Obyś miał wysoki cholesterol :-)

91. Data: 2015-11-03 22:01:42

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
news:56388439$0$22840$65785112@news.neostrada.pl...

> Użytkownik "samya" napisał w wiadomości grup

> Bardzo superancko. A teraz zważ na kontekst dyskusji i spróbuj
> zaakceptować fakt, że w "codziennej" medycynie (i żywieniu) stosuje się
> powszechnie nazwę "cholesterol" właśnie do LDL i HDL, nie zważając na
> istnienie "chemicznie czystego" cholesterolu. I o tym "wysokim", złym
> cholesterolu w wątku jest mowa.

Bardzo.
Ale teraz zwaz, ze niektorzy (w tym ja) nie maja w zwyczaju dostosowywac
oczywistych definicji do kontekstu watku, z tejze przyczyny, ze nie
dostosowuje sie zasad ortografii do dyslektykow.
W watku jest mowa o cholesterolu, nie tylko o HDL.

Pozdrawiam
@

92. Data: 2015-11-03 22:17:59

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> A ja nie wierzę, że napisali że lipoproteina jest tłuszczem
> w encyklopedii. Nawet jeśli to encyklopedia z lat 70-tych.

Ale ja nie o tym nawet, nizej wyjasnie.

> Myślę, że to Stokrotka używa stokrotkowo/xl-kowego
> wnioskowania i jej takie wnioski z pały wychodzą...
>
> Dla Stokrotki, widzisz, jak ktoś powie że jadł mięso wołowe
> pod postacią pierogów z mięsem, to jej z tego "logicznie"
> wynika że ktoś stwierdził, że pierogi to jest wołowina...
>
> Jako matematykowi mylą się jej też pojęcia z teorii zbiorów.
> Nie dostrzega różnicy pomiędzy zawieraniem się zbiorów
> a równoważnością zbiorów...

Cos w tym jest, w tej "logice" rozumowania.
Ale pytajac o rocznik wspomagacza Stokrotki - zwanego encyklopedia, mialam
na mysli teorie nt. cholesterolu i tluszczow zwierzecych, ktore byly
"promowane" wszem i wobec w okreslonych latach. Stad tez moja "idea", ze
encyklopedia musi byc dosc wiekowa...
Jezeli chodzi o wypowiedz Stokrotki: "Sześcian jest najczęstszą formą
prostopadłościanu. Dalej liczę na twoją inteligencję" - w odniesieniu do
tego watku - moge powiedziec tylko tyle, ze w zakresie podstawowej
matematyki niewiele moze sie zmienic, za to w zakresie medycyny zmiany moga
byc olbrzymie.

Przepraszam, ze odnioslam sie do wypowiedzi Stokrotki pod Twoim postem - mam
problemy z kompem i jak juz moge w miare normalnie uzywac klawiature to
korzystam z okazji.

Pozdrawiam
@

93. Data: 2015-11-03 22:48:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-03 o 19:07, Pszemol pisze:

> Dawno nie robiłem badań krwi w Polsce... nie mogę więc łatwo
> zweryfikować tego co relacjonujesz...
>
> Czy jesteś pewna, że tam nie ma przypadkiem
>
> Frakcje lipidow w osoczu krwi:
> - cholesterol całkowity
> - HDL
> - LDL
> - trójglicerydy
>
> Innymi słowy, jesteś pewna, że poziom trójglicerydów
> (często badany razem z poziomem cholesterolu) jest
> również zgrupowany pod nazwą "cholesterol"? Wątpię.

Podają cholesterol całkowity, a potem wszystko osobno - HDL, LDL,
trójglicerydy (mg/dl).

Ewa

94. Data: 2015-11-03 23:17:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Podają cholesterol całkowity, a potem wszystko osobno
> - HDL, LDL, trójglicerydy (mg/dl).

Pewnie dlatego że trójglicerydy to też cholesterol...
A Kopernik też była kobietą! :-)))

95. Data: 2015-11-03 23:24:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "promowane" wszem i wobec w okreslonych latach. Stad tez moja "idea",
> ze encyklopedia musi byc dosc wiekowa...

Fajnie, tylko że nie sądzę aby wiedza na temat lipoprotein prowadziła
do klasyfikacja ich jako tłuszczy, nawet w 70 latach. A o klasyfikację
i grupowanie związków organicznych do steroli, tłuszczy i lipidów
nam chodziło a nie o to które co i na co w medycynie szkodzi.

> [...]
> tego watku - moge powiedziec tylko tyle, ze w zakresie podstawowej
> matematyki niewiele moze sie zmienic, za to w zakresie medycyny zmiany

Stokrotce chodziło o to, że słowo "forma iksa", jako szczególny
przypadek iksa musi też być iksem. Tymczasem słowo "forma iksa"
jest często używane w chemii jako opis związku zawierajcego
jakiś pierwiastek czy związek w składzie. Jak to przedstawiłem
na przykładzie użycia azotu w *formie* azotanów lub amonów
przez rośliny. Z takiego stwierdzenia bynajmniej nie wynika, że
amoniak jest azotem ani że azot jest azotanem - na takie
pomieszanie z poplątaniem nie ma miejsca u ludzi wykształconych.

> Przepraszam,

No co Ty, wszystko w porząsiu.

96. Data: 2015-11-04 08:09:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-03 o 23:17, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Pewnie dlatego że trójglicerydy to też cholesterol...

Niezupełnie to chciałam napisać, ale tak wyszło. ;-P

BTW Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego HDL i LDL nie sumują się do
cholesterolu całkowitego.

Ewa

97. Data: 2015-11-04 10:55:28

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "samya" napisał w wiadomości grup

>W watku jest mowa o cholesterolu, nie tylko o HDL.

Rzuć okiem na tytuł

98. Data: 2015-11-04 12:09:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niezupełnie to chciałam napisać, ale tak wyszło. ;-P

Wiesz... to co oni tam piszą na wydrukach to przecież nie Twoja brożka ;-)

> BTW Zawsze mnie zastanawiało,
> dlaczego HDL i LDL nie sumują się do cholesterolu całkowitego.

:-) następna ciekawa przesłanka dla Stokrotek i XL-ek na grupie...

99. Data: 2015-11-04 18:55:12

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-) [OT]
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To przemyśl jeszcze chwilkę... próbujesz reformować
> pisownie, czyli to Ty jesteś tym "jakimś jednym reformatorem".

No właśnie, Są i inni. Jak się właściwie zabrać do tematu, to reforma się
powiedzie. I kto by nie był na czele,
jeśli za cel będzie miał pszeprowadzenie reformy, a nie udupienie jej,
to powinien umieć słuhać innyh ludzi.
Tobie na pewno tej cehy brakuje.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

100. Data: 2015-11-04 19:06:54

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie dlatego że trójglicerydy to też cholesterol...

Wcześniej temu pszeczyłeś.
Wiem czemu. Bo dyskutowałeś ze mną,
i pszeczyłeś wszystkiemu co napisałam.
Po prostu mnie nie znosisz,
innymi słowy masz alergię na Stokrotki.
1. To się leczy
2. To się wywołuje. Kto i ile ci dał ze tę postawę?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

INWAZJA!!!
Po co?