Od podstaw wzwyż

1. Data: 2010-05-07 17:15:31

Temat: Od podstaw wzwyż
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Świat subiektywny to pierwotna i niezaprzeczalna oczywistość. To świadomość
doraźnych doznań, które odbierasz jako jednostka. A więc najpierw są twoje
indywidualne doznania. Są twoje doświadczania świata i życia. To co
doświadczasz to absolutna, niepodważalna prawda - na szczeblu doraźnym i
bezpośrednim.

Zaś świat obiektywny to domniemanie, czyli wtórny wniosek co do zewnętrznych
podwalin, które ewentualnie mogą warunkować oczywistości doznawane subiektywnie.
Na bazie pierwotnych doznań powstaje wtórne odzwierciedlenie domniemanego
świata. A więc, świat obiektywny to próba aby sięgnąć logiką poza dostępny nam
wymiar doznań subiektywnych.

Jednakże, owa próba, choć skierowana ku zewnątrz, jest w całości poroniona, bo
wszystko co nam dostępne jest podzbiorem świata subiektywnego. Poza świat
własnej świadomości wyjść nie sposób. Odzwierciedlenie składa się ze zmysłowych
odczuć, oraz pojęć, które są jak najbardziej częścią świadomości.

Obrazowo można rzecz ująć w ten sposób: świat subiektywny, obok doznań
stanowiących bezpośrednio odczuwalne jakości (doznań somatycznych, zmysłowych,
itp), zawiera również rodzaj lustra, lub raczej wewnętrznej przestrzeni, gdzie
konstruować można model tego, co logicznie ma prawo istnieć na zewnątrz
poznania, dedukując jednak wyłącznie na podstawie docierających do nas
subiektywnych doznań.

Weryfikacja domniemań nie jest możliwa, bo nie ma możliwości aby wyjść poza
świat subiektywny. Potwierdzenia jakie uzyskujemy, docierają do nas tylko w
formie zmysłowych bodźców oraz pojęć.

Wewnętrzny model to tylko model, choć nagminnie mylimy go z rzeczywistością
zewnętrzną, którą ma ponoć odzwierciedlać. Błąd w tym, że człowiek uznaje
własny odbiór rzeczywistości za oryginał i rzeczywistość samą w sobie.

* * *

Rzeczywistość przejawia ci się jako odbiór różnorakich jakości poprzez
świadomość - od własnego palca u nogi poczynając, poprzez najbliższe otoczenie,
aż po odległe galaktyki. Wchodzi w to również pojęcie nieskończonego czasu i
przestrzeni, jako wspólne tło dla wszelkich bytów. Jest tu również miejsce na
niebyt, jako na szczególną formę bytu, stanowiąca jego negację.

A więc co do bytu poza świadomością, spektrum możliwości jest nieograniczone. Z
jednej strony można postulować samoistność subiektywnego świata świadomych
doznań (solipsyzm) i całkowity brak czegokolwiek na zewnątrz, z drugiej zaś,
nieskończoność obiektywnych bytów warunkujących wszystko to, co odbieramy
świadomością.

A skoro poza własną subiektywność (przynajmniej za życia) wyjść się nie da,
wobec tego każdy z wariantów co do zewnętrznego wymiaru jest równie
prawdopodobny/nieprawdopodobny jak i pozostałe. Dlatego interpretacja podwalin
naszych świadomych oczywistości stanowi już tylko czystą WIARĘ.

Każda konkretna propozycja co do ostatecznej postaci rzeczywistości może w
każdej chwili zostać zneutralizowana lub zastąpiona jej wręcz diametralnym
przeciwieństwem, w świetle kolejnego, szerszego kontekstu, dostarczanego nam
przez Nieskończoność. Nie sposób więc ustalić ostatecznej prawdy o
rzeczywistości poprzez empiryczne czy naukowe wnikanie w otaczający nas świat.

Jesteśmy upadli i zagubieni dopóty, dopóki wydaje się nam, że przyjęte przez nas
założenia na temat zewnętrznego bytu/niebytu stanowią fakt równie absolutny jak
nasze bezpośrednie doznania subiektywne. Prościej rzecz ujmując, możemy się
grubo mylić sądząc że nasze interpretacje i domniemania o tym co poza poznaniem
stanowią prawdę.

Prawdą ma tu prawo być tylko nieskończenie bogaty wachlarz możliwości, czyli
niczym nieograniczony potencjał. Wobec czego, możemy dowolnie przypisywać
szerszy kontekst światu, który otacza nas bezpośrednio.

Tezy jakie obieramy o podwalinach rzeczywistości to postulaty, które możemy
powoływać do istnienia ze względu na wynikające z nich konsekwencje - nie zaś
dlatego, iż rzekomo są już obowiązujące. A więc, prawdy się nie odkrywa -
prawdę się tworzy. A to już oświecenie najwyższego rzędu i klucz od potęgi -
Nektaru Mocy Łyk.

Głębsze rozwinięcie tematu znajdziesz tu:

http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

AW

.

2. Data: 2010-05-07 19:37:43

Temat: Re: Od podstaw wzwyż
Od: "Milosc Ci" <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <o...@h...com>

> prawdy się nie odkrywa - prawdę się tworzy.
> AW
> .

Masz ma nyśli prawdziwe gówno, czy teoretyczne?
http://matematyka-polska.phorum.pl/

3. Data: 2010-05-07 20:02:46

Temat: Re: Od podstaw wzwy?
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Milosc Ci napisał(a):
> "AW" <o...@h...com>

> Masz ma ny�li prawdziwe g�wno, czy teoretyczne?
> http://matematyka-polska.phorum.pl/

Gówno to fakt, a nie prawda. Teraz bierzemy to gówno i budujemy mu
negatywną konatację, czyli śmierdzi, jest brudne i odpychające i
większość ludzi powie.......to prawda, ale ta prawda nie jest zbyt
prawdziwa, bo dla rolników gówno ma pozytywną konotację, czyli
użyźniają glebę , aby roślinki rosły i wiele pokoleń przez gówno
przeżyło.......i jak już to wiemy. To zadajemy sobie pytanie .Kurde
jak jest prawda, czy gówno jest pozytywne czy negatywne? Tak więc nie
ma prawdy ostatecznej, bo każda taka prawda jest klamstwem, zawsze coś
wyklucza, więc prawdę się tworzy w danej sytułacji i nie należy tej
sytułacji traktować raz na zawsze jako prawdę, bo wszystko jest
zmienne.

4. Data: 2010-05-07 20:11:53

Od: "Milosc Ci" <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
m.googlegroups.com...

> Gówno to fakt, a nie prawda.

Gówno to fakt prawdziwy czy teoretyczny?
pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia

5. Data: 2010-05-07 20:24:52

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Milosc Ci napisał(a):
> "glob" <r...@g...com>
m.googlegroups.com...

> G�wno to fakt prawdziwy czy teoretyczny?
> pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia

Po pierwsze....... gówno, elektrownia, matka, dziecko,itd..... to są
fakty. Nikt nie porozumiewa się stwierdzając fakty, bo było by to
bezsensowne. Ale kiedy zaczynamy łaczyć fakty np. matka w elektrowni
urodziła dziecko, to już masz pewną prawdę, ale ta prawda nie jest
absolutna, bo często się rodzenie w elektrowni nie zdarza. Jak
będziemy mieli Tyrana, który uzna to za absolutną prawdę, wszystko
będzie fałszował ,żeby nagiąć rzeczywistość, że kobiety rodzą tylko w
elektrowni i część bezmózgów zabije innych , którzy będą twierdzili
inaczej, czyli mamy zniewolenie ludzi, którym się zabrania wyrażania
prawdy konkretnej związanej z sytułacją,......np, bo moja żona rodziła
w samochodzie.

6. Data: 2010-05-07 20:32:26

Od: "Milosc Ci" <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
f.googlegroups.com...

> ....... gówno, elektrownia, matka, dziecko,itd..... to są fakty.

Gówno, elektrownia, matka, dziecko to są fakty prawdziwe

7. Data: 2010-05-07 20:39:04

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Milosc Ci napisał(a):
> "glob" <r...@g...com>
f.googlegroups.com...

> G�wno, elektrownia, matka, dziecko to s� fakty prawdziwe
> czy teoretyczne?
> http://matematyka-polska.phorum.pl/
Myślę, że gówno to masz w głowie, bo w świecie zewnętrznym, nie wiemy
czy jest materią czy energią.
Tak więc stworzyłeś pewną prawdę o sobie, a mianowicie, że oznajmiłeś
iż jesteś gówniarzem. Stworzyłeś taką prawdę o sobie, ale zawsze
możesz to zmienić.

8. Data: 2010-05-07 20:49:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Milosc Ci" <M...@g...com> napisał w wiadomości
> "glob" <r...@g...com>
f.googlegroups.com...

> Gówno, elektrownia, matka, dziecko to są fakty prawdziwe
> czy teoretyczne?
> http://matematyka-polska.phorum.pl/

PLONK

9. Data: 2010-05-07 21:09:09

Od: "Milosc Ci" <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
.googlegroups.com...

> gówno to masz w głowie

Ale jakie gówno masz w głowie: prawdziwe czy teoretyczne?
Potrafisz wyjąć gówno ze swojej głowy i je zjeść? 8-)
http://matematyka-polska.phorum.pl/

10. Data: 2010-05-07 21:23:40

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Milosc Ci napisał(a):
> "glob" <r...@g...com>
.googlegroups.com...

> Ale jakie g�wno masz w g�owie: prawdziwe czy teoretyczne?
> Potrafisz wyj�� g�wno ze swojej g�owy i je zje��? 8-)
> http://matematyka-polska.phorum.pl/
Myślę, że tym co mamy w głowach stwarzamy rzeczywistość , wyskoczyłes
z gównem, a że człowiek jest jedynie tym co po sobie prezentuje.....
sam rozumiesz. Nadal jak będziesz jadł gówno to jedynie jest to twoje
wyobrażenie, nawet gdybym podał ci gówno i powiedział iż to
pomarańcze, to pod ciśnieniem mojej sugestii połknąłbyś gówno,
obierając ze skórki jak pomarańcze. I jeszcze wyraził podziw na temat
soczystości.

STUCNA SCEKA...
Miłośnikowi Kwiatów...
Komunikat dla ludnosci tubylczej.