pytanie-telepraca

1. Data: 2005-04-12 09:40:48

Temat: pytanie-telepraca
Od: "Agata " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - czy w przypadku zatrudnienia pracownika w telepracy
dokładnie w telemarketingu jest konieczność dostosowania miejsca pracy (w
tym przypadku domu) zgodnie z wymogami ustawy o rehabilitacji?. Bardzo proszę
o wszelkie informacje
Pozdrawiam serdecznie
Agata Kopeć

2. Data: 2005-04-12 10:01:41

Temat: Re: pytanie-telepraca
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata "
> [...]
> dokładnie w telemarketingu jest konieczność dostosowania miejsca pracy (w
> tym przypadku domu) zgodnie z wymogami ustawy o rehabilitacji?. Bardzo

Tak, i to jest najlepsze co moze byc w tej ustawie, z punktu widzenia
pracodawcy, bo pracownik siedzi w swoim mieszkaniu, korzysta ze swojego
telefonu i/lub komputera, a pracodawca dostaje z PFRON do 30 srednich
miesiecznych pensji na przygotowanie dla niego stanowiska w firmie, na
ktorym bedzie zatrudnial kogo bedzie chcial

Nie wiem czy tak jest nadal, ale jak ostatni raz pracowalem 2 lata temu to
jeszcze tak bylo, ze takie dofinansowanie mogl dostac kazdy kto sobie
wymyslil, ze zatrudni niepelnosprawnego.

Zatrudnienie ON w telemarketingu to przez pare lat byl jeden z najprostszych
sposobow na dobranie sie do darmowych pieniedzy z PFRON-u. W ten sposob
powstala rowniez nieslawnej pamieci poznanska firma COMPLEX, ktora obecnie
zwalnie wszystkich ON bo PFRON wstrzymal jej dofinansowanie.

Leszek

3. Data: 2005-04-12 11:56:53

Od: "Agata " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI <l...@p...onet.pl> napisał(a):
A czy pracodawca aby otrzymać te pieniądze z PFRON musi być ZPCH? Ile osób
niepełnosprawnych musi zatrudniać?

4. Data: 2005-04-12 12:12:49

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> LECH DUBROWSKI <l...@p...onet.pl> napisał(a):
> A czy pracodawca aby otrzymać te pieniądze z PFRON musi być ZPCH? Ile osób
> niepełnosprawnych musi zatrudniać?

Ja tak na marginesie - widzialam Cię w ostatnią niedzielę w TV :-)
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Nawara

5. Data: 2005-04-12 12:18:21

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy pracodawca aby otrzymać te pieniądze z PFRON musi być ZPCH? Ile osób
> niepełnosprawnych musi zatrudniać?

Nie, nie musi, a jesli nie jest ZPCH to moze zatrudnic tylko 1
niepelnosprawnego. Z reszta w ustawie jest to powiedziane wprost, ze nie
chodzi o zatrudnienie ON tylko o utworzenie stanowiska pracy zgodnego z
wymogami PFRON-u, na ktorym moglby w miare swobodnie pracowac
niepelnosprawny. Dzieki takiemu zapisowi w tej ustawie bezproblemowo
wzbogacilo sie wielu nieuczciwych pracodawcow tworzacych ZPCH.

Leszek

> Pozdrawiam serdecznie
> Agata Kopeć

Odejście od zatrudnienia chronionego
kłopoty z kufelkiem
Problemy niepelnosprawnych w III RP - co czytac?
Gdzie rehabilitacja w Warszawie?
Sprzedam wózek elektryczny