O prawdzie - warto...

11. Data: 2007-05-21 07:05:32

Temat: Re: O Prawdzie - warto?
Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl>
news:f2qfjd$jfq$1@news.onet.pl...
> "Ikselka" <i...@w...pl>

> "Cóż to jest Prawda?" ;)
> To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?
> A może Obie Naraz w Jednym [i tymsamym]?
> Jak Ojciec z Synem w Duchu [i Prawdzie]?
> ;P

Udało mi się otworzyć ten link pod którym znajduje się artykuł autorstwa
pana o nazwisku Szymon Biduła http://histmag.org/?magazyn=53&id=280
- artykuł będący znakomitym esejem na temat PRAWDA.
Syntetycznie i w największym skrócie napiszę tak:
"Bez rozróżnienia TREŚCI od FORMY, a więc tego co rozpoznawane
empirycznie za pomocą zmysłów i przyrządów (doświadczenie fizyczne)
od tego co rozpoznane umysłem (doświadczenie myślne)
- wszelkie dywagacje na temat PRAWDA, będą półprawdą".
Są DWA światy: świat REALA (fizyczny) i świat KONCEPTU (psychiczny):
obiekty, cechy, zdarzenia zachodzące w REALU - SĄ
obiekty, cechy zdarzenia wykoncypowane w wyobraźni - ISTNIEJĄ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PRAWDA to relacja pomiędzy treścią a formą.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Prawda o rzeczy:
RZECZ JEST desygnatem.
Prawda o nazwie:
Nazwa, która istnieje - jest prawdziwa, gdy posiada desygnat.
Desygnatem prawd, które przeminęły - JEST wspomnienie i ślady przeszłości.
Oryginał JEST
Odwzorowanie oryginału w świadomości - ISTNIEJE (falsyfikat).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jedynym modelem (oryginałem) świata JEST sam ŚWIAT.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ze zdania tego wynika PRAWDA, że ŚWIAT JEST niezależnie od tego,
czy ktoś świadomy GO postrzega. JEST pierwotny.
Zmysłami się dostrzega to co JEST.
Umysłem się postrzega to co istnieje w koncepcie, świadomości -
wielowymiarowej wirtualnej przestrzeni zdarzeń świadomego podmiotu
a postrzeganie "TU i TERAZ" opiera się na punkcie skupienia uwagi.

PS. Jeśli kogoś interesują szczegóły oraz rozwinięcia j.w., jak również
komentarz do poszczególnych wersetów wymienionego artykułu
- to zapraszam na pl.sci.filozofia.
Crossposta na 3 grupy: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
nie będę podtrzymywał. :-)
Fut: pl.sci.filozofia
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

12. Data: 2007-05-21 07:36:09

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2007-05-21 07:36:30

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:7ac9.000000cc.4650dc77@newsgate.onet.pl...

14. Data: 2007-05-21 07:36:45

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2007-05-21 07:55:39

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl>
> [...]

> wielowymiarowej wirtualnej przestrzeni zdarzeń świadomego podmiotu
> a postrzeganie "TU i TERAZ" opiera się na punkcie skupienia uwagi.
/autor: Sky /

Zgoda.
Zacznijmy więc od wspomnienia:
czy wspomnienia - świadomy podmiot - postrzega wszystkie równocześnie
czy wybiórczo?
"wiedziałem ale zapomniałem" - hahahaha
Czy coś to Panu mówi? ;D
Co to jest "punkt skupienia uwagi" i gdzie jest ten punkt konkretnie? ;p
Bez wyjaśnienia powyższego nie bardzo będzie wiadomo o czym mowa.
co?

16. Data: 2007-05-21 08:56:04

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak napisał(a):

> Zgoda.
> Zacznijmy więc od wspomnienia:
> czy wspomnienia - świadomy podmiot - postrzega wszystkie równocześnie
> czy wybiórczo?

Tego nie rozumiem: jak to "postrzega wspomnienia"? Przecież wspomnienia
to ślady/zapis naszych postrzeżeń (nie: spostrzeżeń!).

> Co to jest "punkt skupienia uwagi" i gdzie jest ten punkt konkretnie? ;p

Chodzi o tzw punkt odniesienia dla prawdy? - jeśli tak, to każdy
światopogląd ma swój... jak i swoją prawdę. Mędrca szkiełko i oko też
zawsze służy danej (!) prawdzie. W dodatku i oko, i szkiełko - jakże są
niedoskonałe!

> Bez wyjaśnienia powyższego nie bardzo będzie wiadomo o czym mowa.
> co?

No tak - nie będzie wiadomo tylko tego, o jakiej prawdzie mówimy - a
może każdy z nas o innej?

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

17. Data: 2007-05-21 18:41:43

Od: "Bluzgacz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GenoFefGnoM" <o...@w...pl> wrote in message

> Jest tu pewien minus dla człowieka "... nie podlegające przekształceniom",
> to grozi skostnieniem.

Nie zrozumiales mojego ostrzezenia przed ta trollowata gnida, czy sam jestes
tak ostro pojebany jak w/w i bedzie trzeba pomoc ci to zrozumiec?
--

Bluzgacz
GG:5015

18. Data: 2007-05-21 18:54:01

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz napisał(a):
>(fikumiku)

Precz z brunatnymi!
:-)))))))))))))))))

19. Data: 2007-05-21 19:10:03

Od: "! AXID ! ÓÓÓ !" <h...@p...ooooonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> ...choćby tylko poczytać:

Iksełka iksełka ty kurwo

--
! PÓWJEC ! SWÓJEJ ! MATCE ! ŻÓ !
! BÓNDZIE ! SIÓ ! DZIAŁÓ !

20. Data: 2007-05-21 19:22:29

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Cóż to jest Prawda?" ;)
> To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?

W głównym znaczeniu, to jedno z kryteriów oceny,
czy informację przekazywać dalej, czy blokować.
Podrzędna, lokalna kategoria.

Psychologia muzyki
Dziołszki! Dajcie rzyć!
Wieczór z Bondem...
Chopy - trzymajta wasze baby w niepewności!!!
DOBRE