OT Cena slubu w Holandii

1. Data: 2002-05-28 17:29:32

Temat: OT Cena slubu w Holandii
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wieczorowa, cicha (dzieci spia !!!) pora. Wiem jak
jest w Polsce z Kosciolem i slynnym "co laska" i zawsze
mnie to bulwersuje. Szczegolnie po moich doswiadcze-
niach koscielnych w Holandii.
Jestesmy protestantami i bralismy slub w kosciele w Ho-
landii. NIC nie placilismy. Pod koniec mszy puszczono
w obieg czarny worek (uszyty w ten sposob, ze nie moz-
na podejrzec, ile dal sasiad) i ta "taca" to byla zaplata za
nasz slub. Zaproszeni goscie dawali srednio po 2 gulde-
ny, a rodzina po piatce ( rownowartosc kawy i dobrego
ciastka w kawiarni). Mielismy swieze kwiaty, rozswietlo-
ny kosciol i organiste. Dla mnie byl to szok. Przygoto-
walam sie wczesniej na rozmowy z pastorem, uzgadnia-
nie ceny itp., ale nic takiego nie nastapilo.
Owszem, spotkanie z pastorem bylo, ale dotyczylo to
tzw.nauk przedmalzenskich.

W Polsce wielu znajomych nie chcialo uwierzyc, ze cos
takiego jest mozliwe. A ja mam nadzieje, ze przyjdzie
kiedys taki moment, ze Kosciol przestanie widziec tylko
pieniadze i zacznie dostrzegac wiernych.

Pozdrawiam-Luiza.
Rockanje-NL
ICQ 158861059

2. Data: 2002-05-28 19:16:37

Temat: Re: OT Cena slubu w Holandii
Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Luiza Groeneveld napisał(a) w wiadomości:
<08PI8.37202$kt.2813662@amsnews02.chello.com>...
[ciach]

>W Polsce wielu znajomych nie chcialo uwierzyc, ze cos
>takiego jest mozliwe. A ja mam nadzieje, ze przyjdzie
>kiedys taki moment, ze Kosciol przestanie widziec tylko
>pieniadze i zacznie dostrzegac wiernych.

A wiesz, co jest w tym najbardziej oblesne? Ze jakosc uslug, o pardon,
poslug, jest wprost proporcjonalna do ceny. W 1984 zmarlo dwóch moich
dziadków w odstepie dwutygodniowym. Przy pierwszym pogrzebie rodzice dali
tyle, ile uwazali, ze nalezy dac, myslac, ze wszystko bedzie OK. Naiwniacy.
Efekt? Jeden ksiadz plus jeden ministrant, bez organisty, wlaczone tyko
niezbedne swiatla, nie rozwijano nawet chodnika przez srodek. Za drugim
razem juz wszystko szczególowo uzgodnili - ile trzeba dac, zeby pogrzeb
wygladal sensownie. Jak dla mnie to jest obrzydliwe. Juz lepiej, zeby
zrobili oficjalny cennik, skoro tak to ma wygladac...

JoP

--
j...@m...pl j...@u...com.pl
http://www.sf.magazyn.pl

3. Data: 2002-05-28 20:02:35

Od: "Madzik (bylo: anyia)" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luiza Groeneveld <l...@n...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:08PI8.37202$k...@a...chello.com.
..

> W Polsce wielu znajomych nie chcialo uwierzyc, ze cos
> takiego jest mozliwe. A ja mam nadzieje, ze przyjdzie
> kiedys taki moment, ze Kosciol przestanie widziec tylko
> pieniadze i zacznie dostrzegac wiernych.

Luiza, przyznaje ze nie mam pajecia jak to jest w Holandii z Kosciolem (jako
caloscia, a nie budynkiem ;-) ), ale np. w Niemczech wszyscy placa podatek
albo za kosciol swojej religii, albo na "jakistam cel".
moze u WAs jest podobnie, i dlatego wyglada to normalniej?.....

(pomimo powyzszego, zdecydowanie wole wersje holenderska :-))))). A w ogole
to ci straasznie zazdroszcze mieszkania tam, studiowalam kiedys w NL i
ciagle tesknie :-)))) )

--
Pozdrawiam jak zwykle niezwykle cieplutko,
Magda

4. Data: 2002-05-28 20:39:48

Od: "martarym" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Polsce wielu znajomych nie chcialo uwierzyc, ze cos
> takiego jest mozliwe. A ja mam nadzieje, ze przyjdzie
> kiedys taki moment, ze Kosciol przestanie widziec tylko
> pieniadze i zacznie dostrzegac wiernych.
W Polsce to jest nie do ruszenia, jak narazie to proceder
tylko sie rozwija.
marta

5. Data: 2002-05-29 06:32:48

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Luiza Groeneveld napisał(a):

> Jestesmy protestantami i bralismy slub w kosciele w Ho-
> landii. NIC nie placilismy.

W Polsce też tak jest, jesli nie bierze się... slubu katolickiego ;-).
Slub protectancki też NIC nie kosztuje.

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=

6. Data: 2002-05-29 07:05:03

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "martarym" <m...@s...pl> napisał
> W Polsce to jest nie do ruszenia, jak narazie to proceder
> tylko sie rozwija.
> marta

Odpowiadam pod Twoim postem, bo widzę go jako ostatni, ale czy to nie
nazywa się uogólnianiem?
Nie pamiętam jak było z cennikiem na moim ślubie, bo załatwiał to mój
mąż, ale za to pamiętam chrzciny mojego dziecka. Na pytanie ile wynosi
"cołaska ;-)" ksiądz powiedział, że to przecież Sakrament i
on_ma_obowiązek go udzielić, ale jak chcemy złożyć ofiarę, to w
kościele jest puszka.

--
Pozdrawiam GosiaH

7. Data: 2002-05-29 08:42:39

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam nadzieje, ze przyjdzie
> kiedys taki moment, ze Kosciol przestanie widziec tylko
> pieniadze i zacznie dostrzegac wiernych.

Ha! Ha! Ha!

"Oj naiwna, naiwna, naiwna
jak dziecko we mgle..."

Kosciól to jest FIRMA - miedzynarodowe konsorcjum zerujace na
najnizszych ludzkich instynktach (strachu przed smiercia) - jezeli w
ten sposób na to spojrzec to wiele spraw staje sie oczywistymi (a
rzeczy oczywiste nie oburzaja). Nie ma sie tez "plonnych nadziei"

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-05-29 09:15:22

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kosciól to jest FIRMA - miedzynarodowe konsorcjum zerujace na
> najnizszych ludzkich instynktach (strachu przed smiercia) -

Qwaxie,

Twój szyderczy śmiech i pełne jadu słowa obrażają mnie osobiście, gdyż
przynależę do tego Kościoła, którego nienawidzisz.

TZ

9. Data: 2002-05-29 09:39:32

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Twój szyderczy śmiech i pełne jadu słowa obrażają mnie osobiście,
gdyż
> przynależę do tego Kościoła, którego nienawidzisz.

Ależ ja go nie nienawidzę.

Jaki jest sens nienawidzić firmy, która działa zgodnie z prawami rynku
usiłując się rozwijać i obejmować swoim działaniem coraz to nowe
rynki. Podziwiam zarówno pomysł jak i realizację co jednak nie
oznaczam, że zamierzam być ani jej agentem (ajentem) ani jej klientem.
Tak samo podziwiam AmWay chociaż nie zamierzam mieć z nim nic
wspólnego.

Nie widzę w swojej wypowiedzi żadnego jadu, ani nienawiści, a
"szyderczy śmiech" dotyczył naiwności "dziwiącej się" osoby.

TU NIE TRZEBA SIĘ DZIWIĆ - TU TRZEBA PATRZEĆ I WYCIĄGAĆ WNIOSKI.
Ale rozumiem że "myślenie boli" szczególnie gdy od dziecka go
zabraniano - tu też jest szyderstwo.

Pozdrawiam
Qwax

10. Data: 2002-05-29 09:49:30

Od: "Tadeusz Zachara" <T...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> Ależ ja go nie nienawidzę.
> Nie widzę w swojej wypowiedzi żadnego jadu, ani nienawiści

Masz wysokie mniemanie o sobie. Czasem warto posłuchać, jak inni postrzegają
Twoje słowa.

> Ale rozumiem że "myślenie boli" szczególnie gdy od dziecka go
> zabraniano - tu też jest szyderstwo.

W kogo to szyderstwo miało uderzyć?

TZ

Rodzice - dzieci po raz kolejny (dosć długie)
Znowu temat rodzenstwa.
rodzice dzieci homo
Re: Obojetność czy normalnoś
Cena ślubu