OT - tępienie się noży

1. Data: 2004-07-05 14:59:26

Temat: Re: OT - tępienie się noży
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccbcv6$ct5$1@inews.gazeta.pl>,
"Katalizator" <d...@p...pl> wrote:

> Użytkownik "Garyf" <g...@T...onet.pl> napisał w wiadomości

> metal ma strukture krystaliczna???

Niekoniecznie, ale często tak. O ile pamiętam było to w szkole na
chemii.

> daj jakiegos linka, bo troszku mnie zaskoczyles ( a jak widac z obliczen,
> znasz sie na tym)

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-05 16:26:19

Od: "Katalizator" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

wiadomości

> Niekoniecznie, ale często tak. O ile pamiętam było to w szkole na
> chemii.

mnie cos slabo uczyli, ale dalej jestem zaskoczony (myslalem ze diament ma
najdoskonalsza strukture krystaliczna). fakty sa takie:
http://uci.dydaktyka.agh.edu.pl/dydaktyka/fizyka/c_f
izyka_metali/17.htm
--
PozdKa

1. Data: 2004-07-05 20:03:52

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli tak samo doradzacie i taką
> samą wiedzą prezentujecie w sprawach kulinarnych jak w temacie noży to
> nich Bóg ma w opiece mój przewód pokarmowy.

Wyluzuj się :-) To tylko taki temat na sezon ogórkowy...

Natalia

1. Data: 2004-07-08 08:36:09

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolę sobie jedynie na krótkie podsumowanie tegoż w?tku.
> Najwięcej do powiedzenia w nim maj? ci którzy maj? najmniejsz? wiedzę
> z tego tematu. Jak czytam o tych "odkryciach" dotycz?cych wpływu...
ciach
..
proponuje proste doswiadczenie ...
ogolcie sie zimna i ogrzana maszynka do golenia to zobaczycie jaki wplyw ma
temperatura nawet w takim niskim zakresie ...
pozdrawiam
Jerzy
PS wiem ,nie przekonam tych co uzywaja wosku....

1. Data: 2004-07-08 09:12:37

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl>

8-O

> proponuje proste doswiadczenie ...
> ogolcie sie zimna i ogrzana maszynka [...]
> PS wiem ,nie przekonam tych co uzywaja wosku....

Jakie to proste.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-08 10:26:07

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
ma
> temperatura nawet w takim niskim zakresie ...

zaraz zaraz, przecież żyletki się tępią od gorącej wody! Europa! Łatwo
sprawdzić...
Tylko, jakie są podstawy naukowe tego zjawiska, bo te wszystkie madrale sie
tylko wymądrzają i nic rozsądnego z tego nie wynika. :)

1. Data: 2004-07-08 10:50:48

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> ma
>
> zaraz zaraz, przecież żyletki się tępią od gorącej wody! Europa! Łatwo
> sprawdzić...

to Ty powiedziales nie ja...

> Tylko, jakie są podstawy naukowe tego zjawiska, bo te wszystkie madrale
sie
> tylko wymądrzają i nic rozsądnego z tego nie wynika. :)

wg mnie jest to sprawa rozszerzalnosci metalu...a dokladne (czyt
teoretyczne ) podstawy nie sa mi potrzebne...
sam wrzatek nie "tepi" nozy ale to przyspiesza...
to taka moja teoria...
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2004-07-08 11:17:38

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wg mnie jest to sprawa rozszerzalnosci metalu...a dokladne (czyt
> teoretyczne ) podstawy nie sa mi potrzebne...
> sam wrzatek nie "tepi" nozy ale to przyspiesza...
> to taka moja teoria...

a może zjawisko permanet swelling występuje nie tylko w przypadku kamienia
ale i metalu też...
to taka moja teoria dla odmiany :)
Pozdrawiam, Agata

proste ciacho z porzeczkami