Obieraczki.

21. Data: 2011-10-23 19:24:36

Temat: Re: Obieraczki.
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Jakie macie i polecacie?

Zwykła marketowa z ruchomym ostrzem. Mama ma mnóstwo profesjonalnych
gadżetów kupowanych przez moich braci dla niej w prezencie w tym chyba z
5 obieraczek najróżniejszych. Ona obiera tradycyjnie nożem, ja tymi
obieraczkami nie umiem się posługiwać.

--

Paulinka

22. Data: 2011-10-23 21:43:40

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie macie i polecacie?
> Chodzi mi o szczelinowy nożyk, ostry, cienko obierający, z gładkim (z
> ząbkowanym mam dobrą) ruchomym ostrzem, z pałąkowatym mocowaniem ostrza,
> żeby obierki się nie blokowały...
> Miałam obieraczkę Pedrini lata całe, ale już przyszedł na nią koniec.
> Niby są takie w Allegro, ale może jest coś lepszego? - zanim kupię,
> chciałabym skonsultować się z użytkownikami różnych innych :-)

Nie na temat, ale podłączę się do tematu.
Co sądzicie o automatach typu:
http://allegro.pl/turbo-obieraczka-do-ziemniakow-wir
owka-do-salaty-i1868375218.html
Pewnie bym się juz dawno skusił, ale to trzeba chować, wyjmować, myć, już
czasem faktycznie szybciej i oszczędniej nożem - obieraczką nie mogę się
przemóc do ziemniaków, ale do patisonów, cukinii, ogórków itp. ideał:)

Ja mam jak większość, najtańszą - z jakiegoś marketu, używam naprawdę
sporadycznie.

23. Data: 2011-10-23 22:11:45

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-23 21:24, Paulinka pisze:

> Zwykła marketowa z ruchomym ostrzem.

Ja toże, Fackelman. Powyginane ostrze, przyżółcona oprawa (była biała),
ale dalej obiera w najlepsze. Dzisiaj nią walczyłam z dynią. Dała radę :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

24. Data: 2011-10-25 23:14:47

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-23 23:43, artustas pisze:
> [...]
> ogórków itp. ideał:)
>
> Ja mam jak większość, najtańszą - z jakiegoś marketu, używam naprawdę sporadycznie.

Na zdjęciach te ziemniaki wyglądają świetnie... Ale jak spojrzeć na ziemniaki które
się kupuje to mało
który ma na tyle regularny kształt aby dało się go obrać całkowicie tą metodą -
chodzi oczywiście o
wszelkie wgłębienia i nierówności, taka maszyna raczej sobie z tym nie poradzi :(
Chociaż też mnie
kusi aby wypróbować

--
Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

www.sigmeo.pl / k...@s...pl
NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

25. Data: 2011-10-26 03:51:25

Od: "WMP" <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie macie i polecacie?

Nie ma i nie polecam

--
WMP
Ikselka z Panslavistą to trolle.

26. Data: 2011-10-26 09:37:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Oct 2011 01:14:47 +0200, vcore napisał(a):

> [...]
chodzi oczywiście o
> wszelkie wgłębienia i nierówności, taka maszyna raczej sobie z tym nie poradzi :(

Słyszałam opinie, że w takiej obieraczce dużo się marnuje.
--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

27. Data: 2011-10-26 09:37:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Oct 2011 03:51:25 +0000 (UTC), WMP napisał(a):

> Nie ma i nie polecam

Po co ten głos?

28. Data: 2011-10-26 11:27:38

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 26 października 2011, 01:14:47 UTC+2 użytkownik vcore napisał:

> [...]
chodzi oczywiście o
> wszelkie wgłębienia i nierówności, taka maszyna raczej sobie z tym nie poradzi :(

W wojsku były takie urządzenia. Po maszynie pluton "oczkował" ziemniaki i było super.
W takich ilościach jak potrzebuje garnizon wojskowy to ma sens, rzeczywiście szybciej
i lepiej niżby ten pluton obrał, ale w domu to raczej nie sądzę by było uzasadnienie.

--
ZZ@private

29. Data: 2011-10-26 15:21:20

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Paź, 10:37, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Słyszałam opinie, że w takiej obieraczce dużo się marnuje.

Znajoma miała ręcznie napędzaną obieraczkę do ziemniaków - była /
obieraczka/ niezastąpiona do młodych, brudzących ręce ziemniaków.

Oskrobywała tylko skórkę z wierzchu, nie marnowało się właściwie nie
więcej, niż przy ręcznym obieraniu.

Ania

30. Data: 2011-10-26 19:04:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Oct 2011 08:21:20 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
> obieraczka/ niezastąpiona do młodych, brudzących ręce ziemniaków.
>
> Oskrobywała tylko skórkę z wierzchu, nie marnowało się właściwie nie

Kiedyś Panslav pisał, że taka obieraczka "zbiera" za dużo z ziemniaków.
--

ciasto drożdżowe z... dynią :-)
Kuwertura.
Ekstrakt z wanilii.