OT Cena slubu w Holandii

11. Data: 2002-05-29 10:04:58

Temat: Re: OT Cena slubu w Holandii
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Zachara <T...@i...waw.pl> napisał(a):

[ciach]

> Twój szyderczy śmiech i pełne jadu słowa obrażają mnie osobiście, gdyż
> przynależę do tego Kościoła, którego nienawidzisz.

To może przynależący zamiast obrażać się na fakty w końcu wzięliby się w kupę
i przestali pozwalać się traktować jak nomen omen barany? Bez urazy, ale
traktowanie ludzi w ten sposób wynika w niemałym stopniu z tego, że na to
pozwalają.

Nieprzynależący niby może sobie powtarzać "nie moje pole, nie moje buraki",
ale czasami też musi np. pochować kogoś przynależącego i wtedy cokolwiek jest
wkurzony, kiedy wkracza do kancelarii parafialnej, a na jego uprzejme "Niech
będzie pochwalony..." jakaś siostrzyczka drze się opryskliwym tonem: "Po co
przyszli? Księdza nie ma! Niech przyjdą w czwartek, może będzie!"

JoP

12. Data: 2002-05-29 10:09:38

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Odpowiadam pod Twoim postem, bo widzę go jako ostatni, ale czy to nie
> nazywa się uogólnianiem?
> Nie pamiętam jak było z cennikiem na moim ślubie, bo załatwiał to mój
> mąż, ale za to pamiętam chrzciny mojego dziecka. Na pytanie ile wynosi
> "cołaska ;-)" ksiądz powiedział, że to przecież Sakrament i
> on_ma_obowiązek go udzielić, ale jak chcemy złożyć ofiarę, to w
> kościele jest puszka.

Dzięki za ten post, bo już myślałem, że żyję na jakieś innej planecie. Tak
wśród księży jak i wśród świeckich są przykłady budujące i gorszące.
Osobiście spotkałem się z jednymi i drugimi. I też bardzo nie lubię
uogólnień.

> --
> Pozdrawiam GosiaH

Również pozdrawiam
Tadek

13. Data: 2002-05-29 10:12:11

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> traktowanie ludzi w ten sposób wynika w niemałym stopniu z tego, że na to

To nie moja wina, że nie doświadczyłem traktowania jak baran. Chyba, że za
mnie wiesz wszystko lepiej. Jak gazeta, z której portalu wysyłasz swoje
posty.

TZ

14. Data: 2002-05-29 10:35:34

Od: "Oasy" <O...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale się tu brzydko zrobiło, proponuję ugodę lub przejście na inną grupę.

Andrzej
katolik

15. Data: 2002-05-29 10:42:45

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Jesteś strasznie napastliwy. Czyżby przypowieść o belce uległa
zapomnieniu (to a propos nienawiści)

Przepraszam że to powiem ale człowiek dostrzegający wszędzie wrogów
którzy napastują jego ukoczaną religię to "paranoik" - to trzeba
leczyć.

A tak przy okazji - gdzie miłosierdzie (dla błądzących), pokora (przed
wszystkimi) i miłość (dla wszystkich)?

Pozdrawiam
Qwax

16. Data: 2002-05-29 10:44:57

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Zachara <T...@i...waw.pl> napisał(a):

[ciach]
> To nie moja wina, że nie doświadczyłem traktowania jak baran.

Znaczy, pewnie masz małe kontakty z tą instytucją albo kupę szczęścia.
Trzecia możliwość: nie przeszkadza Ci to i uważasz to za coś naturalnego.

> Chyba, że za
> mnie wiesz wszystko lepiej.

Wiem za siebie, rodzinę, znajomych, i znajomych znajomych i to mi wystarczy.
Sensowne podejście jest wyjątkiem, dominuje postawa maszynki, do której się
wrzuca kasę i w zależności od ilości tejże coś się dostaje albo nie, lepsze
bądź gorsze. Co napawa mnie obrzydzeniem, bo _nawet_ _mnie_ zdarza się robić
coś za darmo i nie uzależniam jakości tego co robię od wysokości kasy, jaką
dostaję.

> Jak gazeta, z której portalu wysyłasz swoje
> posty.

ROTFL. Jakbyś miał minimalną orientację w temacie, to byś wiedział, że portal
gazeta.pl =/= Gazeta Wyborcza. A gdyby nawet, Wyborcza nigdy nie pretendowała
do dogmatu nieomylności. W przeciwieństwie do Papieża. Zresztą, jakie
znaczenie dla moich doświadczeń i poglądów ma to, skąd wysyłam posty? Jak
bardzo chcesz, to mogę wreszcie dokonfigurować XNewsa i wpisać sobie w
nagłówki coś, co Cię zadowoli, typu "Wyborcza suxx". Albo "Katolicy się nie
dadzą" (C) Mrożek.

Ubawiłeś mnie setnie - mam się bać i z powodu wysyłania postów z gazeta.pl
czekać na ekipę, która namaluje mi na drzwiach "Syjoniści do Syjonu"?

JoP

17. Data: 2002-05-29 11:06:16

Od: "Federika" <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Zachara

> To nie moja wina, że nie doświadczyłem traktowania jak baran. Chyba, że za
> mnie wiesz wszystko lepiej. Jak gazeta, z której portalu wysyłasz swoje
> posty.

A jak nazwac ujawnione afery w lonie kosciola? Czy to nie jest robienie
wiernych w bambuko? Czy ksieza wierzacy w sprawiedliwosc boska dpouszczaliby
sie takich czynow? Qwax ma racje, z tym ze imo nie jest to wykorzystawanie
tyle strachu przed smiercia, co strachu przed Bogiem, ktory wmowiono
ludziom, aby miec nad nimi wladze, a sami ksieza sa go pozbawieni.
Nie utozsamiaj wiary w Boga z ksiezmi czy calym kosciolem, to nie bedziesz
sie czul obrazony, urazony, zniewazony.
pzdr.
Federika

18. Data: 2002-05-29 11:12:07

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Znaczy, pewnie masz małe kontakty z tą instytucją albo kupę szczęścia.
> Trzecia możliwość: nie przeszkadza Ci to i uważasz to za coś naturalnego.

Powyższe zdanie świadczy o tym, że zdajesz się rzeczywiście wiedzieć lepiej.
Nie odnajduję się w żadnej z tych trzech alternatyw. (chyba, że ta, za
przeproszeniem "kupa szczęścia"). Może ma tu swoje znaczenie fakt, że dla
mnie nie jest to tylko i wyłącznie instytucja, nie jestem jej "klientem"
tylko również członkiem.

> Ubawiłeś mnie setnie - mam się bać i z powodu wysyłania postów z gazeta.pl
> czekać na ekipę, która namaluje mi na drzwiach "Syjoniści do Syjonu"?

Mam nadzieję, że nie posądzasz mnie o takie praktyki. Jeżeli chcesz mnie
sprowokować do wypowiedzi antyżydowskich, to Ci się nie uda.

TZ

P.S. To, że "Gazeta" jest najpotężniejszym organem prasowym, nie oznacza, że
nie wolno jej skrytykować. A ja właśnie w swoim czasie przestałem ją kupować
właśnie z powodu traktowania czytelników jak stada baranów. Ale to moja
opinia.

19. Data: 2002-05-29 11:33:33

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> Jesteś strasznie napastliwy.

Nie. Ja tylko odpowiadałem na napaść z Twojej strony. Czy powiedzenie "czuje
się obrażony" to napaść?

> Przepraszam że to powiem ale człowiek dostrzegający wszędzie wrogów
> którzy napastują jego ukoczaną religię to "paranoik" - to trzeba
> leczyć.

Nie musisz przepraszać. Jest dla mnie zaszczytem być atakowanym właśnie za
to, że bronię Kościoła. A co do leczenia psychiatrycznego - jest tradycja w
tym względzie (b. ZSRR).

> A tak przy okazji - gdzie miłosierdzie (dla błądzących), pokora (przed
> wszystkimi) i miłość (dla wszystkich)?

Miłosierdzie, pokora i miłość nie polega na tym, aby wszystkim przytakiwać.
Gdybym Ciebie nienawidził, nie odezwałbym się ani słowem, tylko w duchu
życzył wszystkiego najgorszego. A ja Ci życzę, abyś choć trochę zastanowił
się nad sobą i światem.
Pozdrawiam
TZ

20. Data: 2002-05-29 11:59:58

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Federika wrote:

> [...]
> ludziom, aby miec nad nimi wladze, a sami ksieza sa go pozbawieni.
> Nie utozsamiaj wiary w Boga z ksiezmi czy calym kosciolem, to nie bedziesz

A moze wystarczyloby nie uogólniac aby nie urazac niczyich uczuc?
Mnie równiez dotknely slowa Qwaxa a zetknelam sie zarówno ze zlymi ksiezmi jak
i dobrymi.
I co- mam sie czuc gorsza bo wierze? To jest wybór bardzo indywidualny wiec
teksty w stylu: "wmówiono ludziom", "konsorcjum zerujace na
najnizszych ludzkich instynktach", "myślenie boli" odbieram jako cokolwiek nie
na miejscu.
pzdr cieplo
agi

Rodzice - dzieci po raz kolejny (dosć długie)
Znowu temat rodzenstwa.
rodzice dzieci homo
Re: Obojetność czy normalnoś
Cena ślubu