Obsunął mi się wzrok w jednym oku o 0,5 dioptrii

1. Data: 2007-03-04 14:28:39

Temat: Obsunął mi się wzrok w jednym oku o 0,5 dioptrii
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

...z -3,0 na -3,5, a mam prawie 25 lat i wadę niepogarszającą się od 10
lat. Pół roku temu okulista już zalecił mocniejszą korekcję, chociaż sam
bym tego nie wymyślił. A teraz od miesiąca, dwóch odczuwam już dyskomfort
widzenia i chyba sobie już kupię soczewkę -3,5 na próbę :( Najgorsze, że 4
lata temu w tym oku miałem zapalenie tęczówki.

Czy zwiększanie się krótkowzroczności w tym wieku to niepokojący objaw?
--
Samotnik

2. Data: 2007-03-04 16:02:08

Temat: Re: Obsunął mi się wzrok w jednym oku o 0,5 dioptrii
Od: "x" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lata temu w tym oku miałem zapalenie tęczówki.
>
> Czy zwiększanie się krótkowzroczności w tym wieku to niepokojący objaw?

raczej kwestia genów lub trybu życia
jesli się niepokoisz, dlaczego nie znajdziesz swojego okulisty do kórego
będziesz systematycznie chodził?
na grupie nikt nie doradzi Ci tak dobrze, jak właśnie opkulista,
czy pocieszę Cię jesli napiszę, ze z "sokolego" wzroku w ciągu 5 lat doszłam
do -3,25?
od kilku lat wzrok mi się nie pogarsza, wręcz przeciwnie, z -3,25 zeszłam
do -2,75, ale to ja, a każdy człowiek jest inny.

pozdrawiam,

3. Data: 2007-03-04 17:14:43

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik napisał(a):
> [...]
> lata temu w tym oku miałem zapalenie tęczówki.
>
> Czy zwiększanie się krótkowzroczności w tym wieku to niepokojący objaw?

Mnie się krótkowzroczność powiększała do 30 r.ż.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2007-03-04 17:46:55

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.03.2007 LM <p...@n...sig> napisał/a:

> Mnie się krótkowzroczność powiększała do 30 r.ż.

A kiedy dojrzewałeś płciowo? Bo to podobno ma spory wpływ na moment
zatrzymania progresji wady. Ja to jakiś taki byłem, że w wieku 10 lat
mówiłem obecnym głosem (dość głęboki baryton, podobno wyglądało to dosyć
kuriozalnie ;), a przestałem rosnąć w wieku lat 12tu. Czyli o parę lat
równieśników wyprzedziłem pod tym względem. Ale nawet moje 25 plus te
2-3 lata daje mniej niż Twoje 30, więc... :)
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

5. Data: 2007-03-04 17:48:57

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.03.2007 x <y...@o...pl> napisał/a:

> raczej kwestia genów lub trybu życia
> jesli się niepokoisz, dlaczego nie znajdziesz swojego okulisty do kórego
> będziesz systematycznie chodził?

A bo chodzę do takiego okulisty, który przeleci literki z tablicy i do
domu. Jak się upomnę, to zajrzy do oka i pa pa. Wiem, czas zmienić, co też
uczynię ;-)
--
Samotnik

6. Data: 2007-03-04 18:24:13

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik napisał(a):

> [...]
> równieśników wyprzedziłem pod tym względem. Ale nawet moje 25 plus te
> 2-3 lata daje mniej niż Twoje 30, więc... :)

Mutację przechodziłem mniej więcej w wieku 13 lat, rosłem gdzieś do
15/16 r.ż., oczywiście wzwyż, bo wszerz znacznie dłużej ;-)

IMHO nie masz powodów do obaw.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2007-03-04 18:26:46

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> równieśników wyprzedziłem pod tym względem. Ale nawet moje 25 plus te
> 2-3 lata daje mniej niż Twoje 30, więc... :)
nie ma chyba sensu robić takich wyliczeń - wady wzroku to wciąż dość tajemnicza
sprawa, mimo nowoczesnej medycyny. Ja krótkowzroczna jestem od prawie 18 roku
życia (pierwsze szkłą: OP=OL: -0,75), do 16-17 widziałam świetnie. Mam obecnie
27 lat i wzrok pogarsza mi sie znacznie wolniej niż do mniej-więcej 22 roku
życia, ale ostatnio też dostałam mocniejsze soczewki (obecnie mam OL: -3,5,
OP: -4). Najnowsze badania wskazują na to, że należy nosić przy
krótkowzroczności jak najpełniejszą korekcję wady, więc polecałabym zakup
(zaleconych) mocniejszych szkieł. I oczywiście zmianę okulisty.
Moja okulistka przy każdej wizycie bada mnie bez proszenia autorefraktometrem,
bada dno oka, ciśnienie gałki ocznej, rozstaw etc. Czytanie literek z tablicy
to ostatnia faza, jak już dopasowujemy moc szkieł. I tak to chyba powinno
wyglądać.

Pozdrawiam
Anka

Zwyrodnienie stawow biodrowych w wieku 25 lat a wyczynowe uprawianie sportu
grypa i ból zebow
Posiew moczu
Niedosłuch
pielografia dożylna (DE>PL)