Prośba o przetlumaczenie z łaciny.

1. Data: 2005-09-14 15:57:38

Temat: Prośba o przetlumaczenie z łaciny.
Od: "f." <f...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam serdeczną prośbę o przetlumaczenie z łaciny
następujących treści:
1. Part. praeat. SŻN Residua placentae
Exchleatio c. uteri
2. Sectio caesarea transperitonealis suprapubica
transversa per laparatomiam modo Cohen.

Pozdrawiam
f.

2. Data: 2005-09-14 17:47:34

Temat: Re: Prośba o przetlumaczenie z łaciny.
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

1. Poród przedwczesny. Pozostałości łożyska, wyłyżeczkowanie jamy macicy.
2. Cięcie cesarskie przezotrzewnowe, nadłonowe, poprzeczne z laparotomii
sposobem Cohena.

Komentarz:
1. Najczęściej jest tak, że jak dzidziuś się urodzi, to łożysko samo się
w całości oddziela i wychodzi. Łożysko jest na tyle delikatne, że
czasami jakaś jego część może się urwać i pozostać połączona z macicą.
Taka pozostałość może prowadzić do bardzo niebezpiecznych powikłań,
dlatego po każdym porodzie lekarz dokładnie ocenia łożysko. Jeśli
stwierdzi jakieś braki (czyli coś zostało), wtedy koniecznie wykonuje
się łyżeczkowanie jamy macicy. Ma to na celu mechaniczne usunięcie
pozostałości łożyska. Dla Twojego dziecka ta sprawa nie ma żadnego
znaczenia.
2. Opis standardowego, normalnego cięcia cesarskiego.

Gratuluję i pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-15 09:11:28

Od: "f." <f...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl>
napisał w wiadomości news:dg9nno$bit$1@inews.gazeta.pl...

> 1. Poród przedwczesny. Pozostałości łożyska, wyłyżeczkowanie jamy macicy.
> 2. Cięcie cesarskie przezotrzewnowe, nadłonowe, poprzeczne z laparotomii
> sposobem Cohena.

Dziekuję serdecznie Piotrze za odpowiedź, a zwłaszcza za komentarz :)
To były dwa różne porody, pierwszy "naturalny".
I mam jeszcze pytanie. Może orientujesz się, czy w przypadku porodu
przedwczesnego, łożysko jest badane histopatologicznie.

Pozdrawiam
f.

4. Data: 2005-09-15 18:03:20

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest takie proste. Sam fakt porodu przedwczesnego nie jest
automatycznym bezwzględnym wskazaniem do badania histopatologicznego
łożyska. Zależy to też m. in. od tego, jak przedwczesny był ten poród.
Generalnie istnieją pewne zalecenia odnośnie takiego badania, ale nie
jest to u nas standardem we wszystkich szpitalach.

Poród przedwczesny miewa często swoje uchwytne przyczyny (np. cukrzyca u
matki, choroby układowe tkanki łącznej, nadciśnienie i wiele innych).
Wiele z nich stanowi wskazanie do badania histopatologicznego łożyska.
Sprawa jest oceniana indywidualnie.

Pozdrawiam
Piotr

Sprzedam Andractim Gel - na ginekomastię
JOD
hid co to
szkoła rodzenia we WROCŁAWIU
prośba o pomoc w "gardłowej" sprawie