Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Obniżanie ocen za rozmowę

Grupy

Szukaj w grupach

 

Obniżanie ocen za rozmowę

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 682


« poprzedni wątek następny wątek »

251. Data: 2006-09-27 21:47:51

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 23:35:55 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeqrr$2n1f$1@news.mm.pl> napisał(a):

>> Dla mnie jest to nie tylko naturalne i oczywiste - uważam, że jest to jak
>> najbardziej słuszne i sprawiedliwe!
> A dla mnie nie i nic na to nie poradzę.

No to masz problem, bo świat działa inaczej :-)

--
Sz.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


252. Data: 2006-09-27 21:50:27

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 23:32:46 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeqlu$2lkf$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Nie ustalił oceny na czwórkę.
> Przecież wyraźnie powiedział, że obniża ocenę o jeden stopnień.

Co powiedział, nie ma znaczenia. Ustalił wysokość oceny.

>> Ustalenie wysokości oceny nie może być traktowane jako kara.
> Oczywiście, że jest to kara.

W Twoim rozumieniu niezdanie matury też jest karą. Za zbijanie bąków.

--
Sz.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


253. Data: 2006-09-27 21:53:13

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:hckudyim7jwz$.f5brdc8l7jri.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> No to masz problem, bo świat działa inaczej :-)

Zawsze jest szansa by to zmienić ;-)

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


254. Data: 2006-09-27 21:57:17

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" pisze:
>
> A czy dużym problemem jest przesadzenie ucznia do ławki, gdzie nie będzie
> miał możliwości ściągania?

A czy tak trudno zrozumieć jest, że poza opanowaniem wiedzy merytorycznej
uczeń ma się także nauczyć przestrzegania norm, zasad, a przede wszystkim
przyjmowania odpowiedzialności za własne postępowanie? Nie problem nałożyć
kaganiec, przybić zadek do krzesełka i związać ręce - problem nauczyć, żeby
sam, za pomocą własnego rozumu zdecydował się milczeć, siedzieć i nie machać
łapkami. Za pomocą kagańca i więzów wychowamy kaleki niezdolne do
samodzielnej egzystencji.

> Albo przepytanie go osobiście? Do mnie naprawdę nie dociera, jak można
> uznać a priori, że uczeń posiada wiedzę na jedynkę, bo ściągał. A może
> wiedzę opanował na dwóję albo na tróję? Przyjmuję do wiadomości, że takie
> zasady nadal istnieją i nic się nie zmieniło, ale czy taki system
> oceniania jest logiczny?
>
Jest zarówno logiczny, jak wychowawczy. Do tego głęboko sprawiedliwy.
Najlepiej o zdanie zapytaj tych, co nie ściągali a dostali gorsze oceny, niż
ich cwańszy kolega.
>
> No cóż - jeśli milczałby z powodu chorego gardła, to postawienie mu
> jedynki byłoby jawną niesprawiedliwością :)
>
Piszesz, jakbyś nie znała rodziców i dzieci. Delikwent z chorym gardłem już
w drzwiach klasy krzyczy: Proszę pani, tu jest karteczka od rodziców, że nie
wolno mnie pytać! ;)

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


255. Data: 2006-09-27 22:14:04

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:451af3ed@news.home.net.pl>
Harun al Rashid <a...@o...pl> pisze:

> A czy tak trudno zrozumieć jest, że poza opanowaniem wiedzy
> merytorycznej uczeń ma się także nauczyć przestrzegania norm, zasad,
> a przede wszystkim przyjmowania odpowiedzialności za własne
> postępowanie?

Przecież ja to dokładnie rozumiem i się zgadzam.
Nie zgadzam się jedynie z opcją, by przekraczenia tych norm skutkowało
obniżaniem oceny za_wiedzę_.
Ale nie mam już pomysłu, jak czytelniej przedstawić swoje argumenty.

> Jest zarówno logiczny, jak wychowawczy. Do tego głęboko sprawiedliwy.
> Najlepiej o zdanie zapytaj tych, co nie ściągali a dostali gorsze
> oceny, niż ich cwańszy kolega.

Nie zrozumiałaś mnie. Nie twierdzę, że za ściąganie nie powinno się w ogóle
karać.
Dziwię się jedynie, na jakiej podstawie nauczyciel ocenia bezwzględną wiedzę
ucznia, który ściagał - na jedynkę, a nie na inną ocenę. Czy ściąganie
powoduje, że uczeń_nic_nie umie i_nic_nie wie?

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


256. Data: 2006-09-27 22:24:08

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:efet3c$15hg$1@news.mm.pl...
> Nie zrozumiałaś mnie. Nie twierdzę, że za ściąganie nie powinno się w
> ogóle karać.
> Dziwię się jedynie, na jakiej podstawie nauczyciel ocenia bezwzględną
> wiedzę ucznia, który ściagał - na jedynkę, a nie na inną ocenę. Czy
> ściąganie powoduje, że uczeń_nic_nie umie i_nic_nie wie?

Ściąganie na kartkówce powinno mieś taki sam skutek jak na\egzaminie
kończącym szkołę.
Ten skutek nie ma wiele wspólnego z wiedzą ucznia.
--
Pozdrawiam
Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


257. Data: 2006-09-27 23:52:05

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote in message
news:451ad420$1@news.home.net.pl...

> Nie wiem co napisze, nie czytałam jeszcze.
> Ale chciałabym, żeby takie sytuacje były wymyślone, nauczanie byłoby o
> wiele prostsze, gdyby uczniowie słyszeli i zapamiętywali wszystko, co się
> im mówi ;)

co Ty wymagasz od dzieci, skoro dorosli maja z tym problemy.



iwon(k)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


258. Data: 2006-09-27 23:54:39

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
news:efeh2m$jk6$1@inews.gazeta.pl...

>> pisalam o sytuacji kiedy nauczyciel slyszy/widzi gadajacyh ucznoiw,
>> ale nie lyszy o czym mowia.(w trakcie trwania klasowki).
>
> A to już nie można uwagi zwrócić, dać ostrzeżenia?

moze i moze. imo jednak w klasie 4 to juz raczej takie rzeczy sie wie (?)
>
>>> Powinien - gdyby mu ktoś powiedział.
>>
>> myslisz, ze do 4 klasy nie zna zasad tak oczywistych??
>
> Nie myślę - ja to wiem. Dzieciom sie nie mówi, czego się od nich
> oczekuje, ale się wymaga - tak bywa.

albo jak Harun pisze, mowi, tyle tylko, ze zapominaja.

>> to moze nie wiedzial w zab jak sie zachowac. nie wiem.
>
> No właśnie.

to teraz bedzie wiedzial. czlowiek na bledach sie uczy.

>
>>>> mysle, ze warto by bylo posluchac owego nauczyciela. ja nie zakladam
>>>> w nim zlej woli.
>>>
>>> No, ale w tym celu jednak należy udać się do szkoły, a juz wyszło, że
>>> koliko jakiś wielki parasol rozkłada.
>>
>> bo zzlezy jak problem przestawi.
>
> Może jednak nie uprzedzajmy faktów?

moze wiec w ogole nie dystutujmy nie znajac wersji drugiej strony??
>
>
>>> Dlatego trzymam rekę na pulsie, bo nie chciałabym, żeby podobne
>>> indywidua miały kontakt z moimi dziećmi.
>>
>> to ja chyba jestem mniej wymagjaca, bo za "indywiduum" nie uznaje tej
>> pani.
>
> Ja tej pani nie znam. Być może ludzkie z niej panisko i wystarczy
> zasygnalizować problem.

otoz to.

iwon(k)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


259. Data: 2006-09-27 23:56:19

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"koliko" <j...@a...pl> wrote in message
news:451ac430$0$17954$f69f905@mamut2.aster.pl...

> myslisz, ze do 4 klasy nie zna zasad tak oczywistych??

Otóż właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Nikt im tego nie powiedział.
Nawet ja byłam mocno zdziwiona gdy rozmawiałam o tym z Tomkiem. W
klasach I-III nie było tego problemu - pani zawsze znajdowała zajęcie
dla tych co wcześniej kończyli. Ale tam nie było krótkich kartkówek
tylko całogodzinne sprawdziany.

czyli dziecko sie juz zaczyna uczyc.


(...)
> bo zzlezy jak problem przestawi.

Zamierzam porozmawiać z nią nie z perspektywy "skrzywdziła mi pani
dziecko" tylko spokojnie wyjaśnić jak było i żeby na przyszłość nie było
podobnych sytuacji. Zdaje sobie sprawę z tego, że pani jeszcze ich nie
zna, że powoli ich poznaje, ale może moja rozmowa z nią co nieco jej
wyjaśni z Tomka zachowania.

a ja myslalam ze najpierw wysluchasz co pani ma do powiedzenia, a nie
wyjasniac, zeby sie to nie powtorzylo :>>>> (i co Krys nie mielismy racji??)



iwon(K)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


260. Data: 2006-09-27 23:57:14

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
news:efepkb$84l$1@node4.news.atman.pl...

>> jestes moja IDOLKA! :DD
>
> :-D
> chcesz autograf?

no mam przeciez, na monitorze "Szpilka" albo "Sylwia" :D


iwon(k)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 20 ... 25 . [ 26 ] . 27 ... 40 ... 69


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'
[OT & trolling] basen a wielka polityka
Superniania

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »