Odczego jest czarny stolec?

1. Data: 2005-09-14 17:03:18

Temat: Odczego jest czarny stolec?
Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dziś zauwazylem ze zalatwilem sie czesciow czarnym stolcem. Czy jesli
kawałek stolca jest zupelnie czarny to coś powaznego?

2. Data: 2005-09-14 17:10:37

Temat: Re: Odczego jest czarny stolec?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz O." <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam!
> Dziś zauwazylem ze zalatwilem sie czesciow czarnym stolcem. Czy jesli
> kawałek stolca jest zupelnie czarny to coś powaznego?
Np. od resztek preparatów witaminowych zawierających duże ilości żelaza,
którego nie przyswojony nadmiar zabarwia stolec na taki właśnie kolor.
Nie można jednak wykluczyć poważniejszych dolegliwości.
Przy powtarzających się systematycznie tego typu objawach zgłoś sie do
lekarza !
Pozdrawiam !
WOJO

3. Data: 2005-09-14 17:34:52

Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie można jednak wykluczyć poważniejszych dolegliwości.
> Przy powtarzających się systematycznie tego typu objawach zgłoś sie do
Preparatów witaminowych raczej nie zazywam, a jak juz to bardzo rzadko.
Kiedys pare miesiecy temu mialem prawdopodobnie niezyt zołądka lub grype
jelitową, miałem wtedy 40 stopni goraczki i biegunki przez caly dzień co 15
min i bolał mnie brzuch, stan sie utrzymywal wiec poszedlem do drugiego
lekarza i przepisal mi antybiotyk na zatrucie. Wyzdrowialem ale od tamtego
mometu zdaza sie dwa lub trzy razy na tydzień ze mam stolec koloru jakby
zielonkawego, a sa dni kiedy jest kolor normalny a dziś byl czesciowo
zielonkawy i czarny. Rowniez od tamtego niby zatrucia mam czesto burczenie w
brzuchu.
Czy ja mam wrzody czy moze wątroba mi wysiada, czeka mnie operacja? Czuje
sie normalnie, brzuch nie boli a jelita lubia sobie poburczeć i mam od czasu
zatrucia wzdecia.

4. Data: 2005-09-14 17:42:11

Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ja mam wrzody czy moze wątroba mi wysiada, czeka mnie operacja? Czuje
> sie normalnie, brzuch nie boli a jelita lubia sobie poburczeć i mam od

Dodam ze jak sobie naciskam mocno i gleboko podbrzusze to tez nic nie boli

5. Data: 2005-09-14 17:53:32

Od: Konrad Garus <k...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz O. wrote:
> Witam!
> Dziś zauwazylem ze zalatwilem sie czesciow czarnym stolcem. Czy jesli
> kawałek stolca jest zupelnie czarny to coś powaznego?

Lepiej przejść się do lekarza, to może być coś niedobrego i lepiej
dmuchać na zimne, a w razie problemów lepiej działać szybko.

Czarny, smolisty stolec może być efektem krwawienia ze środkowego
odcinka układu trawiennego (np. żołądka). Lepiej to zbadać.

--
k.
konrad dot garus at gazeta dot pl

6. Data: 2005-09-14 17:56:50

Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Garus" <k...@g...wytnij.pl> napisał w
wiadomości news:dg9o3j$m0v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> Czarny, smolisty stolec może być efektem krwawienia ze środkowego odcinka
> układu trawiennego (np. żołądka). Lepiej to zbadać.

A jesli tak bedzie to bede musial sie poddac gastroskopi, operacji. Jak
wyglada leczenie takiego paskudztwa ?

7. Data: 2005-09-14 19:13:45

Od: Konrad Garus <k...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz O. wrote:

> A jesli tak bedzie to bede musial sie poddac gastroskopi, operacji. Jak
> wyglada leczenie takiego paskudztwa ?

Na ile się da, to o ile się orientuję leczy się to farmakologicznie
(czyli łykanie prochów), a nie operacyjnie. Gastroskopia jest bardzo
dobra, ale pewnie są inne metody diagnozy, które są mniej uciążliwe.

8. Data: 2005-09-14 19:40:24

Od: Josef Morko <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz O. wrote:

> Dodam ze jak sobie naciskam mocno i gleboko podbrzusze to tez nic nie boli

Czolem!

Pognaj jak najszybciej do lekatrza, daj sobie zbadac stolec na krew utajona,
jezeli wyjdzie pozytywnie, to niestety trzeba zajrzec tu i owdzie
(gastroskopia, w drugiej kolejnosci koloskopia). tudziesz poleczyc, w
zaleznosci od tego co sie znajdzie.

Wiadomo, przyjemne to nie jest, ale lepiej to , niz sie wykrwawic.

Pozdrowienia!

Waldek

9. Data: 2005-09-14 20:35:55

Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Josef Morko" <j...@x...org> napisał w wiadomości

> [...]
> zaleznosci od tego co sie znajdzie.
>
> Wiadomo, przyjemne to nie jest, ale lepiej to , niz sie wykrwawic.

A na czym polega badnie koloskopi? Czy wkladaja moze jakąś rurke w pupe?
Jesli tak to dlugo takie badanie trwa?

10. Data: 2005-09-15 06:23:25

Od: "Boa" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na czym polega badnie koloskopi? Czy wkladaja moze jakąś rurke w pupe?
> Jesli tak to dlugo takie badanie trwa?

Badanie _kolonoskopowe_ polega na zbadaniu jelita grubego za pomocą
ustrojstwa zwanego kolonoskopem. Badanie robione jest najczęściej w
znieczuleniu miejscowym lub po podaniu "ogłupiacza" - czujesz się jak na
ćpany i nic Cię nie obchodzi ;-)). Jest to właśnie "wkładanie rurki w
pupę" - nieprzyjemne, ale da się przeżyć. Trwa ok. 20 min, odczucia
pacjentów są bardzo różne - od zupełnie bezbolesnych do średnio bolesnych.
Poczytaj w googlach, jest na ten temat mnóstwo materiałów.

Pozdrr.,
Boa.

Prośba o przetlumaczenie z łaciny.
Sprzedam Andractim Gel - na ginekomastię
JOD
hid co to
szkoła rodzenia we WROCŁAWIU