fizycznie" o różnicę VATu między 7
% a 22%, od grudnia, stycznia czy może od marca? Czy w takiej sytuacji spółd
zielnia / wykonawca może doliczyć tą różnicę do ceny m2 pomimo ustalenia cen
y przy podpisywaniu umowy? Jeśli tak to w jakiej wysokości? Co z zapowiadaną
możliwością odzyskania tej różnicy?
3. Jaki jest koszt materiałów budowlanych w budynku wielorodzinnym (3 piętra
, konstrukcja szkieletowa z wypełnieniem mat. ceramicznym)?
Jeszcze dwa pytanka z innej beczki:
1. Już po podpisaniu umowy spółdzielnia zmieniła termin oddania mieszkania n
a połowę 2002 roku, czyli na dzień dzisiejszy są 3 miesiące opóźnienia. Czy
jest to niedotrzymanie warunków umowy i co się z tym wiąże?
2. Wczoraj dowiedziałem się o podwyżce ceny 1 m2 o 50,- zł bo coś się porobi
ło z kredytem z Krajowego Funduszu Mieszkalnictwa. Co mogę w tej sytuacji uc
zynić bo nie lubię jak mi każą dopłacać pomimo wcześniejszych ustaleń kwoty
do zapłaty.

Z góry dziękuję za każdą konstruktywną odpowiedź i przyłączenie się do dysku
sji.

Pozdrowienia

--
Rafał Fulianty

1. Data: 2001-11-24 15:54:29

Temat: Odp: Nowe mieszkanie a bandyckie VAT-y
Od: Małgorzata <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W marcu 2001 podpisałem ze spółdzielnią mieszkaniową umowę na mieszkanie lok
> atorskie (55 m2) budowane ze środków Krajowego Funduszu Mieszkalnictwa. Prze
> widywanym terminem oddania mieszkania miał być I kwartał 2002.

Myślę,że ważny jest termin podpisania umowy , a wtedy ustawa nie obowiązywała.
Chociaż przez 30 lat mogą jeszcze różne rzeczy
wymyśleć.

Do lipca 2001 wpłaciłem określone w umowie 30% warto
> ści mieszkania a resztę mam spłacać przez 30 lat.

Ja też mieszkam w mieszkaniu lokatorskim i procedura była podobna do twojej .Jedynie
w umowie mam napisane,że mieszkania nigdy nie
mogę wykupić (umowa zawarta XI 2000r).Teraz jest możliwość wykupienia tych mieszkań i
zastanawiam się, czy nie powinnam zapytać w
spółdzielni czy nie trzeba zmienić tego zapisu na np. te właśnie 30 lat. Co o tym
sądzicie? Czy ktoś ma podobną sytuację?

Małgorzata

1. Data: 2001-11-26 11:40:18

Temat: Re: Nowe mieszkanie a bandyckie VAT-y
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

fuji55 wrote:

> [...]
> owadzeniem przez czekistowski rząd RP podatków VAT 22% na materiały budowla

Oj tak. solidarnosc narobila kaszany, zniecierpliwieni ludzie
zaglosowali
na sld i mamy to co mamy. no dobra. starczy polityki.
w kazdym razie vat22 ma byc na mieszkania powyzej 70m2, ponizej ma byc
vat7
czyli tak jak do tej pory. niestety pewnie zawioda przepisy wykonawcze,
i odzyskanie nadplaty okaze sie w praktyce niemozliwe.

--
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | fragmentow w Gaz.Wyb.

Spece od odbioru technicznego
Poszukuję elektryka z uprawieniami