Nie mam pomyslu na obiad :(

1. Data: 2003-03-28 11:20:33

Temat: Nie mam pomyslu na obiad :(
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Moj maz kolejny dzien przezywa dolegliwosci zoladkowe zwiazane z grypa. Nie mam
pojecia, co lekkostrawnego mu dzis zapodac. Moj maz ma dluuga liste
nielubianych potraw, w tym wszelkie miesa gotowane i duszone. Ulubiony obiad to
kotlet i ziemniaki, surowka do tego calkiem niekonieczna (ale zje jak zrobie).
Przedwczoraj zrobilam leniwe i zwijal sie po nich z bolu.
Mam nadzieje, ze pomozecie mi cos wymyslic. Jezeli nie, w ostatecznosci zrobie
mezowi jajecznice na masle... Z gory odmowil zjedzenia jaj sadzonych.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-03-28 11:28:01

Temat: Re: Nie mam pomyslu na obiad :(
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje, ze pomozecie mi cos wymyslic. Jezeli nie, w ostatecznosci
zrobie
> mezowi jajecznice na masle... Z gory odmowil zjedzenia jaj sadzonych.

Z tego co wiem jajka a do tego jeszcze smażone to nie najlepsze rozwiązanie
przy dolegliwościach żołądkowych.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-28 11:32:07

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krupnik (brrrrr....) ryżowy lub z kaszą manną lub jęczmienną.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-28 11:35:39

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje, ze pomozecie mi cos wymyslic. Jezeli nie, w ostatecznosci
zrobie
> mezowi jajecznice na masle... Z gory odmowil zjedzenia jaj sadzonych.

jajka, w jakiekolwiek postaci to raczej nie... a moze lekka zupke
jarzynowa -np. kalafiorowa z mrozonki? Cos takiego nie powinno zaszkodzic.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-03-28 11:41:03

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coby nie odsyłać do postów - poniżej wybór :)

Warzywa: papryka, pietruszka ( korzeń), por, cebula (różna), kapusta
pekińska, bakłażany, brokuły, ogórek itd ( bez marchewki)
Do tego grzyby: pieczarki, chińskie
Do tego pierś z kurczaka (pokrojona na drobne kawałki) lub filet rybny (ryba
raczej morska)
Do tego makaron sojowy.
Dodatki - czosnek, pieprz cayenne, imbir, curry, sosy sojowe ( ciemne,
jasne) sos ostrygowy

Wybrane z listy składniki (dowolna kombinacja) kroje na odpowiadające mi
kawałki smażę oddzielnie (bez makaronu) krótko na mocno rozgrzanej oliwie.
Potem łączę wszystko razem, dodaję makaron przyprawy i po kłopocie.

Całość zajmuje ok 45 minut. Czyli mamy szybko, smacznie i zdrowo.

1. Data: 2003-03-28 11:42:16

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zrobie
> mezowi jajecznice na masle... Z gory odmowil zjedzenia jaj sadzonych.

nie dawaj mu żadnej jajeczicy, też go bidaka skręci.
Ja podczas grypy, normalnej i żołądkowej zawsze dobrze znosiłam chudy rosół
gotowany na piersi kurczaczej i np. szyi indyczej bez skóry. To jest całkiem
dobry i pożywny obiad z marchewką i makaronem :)

wkn

1. Data: 2003-03-28 11:59:59

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oliwie.
> Potem łączę wszystko razem, dodaję makaron przyprawy i po kłopocie.

Chyba nie doczytałeś, że to dla chorego na żołądek.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-28 12:43:27

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotowany na piersi kurczaczej i np. szyi indyczej bez skóry. To jest całkiem
> dobry i pożywny obiad z marchewką i makaronem :)

Ja tez myslalam o rosole lub krupniku, ale zanim to przygotuje po powrocie z
pracy, to juz wieczor bedzie...
Rosol to moj maz bardzo chetnie, ale marchewka jego zdaniem jest niejadalna.
Dzieki czemu cala pyszna marchewka z rosolu jest moja! i malego Stasia :)

Slicznie dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-03-28 12:44:06

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie doczytałeś, że to dla chorego na żołądek.
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

No to makaron sojowy, kurczak smażony na oliwie z oliwek, cebula i troszkę
czosnku.
Przecież można coś wybrać ?:)

--
ostry

1. Data: 2003-03-28 12:45:50

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No to makaron sojowy, kurczak smażony na oliwie z oliwek, cebula i troszkę
> czosnku.
> Przecież można coś wybrać ?:)

Czyli mozna usmazyc kurczaka? i nie poszkodzi?

Ania

Ktokolwiek widział lub wie...?
strąg
wielkanoc