Objawy raka jelita?

1. Data: 2010-12-05 12:28:22

Temat: Objawy raka jelita?
Od: RPC5JHG <g...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czym objawia sie rak jelita, w jaki sposob rozpoznac ze cos zlego sie
dzieje? Jakie badania trzeba zrobic zeby sprawdzic czy cos faktycznie
jest nie tak?

Pozdrawiam,
RPC5JHG

2. Data: 2010-12-05 12:57:47

Temat: Re: Objawy raka jelita?
Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "RPC5JHG" <g...@y...co.uk> napisal w
wiadomosci news:idg0h7$85a$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Czym objawia sie rak jelita, w jaki sposob rozpoznac ze cos zlego sie
> dzieje? Jakie badania trzeba zrobic zeby sprawdzic czy cos faktycznie jest
> nie tak?

test na krew utajona - dostepny tez w aptekch ...

3. Data: 2010-12-05 14:13:56

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-05 13:57, zinek pisze:
> Uzytkownik "RPC5JHG"<g...@y...co.uk> napisal w
> wiadomosci news:idg0h7$85a$1@inews.gazeta.pl...
>

> test na krew utajona - dostepny tez w aptekch ...

e tam, krew może być z powodu hemoroidów. Tylko badanie u
gastroenterologa, kolonoskopia ew tomokomputer jelita grubego. Jednak
kolonoskopia jest bardziej miarodajna, ponieważ można pobrać wycinki
tkanki do badania histopatologicznego. Jednak jest to badanie bolesne,
dlatego warto poszukać gdzie robią to pod znieczuleniem. I tu dygresja -
w wypadku zabiegu pod znieczuleniem miejscowym jest ryzyko przebicia
jelita, gdyż pacjent nie będzie reagował na ból, np jeśli są spore
uchyłki, czyli zakręty.

--
Kupa!

4. Data: 2010-12-05 15:06:51

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Diabełson" <h...@s...org> napisał w wiadomości

> e tam, krew może być z powodu hemoroidów.

krew z hemoroidow nie jest utajona niestety ;)

5. Data: 2010-12-05 17:49:34

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-05 13:28, RPC5JHG pisze:
> [...]
> Czym objawia sie rak jelita, w jaki sposob rozpoznac ze cos zlego sie
> dzieje? Jakie badania trzeba zrobic zeby sprawdzic czy cos faktycznie

Krew utajona. A jak wyjdzie, że jest krew utajona w kale to skierowanie
na kolonoskopie z pobraniem wycinków. Tam już wszystko wyjdzie.

6. Data: 2010-12-05 22:06:45

Od: Marek <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czym objawia sie rak jelita, w jaki sposob rozpoznac ze cos zlego sie
> dzieje? Jakie badania trzeba zrobic zeby sprawdzic czy cos faktycznie

Markery nowotworowe na raka jelita grubego.

--
Marek

7. Data: 2010-12-09 08:14:48

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.12.2010 13:28, RPC5JHG pisze:
> Witam,
> Czym objawia sie rak jelita, w jaki sposob rozpoznac ze cos zlego sie
> dzieje? Jakie badania trzeba zrobic zeby sprawdzic czy cos faktycznie
> jest nie tak?

U mojego ojca objawiło się długotrwałym zaparciem, po przeszło tygodniu
zaparcia i bólu w końcu udał się do lekarza pierwszego kontaktu, ten go
od razu do szpitala wysłał. W szpitalu USG, prześwietlenie i tego samego
dnia jeszcze pod nóż. No ale to był już ostatni dzwonek.

8. Data: 2010-12-09 08:49:42

Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Gru, 18:49, "R. P." <r...@w...pl> wrote:

> Krew utajona. A jak wyjdzie, że jest krew utajona w kale to skierowanie
> na kolonoskopie z pobraniem wycinków. Tam już wszystko wyjdzie.

1. A może być tak, że krew utajona wyjdzie ujemnie przy raku jelita?
2. Co ile mniej-więcej powinno się robić badanie na krew utajoną?
Pytam, bo nie każdy kto nie ma objawów pisze się na kolono.

Aga

9. Data: 2010-12-09 10:21:52

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-09 09:49, ag :) pisze:

> [...]
> 2. Co ile mniej-więcej powinno się robić badanie na krew utajoną?
> Pytam, bo nie każdy kto nie ma objawów pisze się na kolono.

Kolono nie jest problemem, o ile wykonujesz je w osrodku referencyjnym,
czyli specjalizujacym sie w gastroenterologii. Ryzyko uszkodzenia jelita
w trakcie badania jest niewielkie. Warto wybrac znieczulenie ogolne. po
co sie meczyc.

10. Data: 2010-12-09 10:28:48

Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Gru, 11:21, "R. P." <r...@w...pl> wrote:
> Kolono nie jest problemem, o ile wykonujesz je w osrodku referencyjnym,

Jasne, ale w przypadku profilaktyki jak nic się niepokojącego nie
dzieje, chyba łatwiej zrobić najpierw test na krew utajoną niż błagać
lekarza o skierowanie na kolono jeśli nie ma się żadnych podstaw do
robienia takiego badania.

No chyba że wydają skierowania na zasadzie właśnie profilaktyki, ale o
tym nie słyszałam.

Pasy pooperacyjne - kiedy warto?
NASA arszenikowe DNA z "Mono Lake" to wcale NIE przybysze z kosmosu, a dowody na softwarowy zapis "programów zycia i losu" w pamieciach naturalnych komputerków zwanych DNA
Podwyższony AST, ASL i cholesterol
Klucie w penisie podczas wytrysku
Nadmiar witaminy b12