Nuda

21. Data: 2000-04-16 13:46:59

Temat: Re: Nuda
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

\"Mała Mi\" <t...@k...chip.pl> wrote:

>dradam napisał...

>A to co sami obiecujecie to już mniej ważne, prawda ?
>
>Słuchanie utyskiwań, jacy to Wy lekarze jesteście nieszczęśliwi, słabo
>opłacani, wykorzystywani itd. zaczyna mnie nudzić. Jakoś nigdy nie lubiłam
>cierpiętników.
>
>Pozostaje mi tylko życzyć Polakom dużo zdrowia, bo jak go zabraknie,
>to będą zdani na łaskę ludzi o poglądach typu \"jaka płaca - taka praca\".
>
>Mała Mi

Ja nie utyskuje. Bo mnie ta sytuacja nie dotyczy.

Zgadzam sie z Toba zreszta w 100 %. W kraju w ktorym mieszkam i pracuje jak
lekarzom sie zle powodzi to po prostu z niego wyjezdzaja. I wladze maja dwa
wyjscia : - albo podniesc zarobki lekarzom , albo sprowadzic z zagranicy mniej
kwalifikowanych.

Zgadnij jakie rozwiazanie jest wybierane ?

Zawod lekarza jest w pierwszej kolejnosci zawodem. Nalezy go wykonywac
porzadnie. Rowniez i dlatego, ze daje on dochod. Jak sie nie wykonuje go
porzadnie - to pieniedzy nie ma. I byc nie powinno.

Ale jest tez zaleznosc odwrotna - wyraza sie ona fraza : \"jaka placa taka
praca\".

Dlatego uwazam, ze policjant , sedzia, urzednik , nauczyciel czy pielegniarka
musza dobrze zarabiac . Bo od ich pracy zalezy tak wiele ... Czasami zycie .

A jak pasuje tutaj okreslenie \"jaki pan taki kram\" ?

Pod refleksja, ze ludzie sami powinni dbac o swoje zdrowie podpisuje sie w 100
%. Miedzy innymi dlatego, ze ich zdrowie zalezy glownie (miedzy innymi ) od
tego jak sie prowadza, co robia, czy pala, pija, prowadza po pijanemu
samochodzy. Co jedza, jak sie odnosza do srodowiska - ze wymienie tylko kilka
czynnikow.

Pozdrawiam

dradam

-~ Wyslano ze strony - http://www.com.pl ~-
http://polscy-lekarze.com
http://polscy-lekarze.net

22. Data: 2000-04-16 14:39:10

Od: d...@a...com (DariaAVA) szukaj wiadomości tego autora

>wspanialego DR Juhnke z Lublina /S.P./ pediatre <<

Chcialabym wniesc poprawke, z calym szacunkiem dla nie zyjacego juz Pana
Doktora:

JEGO Imie i Nazwisko brzmi:
Dr JOAHIM JUHNKE. - pediatra
Przyjmowal pacjentow w Lublinie przy ul
J.Dabrowskiego.

Pozdrawiam :-)

Daria

23. Data: 2000-04-16 16:39:34

Od: "JDA" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Łączkowski <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8db06b$qnm$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
> Dario, dradam nie nalezy do mlodych lekarzy, co najwyzej mlodych duchem.
> Rozumiem, ze musisz dac upust swojej frustracji, ale argumenty trzeba
> dobierac...
> Poza tym, jesli mlodzi lekarze maja (nalezaloby dodac - czasami, zwykle..)
> szczegolnie wygorowane mniemanie o sobie, to nie moze to isc w parze z ich
> umiejetnosciami, inaczej te umiejetnosci tez musialyby byc wygorowane, a
co
> to znaczy?
> Czy nie lepiej bylo skonczyc medycyne i powiekszyc grono tych lekarzy,

Stary slogan -trzeba było skończyć medycynę-.
Niektórzy nie poszli na medycynę by wykonywać zawód pielęgniarski.
Wydaje mi się tak samo ważny. Dlaczego lekarze tak często używają tego
zwrotu?

24. Data: 2000-04-16 18:34:47

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]
> Niektórzy nie poszli na medycynę by wykonywać zawód pielęgniarski.
> Wydaje mi się tak samo ważny. Dlaczego lekarze tak często używają tego

Oczywiscie, zawod pielegniarki jest bardzo wazny i dlatego one rowniez
powinny zarabiac godziwe pieniadze. Zaden rozsadny lekarz temu nie
zaprzeczy. A uzylem tego chwytu w odpowiedzi na poprzedni post Darii, pelen,
wedlug mnie oczywiscie :-), resentymentow.
I zeby bylo jasne: chyba nikt z wypowiadajacych sie tu lekarzy nie uzaleznia
swojej pracy od placy, to pewne nieporozumienie. Oprocz tego, ze lekarz to
zawod, to takze powolanie i sztuka. Dlatego, ze dotyczy najintymniejszych
sfer zycia czlowieka. Jednak praca czesto ponad sily za marne pieniadze moze
demoralizowac. I wielu demoralizuje.
Natomiast uogolnianie, ze wszyscy lekarze to partacze, lapowkarze, brudasy,
cyniczne chamy to prostactwo.
Ja rowniez moglbym napisac, ze znam dziennikarza, ktory bije swoja zone,
kominiarza, ktory ciagle dlubie w nosie, nauczyciela, ktory....itd.itp.

25. Data: 2000-04-16 20:46:35

Od: "Mała Mi" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Łączkowski napisał...

> I zeby bylo jasne: chyba nikt z wypowiadajacych sie tu lekarzy nie
uzaleznia
> swojej pracy od placy, to pewne nieporozumienie.

No właśnie cała rzecz w tym, że z paru wypowiedzi wynika coś
zgoła innego. Pozwolę sobie jeszcze raz zacytować:

> kiedy pacjent będzie klientem.

> Przy pełnej komercjalizacji ochrony zdrowia można oczekiwać
> (przynajmniej) nie traktowania jak zło konieczne.
/ w domyśle - nie wcześniej /

> Jaka praca taka placa.

> OK najpierw poziom minimalnych płac a potem cała reszta.
/ cała reszta to dbałość o pacjenta itp. /
> Natomiast uogolnianie, ze wszyscy lekarze to partacze, lapowkarze,
brudasy,
> cyniczne chamy to prostactwo.

Nigdy nic takiego nie powiedziałam. I nie twierdzę.
Niemniej jednak wypowiedzi w stylu zacytowanych są dla mnie
przede wszystkim dowodem braku klasy, że do górnolotnych stwierdzeń
o powołaniu nie będę się już odwoływała.
Wychodzi na to, że w układzie lekarz-pacjent to ten pierwszy wymaga
pomocy, bo źle opłacany, przemęczony, obciążony wymaganiami
ponad miarę i do tego podle oszukany przez Hipokratesa, który obiecywał ...

Mała Mi

26. Data: 2000-04-16 20:54:10

Od: k...@p...pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Apr 2000 13:14:02 +0200, Lucek <l...@f...onet.pl> wrote:
>On Sun, 16 Apr 2000 06:43:49 GMT, "Mała Mi" <t...@k...chip.pl>
>wrote:
[snip]
> [...]
Czy w Polsce musi być taki model ochrony zdrowia jaki jest ?
Może lepiej mieć zagwarantowane niebędne minimum i płacić ( lub nie )
za traktowanie jak poważnego klienta.
> [...]
>dotyczy wszystkich lekarzy, ale niestety tych w porzadku tak rzadko
>mozna spotkac. Widzialam juz tyle przypadkow w mojej rodzinie, ze
>lekarz leczy pacjenta na jakas chorobe, czasami wrecz wmawiajac
>pacjentowi, ze jest hipochondrykiem, a tu okazuje sie po roku
>leczenia, ze to bardzo powazna choroba, ktora wykazaloby zlecenie
>odpowiednich badan, ale coz lepiej siedziec z zalozonymi rekoma i
>narzekac na marne place. Zastanawialismy sie nad mozliwoscia podania
>tych lekarek do sadu, ale wiemy, ze to machina nie do ruszenia i
Ci lekarze działają w pewnych uwarunkowaniach. Niedoinwestowana
służba zdrowia generuje więcej pomyłek i gorszy poziom ochrony zdrowia.
>W przeciagu ostatnich dwoch lat spotakalam sie z tyloma przypadkami
>zaniedbania przez lekarzy, prowadzacymi w niektorych przypadkach do
>smierci pacjenta, ze jedynie pozostaje nam jak wspomniala Mala Mi
>zyczyc sobie zdrowia, bo w przeciwnym przypadku wlos sie jezy.....
Zamiast się jeżyć lepiej płacić i wymagać ( lub mieć pretensje
do architektów tego systemu ochrony zdrowia i
jej wykonawców - Kas Chorych ).

Pozdrowienia,
kpj.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | k...@p...pl
Strona o Transmeta http://www.free.net.pl/~kpjas/transmeta_story.html

27. Data: 2000-04-16 21:31:54

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

> [...]
> pomocy, bo źle opłacany, przemęczony, obciążony wymaganiami
> ponad miarę i do tego podle oszukany przez Hipokratesa, który obiecywał

Po co ta klotnia???
Lekarze sa przemeczeni, zle, fatalnie oplacani - to fakt. Ale to lekarz jest
dla chorego, a nie odwrotnie. I to wszyscy rozumieja. Natomiast zdrowszym
jest uklad, gdy lekarz swiadczy swoje uslugi za godziwa place , a nie za
jalmuzne, gdy co chwila wypomina mu sie powolanie. Lekarze sami je czuja,
ale szlag trafia czlowieka, gdy co krok krzyczy sie o powolaniu lekarskim
zatykajac lekarzom nim gebe...
Czesto od kazdego lekarza wymaga sie , by byl Judymem (w domysle : biednym
Judymem), przymieral glodem, ale leczyl. leczyl, leczyl...
A poza tym zawsze sobie poradzi, hehehe...
Wystarczy zauwazyc prosta zaleznosc - tam, gdzie lekarze lepiej zarabiaja,
tam tez ich wiedza fachowa jest wieksza, sa bardziej dostepni, wypoczeci,
usmiechnieci, maja czas, zeby sie doksztalcac itd. itp.
Zdrowie kosztuje i trzeba sobie to wyraznie powiedziec. Bo wszak dla wielu z
nas jest najcenniejszym dobrem, prawda?
Dlaczego hydraulik za byle usluge ma brac wielokrotnie wiecej od lekarza?
Czyz tu cos nie stoi na glowie?
A Hipokrates nikogo w maliny nie wpuscil :-) I w preambule Kodeksu Etyki
Lekarskiej zxnajdziesz jego przyrzeczenie. W calosci.
W tej dyskusji pt "Nuda" (!!!) widze same nieporozumienia, a wlasciwie chyba
niewiele sie roznimy w swoich sadach.

28. Data: 2000-04-17 20:23:23

Od: k...@p...pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Apr 2000 14:52:52 +0200, JDA <j...@p...fm> wrote:
>Użytkownik Krzysztof P. Jasiutowicz <k...@p...pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:s...@a...mount.net...
>Czy to,że mamy chorą Kasę Chorych, sejm i senat pełen "dziwnych ludzi"
>upoważnia Cie do tego by być takim jakim jesteś?
Nie podejmowałbym się ferowania opinii o czyjejś kompetencji czy
postawie zawodowej np. postów na grupie pl.sci.med
>Pacjent to po pierwsze chory człowiek szukający u Ciebie ratunku,
>w następnej kolejności klient.
Te dwie rzeczy się nie wykluczają. Czy lepiej lepiej udać się do
oschłego fachowca czy współczującego głupka ?
>Przynajmniej ??? To smieszne!!!
Dlaczego ? Czy pamiętasz handel detaliczny z lat 80-tych i teraz ?
To wprowadzenie komercjalizacji i konkurencji ( i paru innych rzeczy )
zmieniło sytuację.

Pozdrowienia,
kpj.

29. Data: 2000-04-18 08:12:18

Od: k...@p...pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Apr 2000 21:31:54 GMT, Jarosław Łączkowski
<j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>Lekarskiej zxnajdziesz jego przyrzeczenie. W calosci.
>W tej dyskusji pt "Nuda" (!!!) widze same nieporozumienia, a wlasciwie chyba
Dzięki za ten post. Chciałem dokładnie to samo powiedzieć tylko
nie potrafię tak ładnie ;-)

Pozdrowienia,
kpj.

30. Data: 2000-04-18 17:27:20

Od: "JDA" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof P. Jasiutowicz <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@a...mount.net...
(.....)
> Dlaczego ? Czy pamiętasz handel detaliczny z lat 80-tych i teraz ?
> To wprowadzenie komercjalizacji i konkurencji ( i paru innych rzeczy )
> [...]

Taaak baardzo dobrze pamiętam i widzę jaki jest dzisiaj.
Kiedyś żeby coś kupić z "pod lady" wchodziłeś do sklepu z załącznikiem dla
pani ekspedientki. Teraz tego nie robisz.
Do lekarza często też często się szło z załącznikiem a teraz ...też.
Pamiętam jak wyglądała praca w szpitalu w latach 80-tych i widzę jak wygląda
teraz.
Pamiętam ile i jakiego sprzętu było wtedy i w jakich warunkach pracowaliśmy.
Teraz pracuje nam się o niebo lepiej ( pomijając zarobki), a w dalszym ciągu
wielu pracowników Służby Zdrowia "bierze w łapę". Ostatnio w TV był reportaż
o tym,że jedna z Izb Lekarskich przyzwala na branie dowodów wdzięczności od
pacjentów, jak się wyrażono "w ogólnie przyjętej wysokości" ;-).Tylko
dlaczego te dowody wdzięczności są dawane już na początku leczenia. To jedna
wielka paranoja. Nasza Konstytucja mówi, że każdy ma prawo do BEZPŁATNEGO
leczenia.
Zgadzam się z tym, że i lekarze i pielęgniarki powinni zarabiać o wiele
więcej niż teraz.Większość jednak lekarzy ma prywatną praktykę na której
sobie w miarę dobrze dorabia. Pielęgniarki też sobie jakoś radzą np. szukają
mężów, którzy będą potrafili utrzymać rodzinę bo ich pensja na niewiele
wystarcz (730 zł po kilkunastu latach pracy i ze specjalizacją):-)).Dajmy
więc, że tak powiem, ludziom godnie chorować.
Pozwólmy im, mimo naszych problemów, mieć pewność, że gdy poproszą nas o
pomoc otrzymają ją w miłej i przyjaznej atmosferze. By nie czuli się
intruzami, bo jeszcze raz powtórzę to czym wywołałam całą tę dyskusję
przecież nie ludzie są dla nas a my dla ludzi.

Pozdrawia Asia
P.S.
Dajmy wszyscy tem tematowi spokój. Wiemy, że nie jest dobrze i tak będzie
jeszcze przez jakiś czas.

Prawo jazdy a utrata wzroku w jednym oku.
Do jakiego lekarza?
Nadzerki
Ostre ogłoszenie
odp.bulimia