O 14-latkach jeszcze

41. Data: 2005-12-06 17:10:42

Temat: Re: O 14-latkach jeszcze
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dn4g4p$fm8$1@atlantis.news.tpi.pl>
złośliwa <n...@u...to.interia.pl> pisze:

> ulubione starych bab "ja w Twoim wieku ..." ;)

Chodziło mi o bardziej rozsądny.
Co jest takiego złego w pofarbowaniu sobie przez nastolatka włosów, że nie
wyrazisz na to zgody?

> A tak na poważnie, już teraz obznajamiam moje dziecko co jej będzie
> wolno i kiedy.

No dobrze, ale ja pytałam "dlaczego nie będzie wolno"?

> chociaż śmiem wątpić czy jeszcze będzie moje zdanie się w tej kwestii
> liczyło).

Jeśli argumentacja faktycznie będzie: "bo ja w twoim wieku" albo "nie
pozwalam i już", to na pewno Twoje zdanie nie będzie się liczyło.
Nawet się nie łudź ;-)

> pewnie że tak - ale wydaje mi się że chodzi tu o samo przyzwolenie, są
> zasady więc się ich trzymamy :)

Stąd moje pytanie - co to za zasady, wg których nie pozwala się na
farbowanie włosów?
Ja, jeśli na coś nie pozwalam, to staram się wytłumaczyć dlaczego.
[Dziś Martyna uparła się iść do szkoły w krótkiej spódniczce, ale ponieważ
wybierali się na piechotę do teatru, to uznałam, że jest za zimno i ma
nałożyć spodnie. I to jest wytłumaczenie, które ma szanse do dziecka
dotrzeć. I dotarło. Gdybym powiedziała tylko "nie i już", to awantura byłaby
gotowa.]

> taaa, to na pewno będę ja :) Już teraz zrzędzę to co będzie za 10-12
> lat ;)

Na Twoim miejscu zaczęłabym się tym raczej niepokoić, niż cieszyć.
Poważnie mówię.

--
PozdrawiaM

42. Data: 2005-12-06 17:12:24

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał
| Ja tez tak zakladalam,ale w praniu wyszlo ze wszyscy rodzice pozwalaja na
| rozne rzeczy tylko ja nie ,no i pomalu zaczynam miekknac ;)

No właśnie to, plus samowola mogą położyć mój plan na łopatki ;)
Na razie moja córka jest emocjonalnie do włosów przywiązana i broń boszz coś
zmieniać. Włosy mają być jasne, długie i proste - chociaż podziwiam ją, żeby
mieć loki na jakąś tam zabawę w przedszkolu - potrafiła całą noc przespać na
papilotach. Ja w takich wypadkach mam całą noc zarwaną a ona nic :)
No i twardo się trzymamy tego że tatuaże to tylko na weekend - do
przedszkola trzeba mieć zmyte :) Więc skoro do rygoru jest przyzwyczajana od
młodego to potem tez nie będzie tak źle ? ( boszzz pocieszam się ;) )

--
Kasia + prawie 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

43. Data: 2005-12-06 17:14:27

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dn4gg0$mr4$1@news.onet.pl>
Dunia <d...@n...o2.pl> pisze:

> Hue hue. Ja mam w ogole wlosowa traume, bo ojciec dal mi veto na na
> trwala jak mialam 14 lat i byl straszny dramat. ;-( Przez rok tak
> jojczalam, ze w koncu udalo sie na wakacje po osmej klasie. Nie macie
> pojecia jak mnie to uszczesliwilo :-) A wygladalam nawet calkiem
> ladnie w tych loczkach.

To niemal tak, jak ja, ale w wieku 15 lat.
Trwałej prawie nikt nie zauważył (lekka była ;-), ale nową fryzurę i owszem.
Wyglądałam o niebo (ba! trzy nieba) lepiej i błogosławiłam moją matkę, że
sama zaprowadziła mnie do fryzjera, żeby coś zrobił z tymi moimi mysimi
włosinkami ;-)

--
PozdrawiaM

44. Data: 2005-12-06 17:16:36

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dn4gq2$1l5$1@nemesis.news.tpi.pl>
złośliwa <n...@u...to.interia.pl> pisze:

> Więc skoro do rygoru jest
> przyzwyczajana od młodego [...]

Pytanie tylko po co ten rygor?
Tzn. w takich błahych sprawach.

--
PozdrawiaM

45. Data: 2005-12-06 17:17:23

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote:

> ulubione starych bab "ja w Twoim wieku ..." ;)

U mnie by to nie przeszlo, bo robilam trwala, farbowalam sie i malowalam
grubo przed 18stka :-)

> pewnie ? tak - ale wydaje mi si? ? chodzi tu o samo przyzwolenie, s?
> zasady wi? si? ich trzymamy :)

Pewnie tak, ale jak sie jest nastolatkiem to zasady sa po to, zeby je
lamac. Kilka moich kolezanek w LO mialo rodzicow o podobnie
restrykyjnych zasadach jak Twoje: malowaly sie w szkolnej lazience i
zmywaly wszystko przed pojsciem do domu.

Podobnie dzieciaki obchodza rodzcielskie "zasady" dotyczace alkoholu,
papiersow, seksu itp. (nie stawiam w jednym rzedzie z makijazem, ;-) to
tylko przyklady).
Udzielalam kiedys korepetycji, to sie napatrzylam ;-) Nigdy nie zapomne,
jak moj 16letni uczen pokazal mi cwiartke zubrowki ukryta w pluszoym
misku ;-)

Nie ma "swietych dzieci", sa tylko te bardziej pomyslowe ;-)

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

46. Data: 2005-12-06 17:20:19

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał
| złośliwa
|
| ROTFL :) Chyba żartujesz.

emmm no nie byłam klasyczną nastolatką dodam na swoje usprawiedliwienie :)
A pofarbowałam tylko dlatego że uwaga ... moja mama stwierdziła że mam mysie
włosy i trzeba coś z tym zrobić. A skoro już mnie zdążyła przekonać to pędem
do fryzjera ( bo córka w każdej chwili moze się rozmyślić ) i po godzinie
wyszłam .... z czerwienią strażacką na włosach.

| To już w moich, dinozaurzych czasach farbowanie, balejaże, trwałe nie były
| niczym dziwnym w wieku powyżej 15 lat (ogólniak), a Ty mówisz o pozwoleniu
| dopiero po ukończeniu 19?

po ukończeniu szkoły - tak :)

| Nie zapominaj przy tym, że rok wcześniej Twoja córka osiągnie pełnoletność
| może mieć w nosie Twoje zakazy :-)

ano, może mieć je w nosie nawet w wieku 12 lat ...

| Nie widzę żadnej analogii między powyższym, a farbowaniem włosów.

może i nie ma, ale jakieś zasady miec trzeba ! :)

47. Data: 2005-12-06 17:25:04

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał
> [...]
| restrykyjnych zasadach jak Twoje: malowaly sie w szkolnej lazience i
| zmywaly wszystko przed pojsciem do domu.

mam nadzieje że wpoje córce troszkę inne widzenie świata - w każdym bądź
razie pogadamy za kilka lat - jak będę rozpaczała to znaczy ze mi się nie
udało ;)

> [...]
| Udzielalam kiedys korepetycji, to sie napatrzylam ;-) Nigdy nie zapomne,
| jak moj 16letni uczen pokazal mi cwiartke zubrowki ukryta w pluszoym

i ja znam syndrom "spuszczenia z łańcucha" - fatalna sprawa. No ale chyba
nie ma jednej dobrej metody wychowawczej, a jeśli jest to ja jeszcze nie
dostąpiłam wtajemniczenia w jej arkana :(

48. Data: 2005-12-06 17:28:51

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał
| Pytanie tylko po co ten rygor?
| Tzn. w takich błahych sprawach.

Bo wybitnie niecierpie tandetnych tatuaży z gum. Są paskudne a jeszcze
gorsze po jednym dniu noszenia :/ I wybitnie nie podobają mi się ręce dzieci
obtatuażowane od przedramienia po kłykcie palców. Moja córka tak chodzić nie
będzie i koniec - a jeśli już to po domu a do przedszkola czyściuko.

49. Data: 2005-12-06 17:31:32

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dn4gmm$jda$1@news.mm.pl...

> [...]
> nałożyć spodnie. I to jest wytłumaczenie, które ma szanse do dziecka
> dotrzeć. I dotarło. Gdybym powiedziała tylko "nie i już", to awantura

marne tlumaczenie. moja corka odpowiada na takie
typu argument " mnie jest cieplo".

iwon9k)a

50. Data: 2005-12-06 17:38:02

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| wyrazisz na to zgody?
|[...]
| No dobrze, ale ja pytałam "dlaczego nie będzie wolno"?

bo JA tego nie akceptuje wśród dzieci szkolnych. Dzieci mogą się wyróżniać w
każdy inny sposób - niekoniecznie szokować zmieniającym sie kolorem włosów
czy też wyzywającym strojem.
No ale na moje to w dzieciach trzeba ten "odruch" wykształcić, nie wszystko
co pasuje Asi, Zosi, Marioli i Martynie pasuje też Weronice i nie wszystko
co może Mariola, Zosia Krzyś może zrobić też Weronika.

No takie mam poglądy i koniec.

--
Kasia + prawie 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/
gg 181718

Taniec rozwija dzieci
Mikołajki - JESZCZE większy problem
SUPER PREZENT - "SIMS 2: Świąteczny zestaw"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT