Permanentna inwigilacja - wplyw na jednostke i spoleczenstwo

1. Data: 2008-12-02 02:36:06

Temat: Permanentna inwigilacja - wplyw na jednostke i spoleczenstwo
Od: "Jan-xx" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Dosc duzo przebywam w UK. Jedna z rzeczy, ktore mnie tutaj wyjatkowo
przytlaczaja jest uliczna inwigilacja. Wszedzie kamery, fotoradary, policja,
straz miejska. Tak naprawde trzeba sie pilnowac na kazdym kroku. Niedawno
mialem proces w sadzie za trzymanie komorki podczas prowadzenia samochodu.
Jestem przerazony. Gdybym nie mial wyboru i musial spedzic w takim swiecie
cale zycie, to mysle, ze ktoregos dnia ta presja znalazlaby we mnie ujscie w
jakis straszny, patologiczny sposob. Nie jestem odosobniony w tych
odczuciach. Jakie psychologiczne konsekwencje dla jednostki i spoleczenstwa
moze miec postepujaca inwigilacja? Czy mozna sie do tego przystosowac? Czy
od razu siegnac po kalacha i wprowadzic na moment odrobine upragnionej
anarchii?

Dzieki i pozdrawiam,

--
Jan-xx

2. Data: 2008-12-02 07:27:41

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jan-xx" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

> jednostki i spoleczenstwa moze miec postepujaca inwigilacja? Czy mozna sie
> do tego przystosowac? Czy od razu siegnac po kalacha i wprowadzic na

Kto nie ma nic na sumieniu, temu zadna inwigilacja nie przeszkodzi,
oczywiscie taka, która opisujesz. Po kiego trzymales komórke? Przerazony to
byc dopiero byl, jakbys dzieki tej komórce kogos rozjechal... no, chyba, ze
w tedy nie, tylko te kamery, staruszka do piachu to normalna sprawa
przeciez, bo sie komus akurat w czasie jazdy gadac chce... a wrrr...

Pzdr
Pawel

3. Data: 2008-12-02 09:49:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm...czlowiek sformatowany?
Nie znajacy uczucia wolnosci i podazania wlasnymi, tylko sobie znanymi
sciezkami? Straszne!

M.

4. Data: 2008-12-02 09:50:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna sie przystosowac?

Pojecia nie mam.

Zawsze mozna uciec :-). Na szczescie nie wszystkie miejsca na swiecie sa tak
przerazajaco "cywilizowane".

M.

5. Data: 2008-12-02 11:35:27

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan-xx pisze:
> [...]
> inwigilacja? Czy mozna sie do tego przystosowac? Czy od razu siegnac po
> kalacha i wprowadzic na moment odrobine upragnionej anarchii?

a nie chce ci się sięgać po kałacha, jak jeden wariat z drugim
notorycznie łamie przepisy drogowe i wyprzedza cię na linii ciągłej, pod
górę, na zakręcie, zmuszając jadących z przeciwka do karkołomnych
manewrów w celu ocalenia życia?

albo kierowca trzymający w łapie komórkę i wyprzedzający cię z
prędkością 150-ciu km/h a następnie hamujący nagle przed tobą i
skręcający w lewo, ale "się zagadał" i zapomniał?

sięgnij po kałacha i strzel se w łeb, zanim znajdzie "to" w tobie ujście
w jakiś straszny, patologiczny sposób. taka prewencja połączona z
nieziemskim altruizmem. co ty na to?
:)

--
http://www.lastfm.pl/label/trener
"quem bate para ensinar, ensina a bater"

6. Data: 2008-12-02 12:41:11

Od: "Jan-xx" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> albo kierowca trzymający w łapie komórkę i wyprzedzający cię z prędkością
> 150-ciu km/h a następnie hamujący nagle przed tobą i skręcający w lewo,

Widocznie miales duzego pecha, bo statystycznie take sytuacje zdarzaja sie
bardzo rzadko.

Zycze wiecej szczescia,

--
Jan-xx

7. Data: 2008-12-02 12:49:34

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan-xx pisze:

> Widocznie miales duzego pecha, bo statystycznie take sytuacje zdarzaja
> sie bardzo rzadko.

dużo jeździsz samochodem?
tego typu sytuacja to rzeczywiście pewne ekstremum.
ale sam wiem, jak rozmowa przez komórkę podczas jazdy potrafi rozproszyć
i skomplikować manewry - bo popełniam to wykroczenie od czasu do czasu.
ale to jest pikuś - to co kierowcy wyprawiają na moich lokalnych
drogach, jest kretynizmem wiekszego rzędu. a zysk mają z tego w postaci
zaoszczędzonych 5-ciu minut.

mój znajomy, który już kilka lat siedzi w anglii, jak tu przyjeżdża i
jedzie ze mną samochodem, to ma popłoch w oczach - nie może się
przyzwyczaić, że na tych ścieżynkach naszych, co chwila ktoś ryzykownie
wyprzedza pojazd jadący przed nim, tylko dlatego, żeby za chwilę i tak
stanąć razem na światłach. chory horror, ot co.
ja do ślimaków nie należę - 120 - 140 to moja prędkość na trasie.
ale na TRASIE a nie w mieście. a to diametralna róznica.
cóż, skoro niejednokrotnie zdarzyło mi się jechać za naszymi stróżami
prawa, popierdalającymi sobie beztrosko po warszawce przekraczając zakaz
prędkości o jakieś 80%.

> Zycze wiecej szczescia,

a dziękuję i vice wersja :)

8. Data: 2008-12-02 12:50:16

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mógłbyś ujawnić jakieś szczegóły o tej statystyce, którą się w tym
stwierdzeniu posługujesz?

--
CB

9. Data: 2008-12-02 13:11:18

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@p...pl> wrote in message

> [...]
> wyprzedza pojazd jadący przed nim, tylko dlatego, żeby za chwilę i tak
> stanąć razem na światłach. chory horror, ot co.

eeeeeee tam, angielska flegma i ogólna lekliwosc :)

> cóż, skoro niejednokrotnie zdarzyło mi się jechać za naszymi stróżami
> prawa, popierdalającymi sobie beztrosko po warszawce przekraczając zakaz
> prędkości o jakieś 80%.

normalka, kto by te idiotyczne przepisy przestrzegał? ;)
Duch

10. Data: 2008-12-02 13:50:14

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> "tren R" <t...@p...pl> wrote in message

> eeeeeee tam, angielska flegma i ogólna lekliwosc :)

to jest polak.
pamiętam - że jak ja z nim jeździłem jako pasażer, to się bałem na
zakrętach :)

idioci tylko :)

--
http://www.lastfm.pl/label/trener
"quem bate para ensinar, ensina a bater"

Cykl zycia grup dyskusyjnych
In vitro w TVN
zarodki, srodki - ale czy ktoś pyta
Dla globków od jednego z katolickich śmieci.
dlaczego obozy koncentracyjne?