Obiecane przepisy :)))

1. Data: 2001-03-30 12:42:28

Temat: Obiecane przepisy :)))
Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Wreszcie zlapalam chwilke aby wstukac obiecane przepisy :)
Tych, ktorzy sie zniecierpliwili - przepraszam.

Kurczak w miodzie (przepis na dwie osoby)

2 piersi kurczaka
4 lyzki miodu
1 lyzka masla
100 ml bialego wina
1 lyzeczka zielonego pieprzu w zalewie.
* Piersi pociac na plastry. Przyprawiamy sola i pieprzem.
* Rozgrzac patelnie, wlac miod, dodac maslo i usmazyc mieso. zarumienic,
przewrocic na druga strone.
* Dodac zielony pieprz, zmniejszyc ogien. Gdzies po 3-5 minutach wlac
wino i smazyc az sos zgestnieje.
Miodowego kurczaka podawac z cytryna i ryzem :))))

Okon z mozzarella i pomidorem (przepis na 6 osob, ja zrobilam na 3,
mniej wiecej z 500 g okonia)
400 g pomidorow
300 g mozzarelli
900 g filetu z okonia (moj nazywal sie "okon nilowy")
sok z cytryny
sol, pieprz
6 lyzek bialego wina
olej
sos holenderski (ja wizielam w proszku na 125 g masla)
bazylia (ja mialam swieza z doniczki, pewnie suszona tez moze byc)

* Filet nalezy skropic sokiem z cytryny, oproszyc sola i pieprzem,
obtoczyc m mace i usmazyc na patelni.
* przelozyc filet do formy zaroodpornej i na kazdym ulozyc w rybia luske
tj. raz plasterek mozzarelli, raz pomidora. resze pomidorow ulozyc w
okolo. skropic oliwa i upiec w piekarniku 8- 10 minut 250 stopni.
* Wino dopelnic woda do 1/8 litra, przygotowac sos wg przepisu na
opakowaniu, zmieszac z winem. dodac bazyllie.
* Upieczonego okonia polewamy sobie sosikiem.

Okonia jedlismy raz ze swieza bagietka, a ostatnio z mlodymi ziemiakami.
Oba zestawienia super, choc z ziemiaczkami za 5,50 zl kg zdecydowanie
drozej ;)

Koniec. Dosc. Lasuchy poczekajcie na przepisy na rogaliki i pancakes z
malinami. Warto :)))))) Wklepie w przyszlym tygodniu.

Wiosenne pozdrowki :)))
Magdula