Od Idei do materialnej Rzeczywistości

1. Data: 2017-05-22 19:07:59

Temat: Od Idei do materialnej Rzeczywistości
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy Idea poprzedza Rzeczywistość czy też jest na odwrót?

Czy Idea jest przyczyną a materialna Rzeczywistość skutkiem czy też
obowiązuje kolejność odwrotna?

A może obie, Idea i jej materialna Realizacja (Rzeczywistość), powstają
jednocześnie?

Warto zwrócić uwagę na to, że w nauce i działalności inżynierskiej
najpierw pojawia się pomysł (Idea), który ma zostać zrealizowany w
Materii (Rzeczywistość).

No i wreszcie odwieczne: Co było pierwsze, jajko czy kura?

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

2. Data: 2017-05-22 19:17:09

Temat: Re: Od Idei do materialnej Rzeczywistości
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.05.2017 o 19:07, LeoTar Gnostyk pisze:
> Czy Idea poprzedza Rzeczywistość czy też jest na odwrót?
>
> Czy Idea jest przyczyną a materialna Rzeczywistość skutkiem czy też
> obowiązuje kolejność odwrotna?

Byt określa świadomość

3. Data: 2017-05-22 19:58:21

Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22.05.2017 19:17, pinokio wrote:
> W dniu 22.05.2017 o 19:07, LeoTar Gnostyk pisze:

> Byt określa świadomość

Nie rozsyłaj pedofila po całym usenecie.

pzdr
bartekltg

4. Data: 2017-05-22 20:00:30

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Byt określa świadomość

Czy cokolwiek by zaistniało gdyby nie powstała wpierw Idea tego czegoś?

Według mnie jest więc odwrotnie i to Świadomość poprzedza materialny byt.

5. Data: 2017-05-22 20:07:04

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.05.2017 o 20:00, LeoTar Gnostyk pisze:

> Czy cokolwiek by zaistniało gdyby nie powstała wpierw Idea tego czegoś?
>
> Według mnie jest więc odwrotnie i to Świadomość poprzedza materialny byt.

Musi być najpierw krzesło, abyś je zobaczył

6. Data: 2017-05-22 21:06:55

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

> Musi być najpierw krzesło, abyś je zobaczył

No ale najpierw musi powstać w Twoim umyśle, żebyś je mógł stworzyć

--
Chiron

7. Data: 2017-05-22 22:54:51

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-22 o 21:06, Chiron pisze:

> No ale najpierw musi powstać w Twoim umyśle, żebyś je mógł stworzyć

Idea powstania życia z martwej materii skąd się wzięła?
Czy istniała przed pojawieniem się człowieka?

WM

8. Data: 2017-05-23 05:06:21

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

WM pisze:

> Idea powstania życia z martwej materii skąd się wzięła? Czy istniała
> przed pojawieniem się człowieka?

Człowiek to tylko sensory Świadomości, pętla sprzężenia zwrotnego dzięki
której Świadomość odbiera wrażenia (informacje) z obiektu, który sama
stworzyła i dzięki sprzężeniu zwrotnemu doskonali. W ten sposób
doskonali samą siebie dążąc ku Doskonałości Absolutu.

9. Data: 2017-05-23 07:50:27

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Idea powstania życia z martwej materii skąd się wzięła?
> Czy istniała przed pojawieniem się człowieka?

Na początku było Słowo. A Słowo było u Boga. I Bogiem było Słowo...
--
Chiron

10. Data: 2017-05-23 09:12:29

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-23 o 07:50, Chiron pisze:

> Na początku było Słowo. A Słowo było u Boga. I Bogiem było Słowo...

Słowo jest formą zapisu rzeczywistości i przekazywania informacji.

WM

Jaka religia do ciebie najbardziej pasuje?
Bolszewicka TVPis
LENIN
Opole tonie
Protest kobiet 8 marca 2017