Odejście od zatrudnienia chronionego

1. Data: 2005-04-12 07:56:56

Temat: Odejście od zatrudnienia chronionego
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dla pracujących w ZPCh-rach:

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050412/p
rawo/prawo_a_19.html
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

2. Data: 2005-04-12 08:09:42

Temat: Re: Odejście od zatrudnienia chronionego
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś dla pracujących w ZPCh-rach:
>
> http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050412/p
rawo/prawo_a_19.html

No to mamy kolejna akcje "w tym temacie", a skonczy sie na tym, ze wszyscy
niepelnosprawni wyladuja na bezrobociu bo znowu okaze sie, ze tak jest
taniej z punktu widzenia budzetu.

Leszek :)

3. Data: 2005-04-12 08:10:48

Od: "Sebastian" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:d3fv8t$35h$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Coś dla pracujących w ZPCh-rach:

> [...]

I dobrze ZPCHR to jakas paranaoja sluzaca do wyludzania pieniedzy od
panstwa, dzieki czemu bogaca sie wlasciciele tych zakladow.
pzdr Seba

4. Data: 2005-04-12 08:25:00

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I dobrze ZPCHR to jakas paranaoja sluzaca do wyludzania pieniedzy od
> panstwa, dzieki czemu bogaca sie wlasciciele tych zakladow.

Państwo powinno wspierać otwieranie firm przez samych niepełnosprawnych lub
otwieranie firm przez spółki niepełnosprawny + osoba zdrowa bezrobotna.
Wszelkie inne formy dotowania zatrudniania niepełnosprawnych sprzyjają
nadużyciom.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl

5. Data: 2005-04-12 09:02:56

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Państwo powinno wspierać otwieranie firm przez samych niepełnosprawnych
> lub
> otwieranie firm przez spółki niepełnosprawny + osoba zdrowa bezrobotna.

Myslem kiedys, ze zrobie cos takiego z moim bratem, ale on woli dzialac sam.

Leszek

6. Data: 2005-04-12 10:16:02

Od: "MarekO" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(....)

> I dobrze ZPCHR to jakas paranaoja sluzaca do wyludzania pieniedzy od
> panstwa, dzieki czemu bogaca sie wlasciciele tych zakladow.
> pzdr Seba
---
Sebastian ja tez tak mysle !!!!
i wielu,wielu innych
np :

Piotr Grela :

7. Data: 2005-04-12 10:45:43

Od: Prusak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> wrote in

> [...]
> niepełnosprawnych lub otwieranie firm przez spółki niepełnosprawny +
> osoba zdrowa bezrobotna. Wszelkie inne formy dotowania zatrudniania

Nowa ustawa o zatrudnieniu ON wybije Ci szybko pomysly o prowadzeniu
wlasnej dzialalnosci. Mam nadzieje, ze nie zostanie ona uchwalona.

Pozdrawiam
Prusak

8. Data: 2005-04-12 11:05:51

Od: "MarekO" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prusak" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>>

> Nowa ustawa o zatrudnieniu ON wybije Ci szybko pomysly o prowadzeniu
> wlasnej dzialalnosci. Mam nadzieje, ze nie zostanie ona uchwalona.

_____________

Prusak a co mamy z obecnej ustawy ?
nic poza tym ze inni bogaca sie pod szyldem ON

Pozdr. MarekO

9. Data: 2005-04-12 12:25:28

Od: robercikus <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wszyscy
> niepelnosprawni wyladuja na bezrobociu bo znowu okaze sie, ze tak jest

az tak radykalny bym nie byl... faktem jest jednak, ze obecnie pod
haslem 'tworzenie miejsc pracy dla niepelnosprawnych' wyludzane sa
wielkie pieniadze, a sami on dostaja najwiecej ale... w tylek. ile
przypadkow znam, to on zatrudnieni sa na wynagrodzenie zblizone do
najnizszego, a wykonuja prace czesto naprawde ciezkie i samo
przystosowanie miejsca pracy jest tylko fikcja literacka ;-) dlatego
wlasnie larum podnosza pracodawcy, bo przy jakiejkolwiek sensownej
zmianie przepisow, im sie po prostu urwie. nie wierze w stwierdzenia
typu: 'pracodawcy nie beda zainteresowani zatrudnianiem on' o ile tylko
panstwo zapewni jakiekolwiek oslony dla on, to pracodawcy i tak beda
chetniej zatrudniac osoby chronione, czyli on. niz nie chronione, czyli
zdrowe. uwazam, ze obecnie w zpchrach liczy sie przede wszystkim sztuka
[leb z orzeczeniem] i od tej sztuki mozna sobie rozne rzeczy naliczac,
moim zdaniem punkt ciezkosci samej pomocy powinien sie przeniesc wlasnie
na wyzyskanie jak najefektywniej umiejetnosci, kwalifikacji i faktycznej
wartosci pracy, jaka moga swiadczyc on, a nie - jak obecnie na ulgi dla
pracodawcow wogole chcacych zatrudniac on jak to jest obecnie. to
oczywiscie pracodawcom nie jest na reke i dlatego podnosza krzyk. ja
jednak nie moge patrzec, jak np pewna babka prowadzi zpchr, wiecznie
narzeka, ze nie ma pieniedzy, pracownikom placi najnizsze z mozliwych
stawki, zadnych swiadczen w zasadzie im nie zapewnia, a z pieniedzy
funduszu socjalnego remontuje sobie rezydencje w gorach i rozbija sie
coraz to nowszym mercedesem... to jakies nieporozumienie. na zmianach w
prawie - jakie by one nie byly, o ile beda spelniac podstawowe chocby
standardy - straca wlasnie tacy jak rzeczona pani
pozdrawiam
robercikus

10. Data: 2005-04-12 12:37:51

Od: Prusak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MarekO" <s...@w...pl> wrote in news:d3gabh$2a1$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Użytkownik "Prusak" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> _____________
>
> Prusak a co mamy z obecnej ustawy ?
> nic poza tym ze inni bogaca sie pod szyldem ON

Masz racje, ale w nowej to jeszcze bardziej zwiekszy sie. Dotyczy to
zwlaszcza ON z dawna I grupa. Oni beda mogli zarobic bez utraty czesci
renty tylko w ZPCHR i WTZ. Ponadto nowa ustawa nalozy na wszystkich
obowiazek placenia skladek zus. Do tej pory ON byli zobowiazani tylko do
placenia skladki zdrowotnej.

Pozdrawiam
Prusak

kłopoty z kufelkiem
Problemy niepelnosprawnych w III RP - co czytac?
Gdzie rehabilitacja w Warszawie?
Sprzedam wózek elektryczny
program student w kwietniu ?