Pasy pooperacyjne - kiedy warto?

1. Data: 2010-12-04 13:13:50

Temat: Pasy pooperacyjne - kiedy warto?
Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Żona jest świeżo po operacji usunięcia jajnika (wskutek martwicy) oraz
mięśniaka macicy. Ma cięcie około 20cm od pępka w dół.
Jutro wychodzi ze szpitala.
Czy w takiej sytuacji warto zastosować pasy pooperacyjne? Ordynator
twierdzi, że nie jest to konieczne. Ilu jednak lekarzy - tyle opinii.
Jakie jest Wasze zdanie? Może są tutaj grupowiczki po podobnych
przejściach?

-------
Negatyw
-------

2. Data: 2010-12-06 08:52:27

Temat: Re: Pasy pooperacyjne - kiedy warto?
Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04-12-2010 14:13, Negatyw pisze:
> [...]
> twierdzi, że nie jest to konieczne. Ilu jednak lekarzy - tyle opinii.
> Jakie jest Wasze zdanie? Może są tutaj grupowiczki po podobnych

Jeżeli lekarz mówi, że nie trzeba to nie trzeba.
A "ilu lekarzy tyle opinii" wynika z tego, że każdy pacjent to osobny
przypadek, rany operacyjne mają różną charakterystykę, różnie się goją.
Ważna jest wyłącznie opinia lekarza, który ranę zbadał.

Chyba że zrobiliście konsultacje, i macie sprzeczne opinie po
oględzinach rany?

Pas nie jest taki niewinny, jego dłuższe noszenie powoduje osłabienie
mięśni brzucha, bo usztywnia tułów w talii.
Ranę należy "rozchodzić", żeby ten obszar pozostał elastyczny, żeby nie
było zrostów, a pas częściowo unieruchamia mięśnie. Nie należy go nosić
"na wszelki wypadek" ale wtedy, gdy są wyraźne wskazania lekarskie, np.
realne niebezpieczeństwo powstania przepukliny.

Poza tym, o czym chirurdzy nie mówią, bo psychiką pacjenta się nie
zajmują, od noszenia pasa można się uzależnić.
Jeżeli się źle psychicznie zniosło operację, ma się lęki związane z raną
(albo nawet objawy depresji pourazowej), a do tego ktoś postraszył
przepukliną albo przetoką (pielęgniarki lubią opowiadać horrory przy
zmianach opatrunku) to pas daje poczucie bezpieczeństwa i zawsze jest
jeszcze za wcześnie, żeby zacząć chodzić bez niego. Jeszcze parę dni,
może jutro zdejmę na noc, albo od następnego weekendu - i mijają tygodnie.

Przeszłam przez to, radzę uważać.

Jeżeli to było proste cięcie, jedna operacja, goi się dobrze, przed
operacją dziewczyna nie był np. bardzo otyła, nie miała na podbrzuszu
fałdy tłuszczu, to zwykłe oszczędzanie się do czasu zagojenia wystarczy.
Ewentualnie dla komfortu psychicznego (pamiętam, jak długo po pierwszej
operacji miałam wrażeni, że jak kichnę to mi wylecą wnętrzności) można
nosić zwykłe majtki korygujące, takie z wysokim stanem, do kupienia w
sklepach z bielizną.

--
Maddy

3. Data: 2010-12-06 20:34:38

Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Jeżeli lekarz mówi, że nie trzeba to nie trzeba.

Mimo wszystko kupiłem. Dzięki temu żona może spać na boku i rana Jej "nie
ciągnie".

> Jeżeli to było proste cięcie, jedna operacja, goi się dobrze, przed
> operacją dziewczyna nie był np. bardzo otyła, nie miała na podbrzuszu
> fałdy tłuszczu, to zwykłe oszczędzanie się do czasu zagojenia wystarczy.

Do os nie należy. Ciut ponad 100cm w pasie. Przybyło się Jej po ciąży...

-------
Negatyw
-------

4. Data: 2010-12-07 07:30:19

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06-12-2010 21:34, Negatyw pisze:

> Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Mimo wszystko kupiłem. Dzięki temu żona może spać na boku i rana Jej
> "nie ciągnie".

Ale "ciągnięcie", jakby nie było nieprzyjemne, jest korzystne dla
gojącej się rany. Blizna nie będzie taka sztywna, jeżeli podczas gojenia
ciało pracuje (oczywiście bez przesady, bez podnoszenia ciężarów czy
robienia brzuszków i przysiadów).

> Do os nie należy. Ciut ponad 100cm w pasie. Przybyło się Jej po ciąży...

A to inna sprawa - cięcia "na tłustym" (że się tak niedelikatnie wyrażę)
gorzej się goją i blizna jest potem brzydsza. Pas może pomóc.

Swoją drogą 100cm w talii dla kobiety wskazuje na otyłość brzuszną -
najgorszą.

--
Maddy

5. Data: 2010-12-08 21:37:18

Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Swoją drogą 100cm w talii dla kobiety wskazuje na otyłość brzuszną -
> najgorszą.

Przed ciążą nie należała do os, ale nie miała pontonu wokół brzuszka...
Cóż. Ten problem dotyczy dość sporego % Kobiet.

-------
Negatyw
-------

6. Data: 2010-12-08 22:54:47

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-08 22:37, Negatyw pisze:

> Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Przed ciążą nie należała do os, ale nie miała pontonu wokół brzuszka...
> Cóż. Ten problem dotyczy dość sporego % Kobiet.

Nie można wymagać po operacju zaraz wielkich cudów. Rana się zagoi,
kobieta nabierze sił, wyzdrowieje to będzie się wszystko normowało.

--
animka

7. Data: 2010-12-08 23:05:29

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-08 23:54, animka pisze:

a.pl...

> Nie można wymagać po operacju zaraz wielkich cudów. Rana się zagoi,
> kobieta nabierze sił, wyzdrowieje to będzie się wszystko normowało.

Kolejny banał, który musiała powiedzieć animka, żeby mieć ostatnie słowo
w dyskusji... żałosne..

8. Data: 2010-12-08 23:41:36

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-09 00:05, R. P. pisze:

a.pl...

> Kolejny banał, który musiała powiedzieć animka, żeby mieć ostatnie słowo
> w dyskusji... żałosne..

Co za chory psychicznie człowiek. Idź do psychiatry, przewietrz się.

--
animka

9. Data: 2010-12-09 10:27:09

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-09 00:41, animka pisze:

a.pl...

> Co za chory psychicznie człowiek. Idź do psychiatry, przewietrz się.

A ty sobie wypij szklanke wody zamiast, babo.

10. Data: 2010-12-09 20:02:07

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-09 11:27, R. P. pisze:

a.pl...

> A ty sobie wypij szklanke wody zamiast, babo.

Babo...typowa wypowiedź homoseksualisty.

--
animka

NASA arszenikowe DNA z "Mono Lake" to wcale NIE przybysze z kosmosu, a dowody na softwarowy zapis "programów zycia i losu" w pamieciach naturalnych komputerków zwanych DNA
Podwyższony AST, ASL i cholesterol
Klucie w penisie podczas wytrysku
Nadmiar witaminy b12
Inhibitor pompy protonowej a oddanie krwi