[OT] lampa bez pradu

1. Data: 2003-07-09 19:52:05

Temat: [OT] lampa bez pradu
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o lampy na baterie sloneczne. Macie moze z nimi doswiadczenie?
Czy swieca one na tyle ze warto cos takiego kupic?
Tia

--
Pozdrawiam, Sabina

2. Data: 2003-07-10 06:08:03

Temat: Re: [OT] lampa bez pradu
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie daja takiego swiatla, zeby przy nich czytac ksiazki, ale wygladaja w
ogrodzie intrygujaco... Zawsze zwróci uwage takie cos "pstrzace sie" wsród
kwiatów czy krzaczków.
Pozdrav.Rene

3. Data: 2003-07-10 06:45:40

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rene dobrze to ujela, te lampy sa widoczne jako "pstrzace",
przynajmniej te z którymi ja sie zetknalem. Spelniaja bardziej
funkcje ozdobna niz uzyteczna.
Generalnie nie oswietlisz tym ogrodu, ale jezeli bedzie kilka
takich lamp to efekt jest ciekawy. Drózki beda na tyle oswietlone ze
bez problemu mozna sie poruszac, przymglone slabe swiatlo
stwarza niepowtarzalny nastrój. Jezeli ma to natomiast
sluzyc do oswietlania np. ogrodu wieczorami zebys mógl
np. popracowac to raczej sie nie nadaje.
Pisze o lampach z którymi sie spotkalem, ale nie byl to raczej
sprzet z najwyzszej pólki i byc moze drozsze modele lepiej sie
sprawuja - choc znajac sprawnosc ogniw slonecznych to watpie
w to.

Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2003-07-10 08:20:52

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno ogniwa słoneczne są kiepskeij jakości i po pół roku wysiadają.
Tak słyszałem
Jacek

5. Data: 2003-07-10 12:43:42

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agent 0700" <k...@w...pl> wrote in message
> Podobno ogniwa słoneczne są kiepskeij jakości i po pół roku wysiadają.
> Tak słyszałem

W ogniwach nie ma co wysiasc, Albo dziala albo nie dziala. Conajwyzej
akumulator szlag trafia bo pracuje w naprawde niesprzyjajacych warunkach
(amplituda temperatur bardzo wysoka)

JD

6. Data: 2003-07-10 14:52:17

Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> W ogniwach nie ma co wysiasc, Albo dziala albo nie dziala. Conajwyzej
> akumulator szlag trafia bo pracuje w naprawde niesprzyjajacych warunkach
> (amplituda temperatur bardzo wysoka)

To tak jak w tym telemarkecie (nie wiem ktorym) - dioda LED swieci 100 000
godzin czyli powinno dzialac przez 30 lat, ale nikt nie mowi, ze akumulator
wytrzymuje 1000 ladowan. 1000 to jest nie cale 3 lata bo 1000 / 365 dni w
roku (ladowanie raz na dzien oczywiscie) =~ 2.7 lat

Rafal

7. Data: 2003-07-10 15:05:11

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jul 2003 16:52:17 +0200, "brutus"
<brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>wytrzymuje 1000 ladowan. 1000 to jest nie cale 3 lata bo 1000 / 365 dni w
>roku (ladowanie raz na dzien oczywiscie) =~ 2.7 lat

Kto moze ten kit wciska jesli moze na tym zrobic :)
Reklama dzwignia handlu :)

--
Pozdrawiam, Sabina

8. Data: 2003-07-10 20:32:30

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale nikt nie mowi, ze akumulator
> wytrzymuje 1000 ladowan. 1000 to jest nie cale 3 lata bo 1000 / 365 dni w
> roku (ladowanie raz na dzien oczywiscie) =~ 2.7 lat
>
> Rafal
akumulator 2000mAh kosztuje od 8 do16 zł a tam są dwa i to o pojemności
chyba 850 mAh czyli w cenie chyba ponizej 10 zł więc co za problem
wymienić?
SJS

9. Data: 2003-07-11 07:46:53

Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan Siudalski" <s...@a...pl> wrote in message

> akumulator 2000mAh kosztuje od 8 do16 zł a tam są dwa i to o pojemności
> chyba 850 mAh czyli w cenie chyba ponizej 10 zł więc co za problem
> wymienić?

No tak pewnie to nie jest problem, ale nie o to chodzi. Chcialem tylko
zwrocic uwage na pewnien szczegol, o ktorym sie nie mowi.
Ogolnie chodzi o to, zeby ktos nie pomyslal, ze wstawi to do ziemi i przez
30 lat nie bedzie go nic kosztowac.

Mamy jeszcze ogniwa - ile one wytrzymuja ??? - nie wiadomo, przynajmniej ja
nie wiem. Wydaje mi sie, ze nie tyle co LED.
Ale owszem LED powinien wytrzymac te 100000 godz. ;-) tyle jest prawdy w tej
reklamie.

Rafal

10. Data: 2003-07-11 07:48:57

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogniwach nie ma co wysiasc, Albo dziala albo nie dziala.

I tu się mylisz kolego, bo np. przegrzanie ogniwa powoduje gwałtowny i
nieodwracalny spadek sprawności.
W ogniwach kiepskiej jakości sprawność spada z czasem. W dobrej jakości
datuje się 25 lat bez pogorszenia sprawności.
I masz ogniwo np. 3 Waty, które po lecie daje Ci już tylko 1 Wat.
Pozdróffka
Jacek

Sadzawka z cegly klinkierowej - jak to zrobic?
problem z trawnikiem
Problem z tujami, czy wolno przycinac ?
jodła kaukaska
JUKA