OT (Re: A gdyby tak...)

Data: 2000-09-20 18:34:55
Temat: OT (Re: A gdyby tak...)
Od: "Steerpik" <b...@p...sos.com.pl>

Zmieniam nagłówek gdyż to już do tematu nie należy, a jednak koledze
Dariusz Laskowski odpowiedzieć wypada.
Tak więc

Dariusz Laskowski wrote in message

> Steerpik wystukał(a):
/.../
> A co w nim drażliwego? I dlaczego nieuzasdniony?
Drażliwe jest to, że OCENIASZ. Mówiąc "zdaje Ci się" dokonujesz wartościowania,
do którego nie masz żadnych podstaw ani uprawnień.
To samo zresztą robisz dalej pisząc
> Poczytaj trochę zamiast /.../

Nie wyczuwasz, że taki sposób pisania jest drażniący? A jakim prawem Ty mnie
popychasz słowami "poczytaj trochę"? Na jakiej podstawie sądzisz, że nie czytam?
Rozmawialiśmy na grupie psp i o fantomach tej właśnie grupy. Jeżeli chciałeś
wypowiedzieć się o innych grupach trzeba było to zrobić rzeczowo bez używania
zwrotu "zdaje Ci się". Zwrot ten jest nie tylko niegrzeczny, ale i nieuzasadniony,
ponieważ doskonale wiem, że na innych grupach zjawisko to ma zupełnie inne nasilenie.

A skoro już przywołałeś "inne grupy" byłoby całkiem do rzeczy wypowiedzieć się
konkretnie, wraz z własnymi przemyśleniami dotyczącymi meritum dyskusji.
Ty jednak wolałeś ocenić przedpiśca wyrażając się lekceważąco "Zdaje Ci się".
Czy teraz łaskawie rozumiesz, gdzie leży pies pogrzebany...;)?

To moje słowa. Co Ci się w nich nie podoba, że odsyłasz mnie do czytania innych
grup!;))
I jakie masz do tego uprawnienia?

> A to z jakiego powodu?

Z powodu szacunku dla zasad dobrego wychowania, że nie wspomnę o netykiecie.
Jeszcze raz powiem. Nikt nie miałby do Ciebie cienia pretensji, gdybyś swoją uwagę
podał bez tej osobistej wycieczki "Zdaje Ci się". Przywołanie innych grup jest nawet
bardzo celowe, gdyż dostarcza dodatkowego materiału do dyskusji nad fantomami.
I byłoby to o wiele ciekawsze niż to, co teraz robimy. Proponuję Ci więc - odpowiedz
jeszcze raz na mój post - pomijając wycieczki osobiste, a przekonasz się, jak potoczy
się dalsza część dyskusji.

> Dlaczego powierzchowny i gdzie ten wniosek? Stwierdziłem tylko fakt, /.../

Przynajmniej nie zdradzaj się z tym, że nie wiesz co piszesz! Nie wolno pisać słów
bez pokrycia, bez podstaw. Za każde swoje słowo odpowiadasz! Szczególnie, gdy
słowa te są słowami oceniającymi innego dyskutanta!
Stwierdziłeś NIE tylko fakt, ale dla mnie, autora, przede wszystkim powiedziałeś,
że "zdaje mi się i powinienem iść poczytać".
Czyżbyś tego nie zauważył?!! Widocznie tak.
W takim razie jesteś nieuważny - co dałem Ci do zrozumienia w swej odpowiedzi.

> Więc co?

Fantomy na psp, ewentualnie w porównaniu z fantomami na innych grupach.
A w szczególności powody ich pojawiania się, motywacje autorów, ich cele,
a może nawet predyspozycje psychiczne. I o tym powinieneś mówić, a nie o tym
czy i co mnie się zdaje.

> Nie rozumiem skrótu NRN.

No Reply Necessary.
Kontynuujemy rozmowę nadal ale w zmienionym nagłówku. I tutaj możemy sobie
pogadać, ale już nie o fantomach tylko o netykiecie.

> Dariusz Laskowski

Steerpik
Gormenghast
- - - - - - - - -
PS. Netykieta - fragment
* Swoim prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych.

Komentarz prywatny (IMO):
W pewnych odmianach sytuacyjnych grupa dyskusyjna psychologia może służyć
jako studium charakterów i cech psychicznych autorów i jako takie, warunkowo
dopuszczać łagodne formy "pyskówek" odsłaniające ich autorów.
Inaczej mówiąc:

Zanim pomyślisz - napisz! Czas ucieka.
Nie ma to jak czytać w cudzych myślach ;)