Ocieplanie dachu

1. Data: 2004-11-19 14:08:38

Temat: Ocieplanie dachu
Od: Piotr _K <p...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Remontuję dom i odazało się, że koszmarne ilości ciepła uciekają
dachem. Zastanawiam się czy ocieplać go styropianem czy wełną. Za
wełaną (chyba) przmemawia fakt wyparowaywania kondensacji pod dach -
podejrzewam, że na styropianie para będzie się skraplać - a może się
mylę? Jak wiadomo z płytami styropianu pracuje się łatwiej niż z wełna
- i o ile przyjemniej :)
Prosze o radą

1. Data: 2004-11-19 19:45:50

Temat: Re: Ocieplanie dachu
Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr _K napisał(a):
> [...]
> podejrzewam, że na styropianie para będzie się skraplać - a może się
> mylę? Jak wiadomo z płytami styropianu pracuje się łatwiej niż z wełna
trochę NTG, polecam adres z sygnaturki i zapraszamy do pl.misc.budowanie

--
Pozdrawiam, Włodek Chrzanowski
ludzie, otwórzcie szafy i mówcie DO RZECZY

1. Data: 2004-11-19 21:19:05

Od: "savic" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podejrzewam, że na styropianie para będzie się skraplać - a może się
> mylę? Jak wiadomo z płytami styropianu pracuje się łatwiej niż z wełna

jesli chodzi o wygode wykonania to nie patrzylbym na to bo jak sie chce
osiagnac cel to trzeba troche pocierpiec.sprobuje tu wymienic zalety i wady obu
materialow.welna jest niepalna i wieczna- nie starzeje sie.druga jej zaleta to
100% dopasowanie sie do wypelnianej przestrzeni co jest horendalnie wazne o
czym napisze pozniej.styropian latwo sie tnie ale nie ma mozliwoasci dociecia
tak dokladnego jak welny a to ma kolosalne znaczenie poniewaz zostawienie nawet
0,5 mm szczeliny wokol kazdej plyty spowoduje ze bedzie nastepowalo ciagle
wietrzenie -konwekcja powietrza co znaczaco obnizy izolacyjnosc takiego
ocieplenia(cieple powietrze bedzie uciekac przez szczeliny pod dach a na jego
miejsce bedzie zasysane lodowate co z kolei moze byc powodem kondensacji od
spodu ocieplenia-chociaz malo to prawdopodobne.odnosnie przepuszczalnosci pary
to bedzie taka sama w obu systemach bo nalezy pamietac ze od spodu pod welne
trzeba rozpiac folie paroizolacyjana ktora wrzecz nie dopuszcza do wnikania
wilgoci w welne(zawilgociloby to ja)przeciwnie do tego jak pan to sobie
wymyslil.nalezy pamietac ze wilgoc aby weszla pod dach musi przejsc przez welne
w panskiej kocepcji a wiec czasowo musi ja zawilgotnic a ze proces trwa
nieustannie to wilgotnosc tej welny bylaby podwyzszona caly czas, a nalezy
pamietac ze zawilgocenie materialu o tylko 10% powoduje ze przewodzi on az 30%
wiecej ciepla.tak wiec zmienmy troche rozumowanie z zamierzchlych czasow (na
chlopski rozum)ktore mowi o oddychaniu scian -trzeba przyjac rozumowanie ze do
osuszania budynkow sluzy dobra wentylacja a nie sciany i dach z welny.kazdy
chyba doswiadczyl zjawiska takiego ze jak wyszedl zima w suchym swetrze to nie
odczuwal takiego mrozu jak w lekko nawet przepoconym ubranku.
pamietajmy-suche sciany to cieple sciany i czyste niezatechle powietrze w
ktorym w wilgoci fruwa tysiace rakotworczych grzybow-a potem dziwota ze
zachorowal na to albo na tamto i nie wiadomo z czego bo dobrze sie prowadzi.
prosze tylko zajrzec do ksiazki od fizyki z podstawowki w tabele z pojemnoscia
cieplna materialow i zobaczymy od razu ze powietrze ma od 1000 do 4000 razy
mniejsza pojemnosc cieplna niz przedmioty stale i ciekle.a to z kolei swiadczy
ze to co nam ucieka przez kratke to jest niewiele i trzeba sie z tym pogodzic
bo 99 % ciepla zgromadzonego w pomieszczeniu to jest cieplo zawarte w stalych
przedmiotach a nie w powietrzu.pogodzmy sie z tym jak trzeba sie pogodzic z tym
ze czesc z tego co zjemy laduje w kiblu-nawet witaminy.a jak chcemy zatrzymac
cieplo wentylacji to zacznijmy myslec o zainwestowaniu w wymiennik ciepla bo to
jedymy sposob.takl wiec polecam welne pomimo ze jest kaskudna przy kladzeniu i
kosztuje wiecej bo nalezy pamietac ze oprocz paroizolacji pod welna nalezy
zastosowac wiatroizolacje nad welna a nad wiatroizolacja szczeline wentylacyjna

hydrofor
korek na ścianie
Kuchnia gazowa w bloku bez instalacji gazowej
listwy przypodłogowe
Nowe podatki/ulgi??? Sejm